در دیدار رییس و مدیران پارک علم و فناوری کردستان با نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان شد؛ پارک‌های علم و فناوری منشا خدمات بسیاری در جامعه بوده‌اند

در دیدار رییس و مدیران پارک علم و فناوری کردستان با نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان شد؛ پارک‌های علم و فناوری منشا خدمات بسیاری در جامعه بوده‌اند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، در ابتدای جلسه دکتر سعیدی توضیحاتی در خصوص رسالت، خدمات و چشم انداز پارک علم و فناوری ایراد کرد و اظهار داشت: در حال حاضر  ۱۱۵ شرکت دانش بنیان، خلاق و واحد فناور در پارک علم و فناوری کردستان فعال هستند که ۳۰ درصد از این وافن‌ها به رشد یافته و بقیه در حال رشد هستند. وی در ادامه افزود: ‌پارک‌ها سازمان‌های جدیدالتاسیس هستند که به صاحبان ایده ارائه خدمت می‌دهد و این خدمات شامل حمایت‌های مالی و اعتباری، مشاوره و منتورینگ، تامین فضای استقرار، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی می‌باشد.

دکتر سعیدی با توجه به رویکرد پارک علم و فناوری کردستان در تمرکز بر اقتصاد خلاق، تصریح کرد: استان کردستان به عنوان استانی کم برخوردار، دارای زیرساخت‌های صنعتی نیست و به همین دلیل رویکرد اصلی ما حرکت به سمت اقتصاد خلاق است چرا که نرخ رشد این حوزه از اقتصاد بالاست اما تاثیرگذاری آن در جامعه کم است.

وی خاطر نشان کرد که در اقتصاد خلاق که مبتنی بر فرهنگ، هنر و علوم انسانی و همگرایی این علوم با فضای دیجیتال و علوم پایه است، رشته‌های فنی و مهندسی ابزار فرهنگ و هنر هستند و با استفاده از این ابزار می‌توان تولید محتوا کرده و از این راه فرهنگ و هنر خود را به تمام جهان معرفی و عرضه کرد.

رییس پارک علم و فناوری کردستان با تاکید تقویت اعتماد اجتماعی به خصوص در پارک‌های علم و فناوری، افزود: کشورهای توسعه‌یافته با سرمایه‌گذاری بر فرهنگ و هنر، سیاست‌های اصلی خود را پیش می‌برند و ما نیز با تولید محتوای فرهنگی و هنری نه تنها می‌توانیم باعث ایجاد ثروت شویم بلکه می‌توانیم فرهنگ و هنر بومی ناب خود را در سطح ملی و بین‌المللی عرضه کنیم.

وی با ارزشمند دانستن تکیه بر نیروهای اجتماعی و نهاده‌های مردمی بیان کرد: ما باید با کمک دولت و سازمان‌های اجرایی بتوانیم از ظرفیت نیروی اجتماعی استفاده کرده، با تشکیل نهاده‌های مردمی بتوانیم ایده‌های محلی را به پدیده‌های بین‌المللی تبدیل کنیم و پارک علم و فناوری می‌تواند به عنوان هسته اصلی این تعاملات انجام وظیفه کند.

دکتر سعیدی در ادامه به جنبه‌های مثبت شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در این دوران سخت همه‌گیری کرونا، نخبگان به یاری اقشار جامعه آمدند و از آثار منفی کرونا کاستند، و این همان رویکرد جامعه محور پارک‌های علم و فناوری است چرا که با بروز این مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن به رفع مشکلات جامعه پرداختند.

در ادامه این دیدار نماینده حجت‌الاسلام پوزذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان با استقبال از گفته‌های دکتر سعیدی، گفت: بنده نیز با توجه به سابقه حضور در مراکز علمی کشور بر این باورم که پارک‌های علم و فناوری منشا خدمات بسیاری در جامعه بوده‌اند اما با توجه به ذات این مراکز، نیاز است که نمایندگان پارک‌های علم و فناوری با حضور در جامعه، مدارس و دانشگاه‌ها به معرفی خدمات، رسالت‌ها و دستاوردهای خود بپردازند تا دانش‌آموزان، دانشجویان و صاحبان ایده جذب پارک‌ها شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر لزوم تمرکز زدایی از مراکز دانشگاهی گفت: نیاز است که مراکز دانشگاهی و پارک‌ها توجه خاصی به جز مرکز به سایر نقاط استان نیز توجه خاصی داشته باشند و با تاسیس مراکز اقماری و مراکز رشد در دیگر شهرستانهای استان به توسعه آنها کمک کنند.

در پایان این جلسه حجت الاسلام پورذهبی تاکید کرد که در آینده بسیار نزدیک با حضور در پارک علم و فناوری کردستان از نزدیک با فعالیت‌های شرکت‌ها و واحدهای فناور آشنا خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات