ده فیلم برتر که هر کارآفرینی باید تماشا کند

ده فیلم برتر که هر کارآفرینی باید تماشا کند

اغلب افراد در هر جامعه ای بر این باورند که کار آفرینی و کار آفرین بودن دو مشغله بسیار سخت است.  همه باور دارند که کار آفرین با چالش های منحصر به فردی مواجه است. در واقع در نگاه اول میلیون ها مانع بر سر راه کارآفرینی وجود دارد.

اکوسیستم – شاید اولین موانع  بر سر راه یک کار آفرین، مربوط به مشکلات مالی و نگرانی در خصوص تامین بودجه لازم در اولین قدم های راه اندازی کسب و کار باشد که در برخی مواقع باعث می شود تا افرادی که انگیزه لازم و کافی را در زمینه کار آفرینی و راه اندازی کسب و کار ندارند، تسلیم شوند.

اما مسلما شما یک فرد بی انگیزه و عادی نیستید. شما یک کارآفرین با انگیزه هستید که اهداف بزرگی در سر دارید. این موضوع یعنی حتی زمانی که با مشکلات زیادی مواجه شدید، برای پیشروی و رویارویی با این مشکلات به اندازه کافی قوی هستید.

به هر حال گاهی ممکن است این مشکلات باعث نا امیدی و دلسردی شود. در این حالت بهتر است به خود استراحت دهید. نفس عمیقی بکشید و به دنبال انگیزه های بیشتری برای ادامه دادن مسیر خود باشد. یکی از روش های یافتن انگیزه مشاهده فیلم های انگیزشی است. این فیلم های می توانند با موضوعاتی از قبیل ماجراجویی، یک کمدی و یا مستند باشد که به نوعی الهام بخش کار آفرین باشد. از این رو در ادامه به معرفی ۱۰ فیلم که به عنوان برترین فیلم های انگیزشی برای کارآفرینان شناخته شده اند می پردازیم.

  • The Social Network: این فیلم که در سال ۲۰۱۰ میلادی منتشر شد به زندگی مارک زوکر برگ پرداخته است. در این فیلم نشان داده شده است که مارک زوکر برگ که دانشجوی دانشگاه هاروارد است، چگونه توانسته معروف ترین شبکه اجتماعی در جهان را راه اندازی کند. تماشای این فیلم به همه کار آفرینان توصیه می شود. چون اولا باعث می شود دید بهتری نسبت به راه اندازی کسب و کار پیدا کنید و همچنین به شما یاد می دهد چگونه در مراحل مختلف در برابر مشکلات و تغییرت انعطاف پذیر باشید. به عقیده بسیاری از کار آفرینان مشاهده این فیلم هر چند وقت یک بار باعث می شود تا فرد حداکثر تلاش خود را برای اینکه به بهترین کارآفرین تبدیل شود، انجام دهد.
  • Glengarry Glen Ross: این فیلم که بر اساس زندگی برنده جایزه گولیتزر، دیوید ممت ساخته شده است به بررسی و نمایش دروغ ها و خیانت هایی که یک کارآفرین در مسیر راه اندازی یک کسب و کار با آن مواجه می شود، می پردازد.از آنجایی که دنیای کسب و کار می تواند بی رحم باشد و کار آفرینن در مسیر خود برای راه اندازی کسب و کار با دروغ و خیانت مواجه می شود، مشاهده این فیلم می تواند به شما در این مسیر کمک کند.
  • Pirates of Silicon Valley : این فیلم که برای نمایش در تلویزین در سال ۱۹۹۹ میلادی ساخته شد، به بررسی روز های نخستین پیشرفت تکنولوژی در آمریکا که منجر به ظهور دو پدیده قرن بیل گیتس و استیو جابزشد، می پردازد. این فیلم که در قالب فیلم های مستند ساخته شده است در ادامه به بررسی زندگی دو موسس شرکت اپل و مایکروسافت پرداخته است. شاید این دو چهره به عنوان الهام بخش ترین چهره های کار آفرین در میان کارآفرینان شناخته شوند و کا رآفرینان در هر زمان بتوانند از زندگی این دو درس های زیادی بیاموزند.
  • Citizen Kane: حتی اگر کارآفرین هم نباشید، تماشای این فیلم را به شما اکیدا توصیه می کنیم. این فیلم در خصوص زندگی چارلز فاستر کینف روزنامه نگار سرمایه داری است در تلاش برای کسب قدرت و ثروت است. در پایان فیلم کین متوجه می شود که علاوه بر کسب ثروت و قدرت چه چیزی از اهمیت بیشتری برخوردار است. تماشای این فیلم به ما نشان می دهد که هر چند راه اندازی کسب و کار و کار افرینی یک هدف عالی در زندگی است اما تنها هدف زندگی نیست.
  • The Pursuit of Happiness: این فیلم بر اساس داستان واقعی از زندگی کریس گاردنر ساخته شده است. نقش اول این فیلم را ویل اسمیت بازی می کند. این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های انگیزشی برای کار آفرینان شناخته شده است. در این فیلم نشان داده شده است که علی رغم اینکه کریس خانه و زندگی خود را از دست می دهد و باید پشتیبان پسرش باشد، هرگز تسلیم نمی شود و رویاهای خود را دنبال می کند. دنبال کردن رویا و تسلیم نشدن در برابر مشکات دو فاکتور مهم هستند که کار آفرینان باید به آن ها توجه کنند.
  • Moneyball: این فیلم در خصوص یک باشگاه بیس بال است که نقش مدیریت آن را برد پیت بازی می کند. این باشگاه در ادامه کار خود با بحران مالی مواجه می شود و نمی تواند حقوق بازی کینان خود را بپردازد اما در ادامه مدیر باشگاه راه حلی برای تامین بودجه مورد نیاز خود پیدا می کند. این فیلم می تواند الهام بخش بسیاری از کار آفرینانی باشد که در طی راه اندازی کسب و کار با مشکلات مالی مواجه می شوند. تماشای این فیلم به آن ها یاد می دهد که همیشه راه حل بهتری برای حل مشکلات وجود دارد. مدیر باشگاه در این فیلم نه تنها هرگز نا امید نشد بلکه هرگز از دیدگاه خود و باور های خود دست نکشید.
  • Rocky: این فیلم را همه باید تماشا کنند. نقش اول این فیلم را سیلوستر استالون بازی می کند. موضوع این فیلم داستان بوکسوری به نام راکی بالبااو است که خود را برای رقابلت های قهرمانی وزن سنگین پولو کرید آماده می کند. این فیلم نشان می دهد که حتی وقتی همه دنیا به شما می گوید که هرگز شانسی برای رسیدن به موفقیت نخواهید داشت، به مبارزه خود ادامه دهید. روح جنگجویی در شما می تواند شما را به موفقیت برساند.
  • Wall Street: در سال ۱۹۸۷، الیور استون، یکی از کارگردانان سینما، زندگی گوردون گکو را با بازی مایکل داگلاس به روی پرده سینما برد. در این فیلم، موضوع اصلی حول تصمیم غیر قانونی و غیر اخلاقی بود فاکس که نقش آن را چارلی شین اجرا می کند، می چرخد. این تصمیم باعث می شود تا گکو به فردی ثروتمند تبدیل شود. این فیلم به تماشاگر نشان می دهد که هرگز شخصیت خود را خرج پول نکند. همچنین پیام این فیلم برای کار آفرینان این است که کار آفرین بودن به معنی ثروتمند و مشهور شدن نیست.
  • Jerry Maquire: داستان این فیلم حول زندگی جری مکوایر می چرخد. نقش جری را تام کروز بازی می کند. جری فردی است که نه تنها شغل خوبی دارد بلکه دوستان بسیار خوبی هم دارد و از همه مهمتر نامزد مهربان و زیبایی دارد. روزی به او الهام می شود در کسب و کار علاوه بر پول، رضایت مشتری و حمایت از آن ها از اهیمت زیادی برخوردار است. جری همه چیز خود را از دست می دهد اما سفری شروع می کند تا بتواند در آن به هر چه که از دست داده برسد. این فیلم به شما نشان می دهد که وقتی رویایتان را دنبال کنید هر چیز دیگری چه شخصی و چه شغلی سر جای خود قرار خواهد گرفت. این نکته ای است که جری در طول سفر خود به آن رسید و آن را یاد گرفت.
  • Office Space: این فیلم کمدی در سال ۱۹۹۹ به کارگردانی مایک جاج ساخته شد. تمرکز اصلی فیلم بر روی داستان زندگی پیتر گیبون است که نقش آن را رون لیوینگستون بازی می کند. در این فیلم پیتر گیبون متوجه می شود چقدر از اینکه یک جا بنشیند و مدام اوامر رییسش را انجام دهد خسته شده است. در ادامه این فیلم نشان می دهد که در همه کارآرفرینان یک ویژگی مشخص وجود دارد و آن هم این است که آن ها از اینکه به عنوان کارمند برای کسی کار کنند متنفرند! حتی اگر منجر به اخراج شدن آن ها بشود.

    نظرات