بازدید مدیران شرکت پالایش گاز پارسیان از پارک علم و فناوری فارس

بازدید مدیران شرکت پالایش گاز پارسیان از پارک علم و فناوری فارس

بازدید مدیران شرکت پالایش گاز پارسیان از پارک علم و فناوری فارس
نشست مدیران پارک علم و فناوری با مدیران شرکت پالایش گاز پارسیان در تاریخ ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ و به منظور افزایش تعاملات دو مجموعه برگزار گردید.
دکتر ذوالقدر با معرفی پارک علم و فناوری فارس بیان کرد که از ابتدای شکل گیری این پارک بیش از ۱۱۰۰ شرکت در این مجموعه مورد حمایت قرار گرفته اند که بخشی از این شرکتها اکنون در شهرکهای صنعتی فعالیت دارند و در حال حاضر ۳۴۷ شرکت در پارک فارس مستقر می باشند. رئیس پارک علم و فناوری با اشاره به رشد روزافزون تیم های استارتاپی در دنیا عامل موفقیت این تیم ها را دانش، ایده بدیع، تیم فنی توانمند و اراده قوی دانست و عنوان کرد ما در پارک فارس شرکتهای بسیار موفقی داریم که با بسیاری از پتروشیمی ها و پالایشگاههای کشور قرارداد دارند. ایشان با اشاره به شبکه تعاملی پارکهای علم و فناوری کشور بیان کرد هر یک از پارکهای کشور دارای توانمندی های خاص خود می باشند و با ارتباطی که بین پارکها وجود دارد شرکتهای مستقر می توانند نیازهای فناورانه پالایشگاهای کشور را مرتفع نمایند.
معاون فناوری و نوآوری پارک فارس نیز با ذکر نمونه هایی از شرکت های موفق در حوزه کاتالیست های پایه ای بیان کرد کشور امروزه در این حوزه گامهای بلندی برداشته و دانش فنی آن با اعتماد به فارغ التحصیلان دانشگاهی وجود دارد. دکتر سالاری به نقش فن بازار ملی و منطقه ای اشاره نمود و افزود با تقویت این شبکه بازاریابی محصولات دانش بنیان می تواند افزایش یابد.
دکتر سالاری از مدیران شرکت پالایش گاز پارسیان تقاضا نمود نیازهای فناورانه خود را به پارک فارس اعلام نمایند.
مهندس علمدار بابایی مدیر عامل شرکت پالایش گاز پارسیان نیز با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای کارآفرینی بیان کرد انتظار است شرکتهای توانمند پارک نیازهای اعلام شده و پیش بینی نشده که در آینده ممکن است ایجاد شود را با تعامل نزدیک با این مجموعه مرتفع نمایند. همچنین ایشان تقاضای مرکز نوآوری در مجاورت پالایشگاه را مطرح نمود. در ادامه دکتر اسماعیلی از مدیران شرکت پالایش گاز پارسیان به نیازهای این مجموعه در زمینه کالیبراسیون سیستمهای اولتراسونیک، آنالیزورهای آزمایشگاهی بر خط، حوزه ابزار دقیق و همچنین روغن ترمینول ۶۶ اشاره نمود.
دکتر کشاورز مدیر مرکز رشد نفت، گاز و پتروشیمی پارک فارس با اشاره به حضور نزدیک به ۸۰ شرکت استارتاپی و رشد یافته در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در پارک فارس افزود به عنوان نمونه شرکت پترو پویان جنوب در حوزه بالادست، شرکت امواج آبی و مدار رایانه در زمینه کارت های الکترونیکی فعال هستند و از بسیاری از پالایشگاهای گاز تقاضا دارند.
در پایان بر ادامه همکاری پارک علم و فناوری فارس و شرکت پالایش گاز پارسیان تاکید شد و مقرر گردید که تیم های تخصصی پالایشگاه جهت رفع نیازمندی های مجموعه از شرکت های فناور مستقر در پارک بازدید نمایند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری فارس

منبع خبر

پارک علم و فناوری فارس

پارک علم و فناوری فارس

پارک علم و فناوری فارس یک پارک علم و فناوری در شهر شیراز می باشد

    نظرات