نمایشگاه  مجازی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان کرمانشاه افتتاح شد

نمایشگاه  مجازی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان کرمانشاه افتتاح شد

نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کرمانشاه به همت پارک علم و فناوری استان کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کرمانشاه؛  دکتر افشین کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه، در این مراسم با تقدیر از برگزار کنندگان نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان کرمانشاه، تصریح کرد: هر چند که کرونا باعث شد این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شود اما قطعاً با برگزاری به صورت مجازی یک شرایط آسانتری برای بازدیدکنندگان فراهم می شود و همه به صورت مجازی می توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در سال گذشته، گفت: خوشبختانه استان کرمانشاه در سال گذشته نمایشگاه خوبی برگزار کرد و به نتایج خوبی هم دست یافت که امیدواریم نمایشگاه امسال هم دستاوردهای خوبی برای استان داشته باشد و باعث رشد علم و پژوهش در کرمانشاه شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری با اشاره به آثار مثبت برگزاری مراسم ها به صورت مجازی ادامه داد: برگزاری این گونه مراسم ها منجر به کاهش هزینه ها خواهد شد و باید به سمتی حرکت کنیم که برنامه های مجازی مورد توجه آحاد مختلف جامعه قرار گیرد.

کریمی خاطرنشان کرد: شکل گیری اکوسیستم و نظام دانایی در ایران الزامی است، لذا اگر جامعه ای آگاه و دانا باشد و فرهنگ و گفتمان آن بر پایه دانایی و عقلانیت استوار باشد، از دل این جامعه تصمیمات دانایی محور بیشتری به چشم می خورد.

وی اظهار داشت: برای اینکه این دانایی و گفتمان شکل بگیرد، یقینا محوریت با دانشگاه ها و مراکز و مجامع علمی خواهد بود و در جهت اینکه این مراکز بتوانند در پیشبرد این پروسه موفق باشند، نیازمند این هستیم که پژوهش در اولویت تصمیمات ما باشد وحول محور عقلانیت براساس علم و تجربه  تا ضریب آزمون و خطا را در تصمیمات خود پائین بیاوریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گفت: خوشبختانه در سال های پس از پیروزی انقلاب  اقدامات خوبی در حوزه پژوهش انجام گرفته و در سال های اخیر هم در استان کرمانشاه می بینیم با محوریت خوب دانشگاه های استان پژوهش های خوبی صورت گرفته، اما یک حلقه مفقوده دارد و آن کاربردی شدن این پژوهش ها است.

کریمی در پایان با بیان اینکه رشد و توسعه پژوهش منجر به دانایی و خلاقیت در جامعه می شود، از رسانه ها به ویژه صداوسیما خواست که با انتشار اخبار و آگاهی دادن به جامعه، مردم را هر چه بیشتر در جریان  برگزاری این نمایشگاه قرار دهند تا زمینه مناسبی برای بازدید همه در این نمایشگاه به صورت مجازی فراهم شود.

در ادامه این مراسم دکترسیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، با اشاره به برگزاری مجازی نمایشگاه هفته پژوهش، فناوری و فن بازار استان، اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا، محدویت ها و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی باعث شد تا امسال برخلاف سالهای گذشته نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان را به شکل مجازی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵ دستگاه اجرایی، دانشگاه، مراکز تحقیقاتی و مراکز رشد استان در این نمایشگاه دستاوردهای خود را ارائه کرده اند، گفت:

شاید در نگاه اول برگزاری مجازی این نمایشگاه نوعی محدودیت باشد و هیجانات فیزیکی و شوری که در نمایشگاه های حضوری داشتیم در این نمایشگاه نباشد، اما مزیت هایی همچون حضور گسترده تر فناوران از اقصی نقاط استان در این نمایشگاه مجازی فراهم شده است.

آزادی بااشاره به رشد تعداد قابل توجه تعداد واحدهای فناور شرکت کننده از شهرستان ها در این نمایشگاه، تصریح کرد: این نمایشگاه قابلیت آن را دارد که شرکت کنندگان فیلم هایی را از دستاوردهای خود برای بازدیدکنندگان نمایش دهند و حتی فایل های صوتی در تشریح محصول داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه مجازی غرفه هرکدام از دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و مراکز رشد بصورت جداگانه مشخص شده و پیش از ورود به آنها می توان اطلاعات کاملی را دررابطه با آنها مشاهده کرد.

آزادی با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان به دلیل تعداد زیاد غرفه ها و دستاوردها و محصولات ارائه شده در آن بسیار پر بار شده، یادآورشد: در پایان این نمایشگاه همانند سالهای گذشته غرفه های برتر را در هر بخش معرفی خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: هرچند که این نمایشگاه صبح امروز(پنجشنبه) افتتاح شده، اما در همین اولین روز افتتاح استقبال بسیار زیادی را از آن شاهد بوده ایم، بگونه ای که تا ساعت ۱۲ ظهر ۹۱۹ نفر از آن بازدید کرده اند.

وی افزود: علاقمندانی که می خواهند از این نمایشگاه بازدید کنند می توانند به آدرس WWW.EXPO.JDPORTAL.IR مراجعه کنند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات