چهار نفر از مدیران عامل وافن‌های پارک علم و فناوری کردستان به عنوان فناور برتر استانی شناخته شدند

چهار نفر از مدیران عامل وافن‌های پارک علم و فناوری کردستان به عنوان فناور برتر استانی شناخته شدند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر که به صورت مجازی برگزار شد، رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه شرایط کرونایی موجب متوقف شدن برنامه‌های این هفته نشد، برنامه‌های هفته پژوهش در سالجاری را پربارتر دانست و از افزایش کیفیت برنامه‌ها بویژه وبینارهایی که با حضور متخصصانی از سراسر جهان برگزار شد، خبر داد.

دکتر صادقی به موفقیت‌های دانشگاه کردستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: دانشگاه در رتبه‌بندی تایمز رتبه ۶۰۱- ۸۰۰ را در سطح دانشگاه‌های جهان کسب کرده که نسبت به سال گذشته ارتقای ۲۰۰ پله‌ای داشته است.

وی همچنین ضمن اشاره به اقدام دانشگاه استنفورد و انتخاب مقالات دارای بیشترین استناد، عنوان کرد: خوشبختانه ۱۱ نفر از محققین استان نیز در این لیست قرار گرفته‌اند که دستاورد علمی مهمی برای استان محسوب می‌شود.

وی در ادامه شتاب رشد تولیدات علمی در کشور را از جمله مواردی نام برد که همواره موجب افتخار بوده و ذکر کرد: در این زمینه کشور ما جزء رتبه‌های برتر جهان بوده و از نظر تولیدات علمی نیز خوشبختانه همواره جایگاه خوبی داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه کردستان از رشد کمی تعداد مقالات علمی تولید شده خبر داد و گفت: رشد کمی سریعی در تولید مقالات داشته‌ایم اما رشد کیفی علیرغم بهبود در سال‌های اخیر، در مجموع کمتر از رشد کمی است و ضروری است سیاستگذاران این حوزه در کشور به این مهم توجه داشته باشند.

پژوهش‌ها باید در خدمت صنعت و شکوفایی اقتصاد استان قرار گیرد

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان نیز اظهار کرد: در چند سال گذشتە در کشور پژوهش و اهمیت آن مورد توجه قرار گرفته و ایجاد پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری نیز در همین راستا است.

خالد جعفری افزود: ایجاد این مراکز در واقع ایجاد یک دوران بیداری برای استفادە از نخبگان و پژوهشگران در راستای پیشرفت کشور و خلق ایدە‌های نو است.

وی بیان کرد: همە پژوهش‌هایی کە در مراکز علمی و دانشگاهی انجام می‌شود باید کاربردی، جامع محور و در خدمت رشد و توسعە استان در همە جنبەها باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکە کاربردی شدن طرح‌های پژوهشی در بخش صنعت و کشاورزی می‌تواند در اقتصاد استان تحول و دگرگونی ایجاد کند، افزود: صاحبان بنگاەهای تولیدی و مشاغل باید توجە داشتە باشند کە بر روی طرح‌های پژوهشی سرمایه گذاری کنند چرا که این امر قطعا می‌تواند افق‌های روشن تری را پیش روی تولید کنندگان بگشاید.

تجلیل از ۸۶ پژوهشگر برتر دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی

معاون پژوهش دانشگاه کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: امسال در هفته پژوهش برنامه‌های متنوعی نظیر سمینار و نشست‌های تخصصی در سطح استان داشتیم که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

دکتر کرمی بااشاره به اینکه این برنامه‌ها محدود به هفته پژوهش نیست، عنوان کرد: برنامه‌ها قبل از هفته پژوهش آغاز و تا دی ماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه گزارش عملکرد دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری با اشاره به عملکرد پارک علم و فناوری کردستان، اظهار داشت: پارک علم و فناوری کردستان یکی از موفق‌ترین نهادهای علمی و فناوری استان است که دارای ۱۱۵ واحد فناور فعال با اشتغالزایی بیش ار ۵۸۵ نفر، ۱۳ شرکت دانش‌بنیان با گردش مالی بیش از ۵۵۹۴۵۰ میلیون ریال، فروش محصولات دانش بنیان ۴۰۱۸۰ میلیون ریال و صادرات ۱۶۸۰۰۰ دلار می‌باشد.

در پایان این مراسم، از پژوهشگران و فناوران برتر استانی تجلیل به عمل آمد که از ۴ شرکت دانش بنیان و واحد فناور از پارک علم و فناوری کردستان با اعطای لوح تقدیر تجلیل شد. آرمان قوامی مدیر عامل وافن اهورا پرداز کردستان، محمدزاهد رحمانی مدیر عامل خدمات مهندسی داده نگار، شهلا قادری مدیر عامل شرکت ژیران دانش پژوهان فناور و آرمین افتخار مدیر عامل ئاسایی ژیان شین به عنوان فناوران برتر استانی انتخاب شدند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات