رویداد جذب سرمایه در حوزه رسانه
: این رویداد به همت روزنامه همشهری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و سامانه تامین مالی و سرمایهگذاری کارن (به عنوان مشاور و مجری رویداد) و به منظور شناسایی استارتاپهای رسانه برای جذب سرمایه و ورود به مرکز نوآوری رسانه همشهری برگزار شد. در این رویداد دکتر پرویز کرمی، دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دیجیتال و رییس مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، دکتر عباس زارعی، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و دکتر سلطانی، عضو هیئت مدیره روزنامه همشهری به سخنرانی و ارائه توضیحاتی پیرامون حوزه رسانه و برنامههای مرکز نوآوری همشهری پرداختند. دکتر سلطانی عضو هیئت مدیره موسسه همشهری در ابتدای این رویداد با اشاره به برگزاری اولین رویداد جذب سرمایه (Demo-Day) حوزه رسانه در آستانه بیست و هشتمین سالگرد تاسیس روزنامه همشهری گفت: روزنامه همشهری در طول دوران فعالیت خود منشا تحولات و رویدادهای بزرگ و مثبتی در کشور بخصوص در فضای رسانهای و اقتصادی کشور بوده و در طول این ۲۸ سال توانسته است کسبوکار و رویدادهای مهمی را در عرصه اقتصادی به ثمر برساند. پرویز کرمی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با این رویداد آنلاین ارتباط گرفت و با قدردانی از اراده موسسه همشهری و همکاری دانشگاه تهران و سامانه کارن کراد برای راهاندازی مرکز نوآوری در حوزه رسانه، گفت: جای شتابدهندههایی که در حوزه فناوریهای رسانهای فعالیت کنند خالی بود و همیشه یکی از آرزوهای من به عنوان یک روزنامهنگار و فعال رسانه، ایجاد یک مرکز نوآوری در حوزه رسانه بوده است. دکتر عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز به عنوان دیگر سخنران این رویداد که اولین همایش جذب سرمایه در حوزه رسانه بود، اظهار کرد: همه کشورها در عصر تکنولوژی برای برنامههای ۵ و ۱۰ ساله خود واژههایی را انتخاب و برای اجرای آنها یک سری پروتکلهای اجرایی را مدنظر قرار دادند. وی با بیان اینکه مرکز نوآوری همشهری اولین مرکز نوآوری است که در شهر دانش دانشگاه تهران شروع به کار میکند، افزود: برای اینکه موسسه همشهری به ایدهها و اهداف استراتژیک خود برسد، لازم است دو حوزه فناوری رسانه و فناوری تبلیغات را منظور کنیم و ترکیب بین رسانه و فضای دیجیتال و آنلاین را کنار هم بگذاریم. رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه همشهری در راه جدید خود، شکلهای سنتی را به شکلهای جدیدتر تبدیل کند، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین فضاهایی که همشهری خیلی خوب میتواند در آن کار کند و حرف اول را میزند، ایجاد کردن محتوای شخصی است. دومین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه رسانه استارتآپ «تاکسیبورد» بود که محصول خود را، رسانه تبلیغاتی نوین در داخل تاکسی معرفی کرد. ارائه پلتفرم تبلیغاتی و اطلاعرسانی یکپارچه، هوشمند و هدفمند و تبدیل شدن به رسانهای اثربخش برای کسب و کارها و سازمانها، خدمت اصلی این طرح است. «واکاویک» ششمین طرح ارائه شده این رویداد بود که محصول خود را سرویس پردازش متن فارسی معرفی کرد.
متن کامل خبر در سایت نوپانا
نظرات