پتانسیل معرفی محصولات صنایع دستی به عنوان نماد و سوغات شهر محلات

هفدهمین جلسه شورای فناوری مرکز رشد محلات و نیم ور روز پنجشنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ با حضور اعضای این شورا در محل دفتر این مرکز برگزار شد.

مهندس حسین بختیاری معاون تجاری سازی جهاد دانشگاهی و عضو شورای فناوری مرکز رشد محلات و نیم ور گفت : هدف مرکز رشد ایجاد شبکه فروش واحد برای صنایع دستی شهرستان محلات با همکاری و هماهنگی بین واحدهای فناور مرکز رشد باشد و با در اختیار گذاشتن تجربیات واحدهای فناور با سابقه با واحدهای فناور جدید و شکل گیری شبکه گسترده می توان محصولات را از طریق فروشگاه های آنلاین به فروش رساند.

وی افزود : محصولات صنایع دستی پتانسیل معرفی به عنوان نماد و سوغات شهر محلات را دارند و تمرکز بر حمایت از فعالیت ها و تولیدات این بخش در آینده می تواند مزیت قوی و نوینی برای منطقه ایجاد کند.

عضو شورای فنا وری مرکز رشد محلات و نیم ور ادامه داد : با تلاش و امید فعالیت خود را ادامه دهید و هدفتان توسعه فعالیت ها ، آموزش ، تربیت و تیم سازی متشکل از افراد بومی باشد که این اهداف آرمان های بسیار زیبایی هستند.

معاون تجاری سازی جهاد دانشگاهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود : به واحدهای فناور مستند ساز و تولید انیمیشن مستقر در مرکز رشد پیشنهاد دارم مستندی از فناوران و استارتاپ‌ های فعال در شهرستان‌ محلات تهیه کنند و کمک کنند تا مزیت این شهرستان را فقط در حوزه معادن سنگ و گل و گیاهان زینتی نبینیم. این کسب و کارها و استارتاپ ها می‌توانند جزو مزیت‌های نوین شهرستان محلات به حساب آیند و به تصویر کشیدن فعالیت واحدهای فناور در سطح استانی و ملی می تواند باعث ایجاد انگیزه و امید در افراد جامعه و جوانان شود.

جنبه های اقتصادی طرح های خود را از طریق طرح ملی مشاغل خانگی دنبال کنید

مهندس مسعود شهرجردی رئیس شورای فناوری مرکز رشد محلات و نیم ور نیز در این جلسه گفت : در بحث معرفی مرکز رشد در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری فرمانداری شهرستان محلات فعالیت ها و دستاوردهای مرکز رشد در زمینه اشتغال زایی جوانان تشریح شد.

وی افزود : باتوجه به فعالیت ‌های موثری که در دو سال اخیر مجموعه مرکز رشد شهرستان محلات داشته است معرفی مرکز رشد بهتر انجام شده است و شاهد خروجی های خوبی از این مرکز در سطح شهرستان هستیم.

رئیس شورای فناوری مرکز رشد محلات و نیم ور ادامه داد : محصولات صنایع دستی و تولیدات فرهنگی و هنری از طریق طرح ملی مشاغل خانگی که با همکاری وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی ، جهاد دانشگاهی و صندوق کارآفرینی امید در سطح کشور در حال انجام است ، مسائل و جنبه‌های اقتصادی طرح های پیشنهادی خود را دنبال کنند و آماده سازی و توانمند سازی این گروه ها در مرکز رشد انجام شود.

وی در پایان افزود : در نهایت انتظار داریم محصولات این واحدها از طریق فروشگاه‌های آنلاین و بهره گیری از ظرفیتی که دیگر واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دارند ، معرفی و به فروش برسند.

لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان محلات و نیم ور

منبع خبر

مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان محلات و نیم ور

مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان محلات و نیم ور

مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان محلات و نیم ور یک مرکز رشد در شهر محلات می باشد

    نظرات