وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری باید پایشی برای آینده‌پژوهی داشته باشند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری باید پایشی برای آینده‌پژوهی داشته باشند

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در نشست هیئت مدیره انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایران، ضمن تبریک ایام سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که یادآور روزهای تلاش، کوشش و آرمان‌گرایی است، گفت: تشکیل انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری و فعال شدن آن کار بسیار خوبی است. شاید در مجموع آنچنان انجمن‌های علمی را به کار نگرفته‌ایم و به‌شکل غریبانه‌ای انجمن‌های علمی ما کار می‌کنند. اما باید نگاه گسترده‌تر و عمیق‌تری هم به تشکیل انجمن‌های علمی و هم به استفاده از ظرفیت آن‌ها داشته باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر نقش انجمن‌ها در نوآوری افزود: هر جا تولی‌گری را به دولت می‌دهیم به محض اینکه افراد و دولت‌ها دچار تغییر و تحول می‌شوند، کارها متوقف می‌شود. اما انجمن‌ها به دلیل ثبات مدیریت می‌توانند نقش مهمی در اصلاح، نو کردن و تقویت مجموعه خود ایفا کنند.
دکتر غلامی در ادامه ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری، گفت: به نظر می‌رسد انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری به دلیل شکل‌گیری جدید پارک‌ها، تجربه قبلی و فعلی با دانش به هم پیوسته و اقدمات خوبی انجام شده است و وزارت علوم هم از کارها و ایده‌های نو استقبال می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به موارد قابل پیگیری از مباحث مطرح شده افزود: برخی بحث‌ها، بحث‌های اجرایی است مرکز هیات‌های امنا درباره تقویت جایگاه مدیریت پارک‌ها دنبال می‌کنند. مثلاً می‌توان هیئت امنای پارک‌ها را تفکیک کرد و به صورت منطقه‌ای فعالیت کنند.

وزیر علوم در ادامه با اشاره به فرصت خوبی که این انجمن در شرایط فعلی فعال شده است، گفت: از ظرفیت‌های این انجمن استقبال می‌کنیم. بحث‌هایی نیز مربوط به رفع موانع قانونی وجود دارد که در حوزه ستادی دنبال می‌شود و برای ایجاد فرصت‌های جدید به منظور توسعه پارک‌ها و انجمن‌ها اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

دکتر غلامی در پایان ضمن اشاره به اینکه از پیشنهادات استقبال می‌کنیم، افزود: انجمن می‌تواند یک نگاه و پایش برای آینده‌پژوهی در کارش داشته باشد. با توجه به سرعت تحولات در دنیا، باید هر چه سریع‌تر برای برون‌رفت از قالب‌های سنتی برنامه‌ریزی کنیم. باید پیش‌بینی کرد و پیش‌قراول‌ها را تعیین کرد. انجن‌های علمی و پارک‌های علم و فناوری هستند که باید به مدیران بگویند دنیا به کدام جهت پیش می‌ر‌ود و چه اتفاقی می‌افتد؟ و ما باید چه تصمیمی بگیریم؟ بنابراین بخش مربوط به کارهای علمی و آینده‌نگری است حتماً باید با جدیت دنبال شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: حوزه پژوهش و نوآوری در فناوری‌ها حوزه بسیار مهم و در حال تحول است و هر کاری که در این زمینه انجام شود، سرمایه‌گذاری برای مدیران بعدی است و اثرگذار خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات