راهنمای جامع رپورتاژ آگهی

راهنمای جامع رپورتاژ آگهی


فهرست

رپورتاژ آگهی چیست؟

چرا باید از رپورتاژ آگهی استفاده کنیم؟

ویژگی‌هاییک رپورتاژ آگهی خوب

۱۱نکته مهم برای نوشتن رپورتاژ آگهی

مراحل و نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

چه کسانی می‌توانند رپورتاژ بنویسند

آیا می‌دانستید که رپورتاژ آگهی هم یک نوع تبلیغ است؟ بله، رپورتاژ نویسی، یک روش تبلیغاتی است که برخلاف تبلیغات معمولی بر مبنای کلمات بنا شده است. در تبلیغات معمولی به صورت تقریبی ۹۰% محتوای تبلیغ را محتوای بصری تشکیل می‌دهد و کمتر از واژه‌ها و کلمات استفاده می‌شود؛ اما رپورتاژ در واقع یک محتوای متنی است که به‌صورت غیرمستقیم محصول یا خدماتی را تبلیغ می‌کند .

در این مقاله قرار است در مورد صفر تا صد رپورتاژ صحبت کنیم. اگر هیچ آشنایی با این روش تبلیغاتی ندارید، خواندن ادامه این مقاله خالی از لطف نیست. البته ممکن است نکات تازه‌ای نیز برای افراد آشنا با رپرتاژ آگهی داشته باشد .

رپورتاژ آگهی چیست

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی، نوعی از تبلیغات بومی با هدف واحد است. این هدف می‌تواند بارگیری یک فایل، اشتراک در خبرنامه، بازدید از یک فروشگاه یا خرید یک محصول توسط خواننده باشد. رپرتاژ یکی از مدل‌های تبلیغاتی در وب‌سایت‌ها، مجلات و روزنامه‌ها است که در قالب مقاله ارائه می‌شود. عموما فرم کلی مقاله مشابه محتوای ارائه‌شده توسط پلتفرم تبلیغاتی است .

همه ما با تبلیغات مدرن و سنتی ازجمله بیلبوردهای خیابانی، بنرهای کوچک و بزرگ تبلیغات سایت‌ها، تبلیغات تصویری، ویدئوهای تبلیغاتی و غیره آشنا هستیم. در همه این مدل‌های تبلیغاتی،واژه‌ها در حد یک شعار تبلیغاتی دخیل هستند و مابقی ماجرا توسط تصاویر پیش می‌رود. درصورتی‌که، در رپورتاژ نقش اصلی بر عهده کلمات است .

رپورتاژ یا همان مقاله تبلیغاتی، در ظاهر تبلیغ به نظر نمی‌رسد. محتوای رپرتاژ، حاوی اطلاعاتی است که خواننده را از ماهیت و کاربرد یک محصول یا خدماتی خاص آگاه می‌سازد. این محتوا درواقع به شکل نامحسوس، خواننده را به‌ سوی وب‌سایت یا فروشگاه اسپانسر دعوت می‌کند .

رپرتاژ آگهی یکی از موثرترین اشکال تبلیغات است؛ زیرا اطلاعات ارزشمندی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. این نوع تبلیغ، به‌جای اینکه فریاد بزند: «من یک آگهی تبلیغاتی هستم و می‌خواهم محصولی را به شما بفروشم»، هم‌زمان مخاطب را آموزش می‌دهد و او را به انجام عمل مورد نظر شما ترغیب می‌کند .

چرا باید از رپورتاژ آگهی استفاده کنیم؟

رپرتاژ آگهی، عموما توسط بازاریابان برای آگاهی دادن به مصرف‌کنندگان احتمالی در مورد ویژگی‌های یک محصول استفاده می‌شود. علاوه بر این، با انتخاب رسانه مناسب برای انتشار آگهی تبلیغاتی؛ می‌تواند برای هدف‌گیری مجموعه خاصی از افراد مورد استفاده قرار گیرد .

کسب‌وکار ما هرچه که باشد، دنبال مشتری و درآمد بیشتر هستیم. ما دائما سعی داریم محصولات یا خدمات خودمان را به طیف وسیع‌تری از افراد معرفی کنیم، تا فروش بیشتری داشته باشیم. رپورتاژ نیز مانند سایر روش‌های تبلیغاتی، می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش تعداد مشتریان و درنتیجه درآمدزایی بیشتر برای ما داشته باشد .

شاید فکر کنید تبلیغات متنی، برخلاف تصاویر و ویدئوهای تبلیغاتی بازخورد چندانی نداشته باشند. تحقیقات نشان می‌دهند برخلاف تصور ما، این نوع از تبلیغات واقعا کار می‌کنند و نتایج رضایت‌بخشی به دنبال خواهند داشت .

برای بررسی تفاوت بازدهی تبلیغات معمولی با رپورتاژ آگهی، دو متن یکسان را با عنوان‌های متفاوت آماده کردند. متن اول عنوان متن تبلیغاتی داشت و متن دوم یک رپورتاژ بود. هر دوی این متن‌ها برای فروش یک محصول مشخص نوشته‌شده بودند و در اختیار مخاطبین قرار می‌گرفتند .

در پایان بررسی مشخص شد؛ متنی که به‌عنوان یک مقاله نوشته‌شده بود، نسبت به متنی که عنوان تبلیغات داشت، ۸۱٪ محصولات بیشتری فروخته بود. درنتیجه مشخص شد مردم نسبت به تبلیغات واضح کمتر واکنش نشان می‌دهند یا اصلا متون تبلیغاتی را نمی‌خوانند. در مقابل اگر متنی حاوی اطلاعات ارزشمند باشد و آن‌ها را به انجام عملی فراخواند، می‌تواند مخاطبین را به خرید محصول یا خدمات ترغیب کند .

رپورتاژ آگهی چیست

ویژگی‌های یک رپورتاژ آگهی خوب

مقایسه‌ای که در مورد تبلیغات معمولی و رپورتاژ انجام دادیم، در صورتی درست است که رپورتاژ به بهترین شکل ممکن نوشته شود. یک رپورتاژ خوب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد تا بتواند موثر واقع شود :

۱.ارزش ایجاد کند

محتوای رپورتاژ باید برای خواننده ارزش واقعی ایجاد کند. کافی است خودتان را جای خواننده بگذارید و بپرسید که: «خوانندگان چه چالش‌ها یا نیازهایی دارند و چگونه می‌توانیم از طریق محتوای عالی و مرتبط با آنچه می‌فروشیم، به آن‌ها کمک کنیم . »

اگر مقاله شما حاوی اطلاعات مفیدی برای خواننده نباشد و با محصولاتتان مرتبط نباشد، خواننده چندان توجهی به آن نمی‌کند .

۲.با رسانه و قالب انتشار مطابقت داشته باشد

رپورتاژ آگهی باید در پلتفرم و رسانه‌ای منتشر شود، که با آن مطابقت داشته باشد. آگهی شما نباید قالب رسانه را در هم بشکند، زیرا این کار باعث از بین رفتن اعتماد و علاقه خوانندگان به رپورتاژ و رسانه‌ای که رپورتاژ در آن منتشرشده می‌شود .

اگر فرم و قالب رپورتاژ، با رسانه مطابقت نداشته باشد، درواقع همان تبلیغ معمولی است و خواننده به‌سادگی از کنار آن عبور می‌کند. به‌عنوان‌مثال: یک وب‌سایت یا وبلاگ را در نظر بگیرید که در زمینه شعر و ادبیات فعالیت می‌کند. حال اگر یک رپورتاژ با موضوع ماشین‌آلات صنعتی در این وبلاگ منتشر شود، نه‌تنها خواننده را شوکه می‌کند، بلکه باعث می‌شود دیگر اعتماد و اعتبار آن وبلاگ نزد خواننده خدشه‌دار شود .

انتشار رپورتاژ آگهی را به رسانه‌ای بسپارید که در حوزه صنعت شما فعالیت می‌کند .

۳.خواننده را به انجام عمل دعوت کند

هدف ما از تبلیغ ایجاد، تقویت یا تغییر یک رفتار در مخاطب است. محتوای رپرتاژ آگهی باید حتما در بخش‌های مختلف “call to action” داشته باشد یا حداقل ارتباط واضحی با برند شما در آن وجود داشته باشد .

درواقع، مقاله شما باید با استراتژی نوشته شود. بدون استراتژی مشخص، مقاله شما فقط محتوا است و بازدهی درستی نخواهد داشت. در عوض اگر بتوانید مخاطب را با محتوای خودتان درگیر کنید و او را وارد دنیای کسب‌وکارتان کنید، می‌توانید بهترین بازخوردها را از تبلیغ داشته باشید .

رپورتاژ آگهی چیست

۱۱نکته مهم برای نوشتن رپورتاژ آگهی

تبلیغی موثر است که بتواند منجر به فروش شود. در هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی، همواره این ۱۱ نکته را در نظر داشته باشید .

۱رسانه (نشریه) را بشناسید

رپورتاژ شما در یک وب‌سایت، وبلاگ یا مجله منتشر خواهد شد؛ بنابراین شما باید در مورد آن رسانه مطالعه کرده و بر آن تسلط پیدا کنید. تایپوگرافی، طراحی و نوع پست‌ها و محتوای آن وبلاگ یا وب‌سایت را آنالیز کنید و مطابق با آن‌ها محتوای خود را تولید کنید. مهم‌تر از این، باید بتوانید مخاطبین آن رسانه یا نشریه را به‌خوبی درک کنید، تا بهترین محتوا را برای آن‌ها تولید کنید .

۲ . عناوین را مطالعه کنید

سبک تیتر زدن رسانه هرچه باشد، عنوان شما هم باید با آن مطابقت داشته باشد. ممکن است یک رسانه سبک عناوینش خبری باشد. رسانه دیگری ممکن است اکثرا از پرسش و جملات سوالی در تیترهایش استفاده کند . ممکن است رسانه‌ای از عناوین طولانی استفاده کند؛ یا برعکس مانند BBC تیترهای کوتاه و مختصر داشته باشد .

۳.شروع مقالات نشریه را بررسی کنید

مقدمه نقش مهم و اساسی در ترغیب خواننده به مطالعه ادامه مقاله دارد. شما باید چند جمله اول چندین مقاله از رسانه مورد نظرتان را مطالعه کنید. همچنین باید بفهمید که چگونه نشریه، خوانندگان را با مقالات خود همراه می‌کند؟

برای شروع از محبوب‌ترین مقالات وبلاگ یا وب‌سایت مورد نظر خودتان شروع کرده و پاسخ این چند سوال را بررسی کنید :

  • آیا مطلب با معرفی یک شخصیت آغاز می‌شوند؟
  • آیا مکانی را توصیف می‌کنند؟
  • روی چه حسی تمرکز می‌کنند: بینایی، لامسه یا شنوایی؟
  • آیا جمله‌های ابتدایی مختصر و مفید هستند؛ یا طولانی و با جزئیات بیشتر؟
  • آیا توضیحات و توصیفات ابتدایی آن‌ها عمیق است یا سطحی؟
۴ . بدنه مقالات نشریه را مطالعه کنید

عنوان و مقدمه مهم‌اند، اما مهم‌تر از همه این‌ها متن اصلی یا همان بدنه مقاله است که قرار است اصل مطلب در آن قرار بگیرد. متن اصلی مقالات نشریه را مطالعه کنید. آیا این وبلاگ یا وب‌سایت در نوشتن متن محتوای خود از زبان ساده و صمیمی استفاده می‌کند یا زبان پیچیده و رسمی را ترجیح می‌دهد؟

آیا در طول متن‌هایشان از پاراگراف‌های کوتاه استفاده می‌کنند؛ یا متن اصلی آن‌ها به چند بخش طولانی تقسیم می‌شود؟ فرم کلی بدنه محتوای شما، باید با بدنه مقالات نشریه هم‌خوانی داشته باشد .

۵.تلاش کنید مخاطبین نشریه را بشناسید

مخاطبین رسانه‌ای که قرار است رپورتاژ آگهی شما را منتشر کند، چه کسانی هستند؟ مهم‌تر از آن، چه چیزی می‌خواهند؟

از نشریه گزارش دموگرافیک و روانشناسی درباره خوانندگان آن‌ها بخواهید. در بخش نظرات و دیدگاه‌ها مخاطبین را دنبال کرده و به شناخت نسبی از آن‌ها برسید. با نویسندگان و ویرایشگران وبلاگ یا وب‌سایت مورد نظر خود صحبت کنید، تا آمار خوانندگان خودشان را با شما به اشتراک بگذارند. حتی می‌توانید از طریق ایمیل با برخی از مخاطبین صحبت و تبادل‌نظر داشته باشید .

۶ _ یک داستان خلق کنید

همانند یک نویسنده به رپورتاژ خودتان نگاه کنید. داستان‌سرایی همیشه راه‌حلی موثر بوده تا خواننده برای خواندن محتوای شما ترغیب شود. حقایقی که در مورد برند و کسب‌وکارتان وجود دارد را در محتوای رپورتاژ ذکر کنید .

در داستان‌سرایی، کسب‌وکار خود را همانند یک شخصیت معرفی کنید، زندگی او را توصیف کنید و مانند یک داستان واقعی به آن پیچ‌وخم بدهید. مهارت‌های داستان‌نویسی خودتان را تقویت کنید تا بتوانید یک رپورتاژ آگهی خوب بنویسید .

۷ _ مشکل مخاطب را شناسایی کنید

خواننده از چه چیزی رنج می‌برد؟ چه مشکلاتی زندگی را برای او سخت کرده‌اند؟ اصلا آرزوی خواننده چیست؟ می‌خواهید با متن خود چه احساساتی را در خواننده بروز دهید؟

شما باید بتوانید درد خواننده را پیداکرده و از آن سخن بگویید. زمانی شخص می‌تواند با محتوای شما ارتباط برقرار کند که خود، مشکلاتش و راه‌حل آن‌ها را در آن ببیند .

۸ _ راه‌حل را معرفی کنید

زمانی که خواننده از مشکلات خودش آگاه شد، در لحظه به دنبال راه‌حلی برای آن‌ها است. چه‌بهتر که راه‌حل، همان محصولات یا خدمات شما باشند .

قرار نیست حتما یک محصول خاص داشته باشید که معجزه کند. شما هر چه برای فروش داشته باشید، مخاطب خاص خود را دارد و می‌تواند مشکل گروه خاصی از افراد را برطرف کند .

به‌طور مثال: اگر در محتوای خودتان از کم بودن حقوق یک قشر خاص صحبت کرده‌اید، یک پکیج آموزش افزایش درآمد می‌تواند راه‌حل محسوب شود. مخاطب را قانع کنید که محصولات یا خدمات شما مزایای قابل توجهی دارند؛ که باعث می‌شود مشکل آن‌ها برطرف شود .

۹ . دعای خودتان را ثابت کنید

زمانی که از مزایای محصولات و خدمات خود در قالب تیترهای بولد شده صحبت کرده و از جملات اغراق‌آمیز استفاده می‌کنید، به فکر اثبات آن‌ها هم باشید. داستان شما هرچه واقعی‌تر باشد، مخاطب را بیشتر و بهتر درگیر می‌کند .

شما باید هر ادعایی که در مورد محصول یا خدمات خود مطرح کرده‌اید را با حقایق، نتایج آزمون و آمار ثابت کنید. باید آن‌قدر قاطعانه و مطمئن صحبت کنید، تا خواننده مطمئن شود هیچ محصول یا خدمات دیگری در کره زمین مزایای محصولات یا خدمات شما را ندارد .

۱۰.داستان را با خوشی به پایان برسانید

گفتیم برای نوشتن رپورتاژ آگهی داستان‌سرایی کنید، اما قرار نیست یک داستان تلخ و بدون راه‌حل را روایت کنید. خلاق باشید و داستان را با یک پایان خوش تمام کنید. کاری کنید خوبی بر بدی پیروز شود. اگر در طول داستان از مشکلات صحبت کرده‌اید، در انتهای داستان راه‌حل کارآمد را معرفی کنید تا خواننده امیدوار شود .

۱۱.فراخوان عمل فراموش نشود

اگر کار خود را خوب انجام داده باشید، خواننده شما به دنبال راهی برای تماس با شما خواهد بود. او می‌خواهد محصول شما را بخرد یا شما را استخدام کرده و از خدماتتان استفاده کند .

رپورتاژ خودتان را مانند فیلم‌های اصغر فرهادی، با پایان باز رها نکنید. نحوه اشتراک، نحوه دانلود، نحوه خرید برنامه، نحوه ثبت‌نام و هر عملی که مد نظرتان است را به خواننده یاد بدهید .

رپورتاژ آگهی چیست

مراحل و نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

آیا نگارش رپورتاژ آگهی مانند سایر مقالات است و هیچ تفاوتی با آن‌ها ندارد؟ رپورتاژ هم نوعی مقاله است، اما چون در دل خودش تبلیغ محصول یا خدمات خاصی را به همراه دارد، باید مطابق با اصول مشخص نوشته شود .

ممکن است شما یک محصول خوب و کارآمد داشته باشید، اما متنی که در رپورتاژ می‌نویسید نتواند حق مطلب را ادا کند و خواننده را برای خرید ترغیب کند. برای رسیدن به این هدف، شما باید مقاله‌ای بنویسید که ارتباط مستقیم و منطقی با محصول یا خدمات مد نظرتان داشته باشد .

تدوین استراتژی محتوایی با راز

رپورتاژ آگهی را مطابق مراحل زیر بنویسید :

یک عنوان جذاب انتخاب کنید

ازآنجاکه رپورتاژ قرار است در قالب یک مقاله منتشر شود باید شکل یک مقاله واقعی را داشته باشد. در مقالات اولین چیزی که در مقابل چشم خواننده قرار می‌گیرد عنوان است. عنوان باید آن‌قدر جذاب و جالب باشد که مخاطب را کنجکاو کند. خواننده پس از دیدن عنوان، باید ترغیب شود تا متن مقاله را هم بخواند .

موفقیتتان وابسته به احساسی است که در لحظه خواندن عنوان، در مخاطب ایجاد می‌شود. یک عنوان معمولی یا حتی نادرست و غلط می‌تواند سبب شود خواننده از مطالعه رپورتاژ منصرف شود .

مقدمه‌ای بنویسید که مخاطب را کنجکاو کند

پس‌ازاینکه عنوان را انتخاب کردید نوبت به مقدمه مقاله می‌رسد. مقدمه شما باید بتواند در قالب چندین کلمه (حداکثر ۳۰۰ کلمه) بخشی از داستانتان را روایت کند و درعین‌حال خواننده را برای خواندن متن اصلی به دنبال خود بکشاند .

عنوان جذاب توانست خواننده را تا مقدمه هدایت کند. حال نوبت مقدمه است تا خودش را نشان دهد و مخاطب را وارد متن اصلی کند. یک مقدمه غیراصولی می‌تواند زحمت نوشتن عنوان جذاب و حتی متن خوب را هدر دهد .

خواننده نمی‌داند شما در متن اصلی چه نوشته‌اید. ممکن است با خواندن مقدمه این‌طور برداشت کند که در ادامه متن هم نکته جالب‌توجهی انتظارش را نمی‌کشد. پس تا آنجا که می‌توانید مقدمه را سوال‌برانگیز بنویسید و به خواننده اطمینان بدهید که با خواندن ادامه مقاله به پاسخ سوالاتش خواهد رسید .

از تگ‌های ، ، و... در متن استفاده کنید

هیچ‌کس علاقه‌ای ندارد یک متن پیوسته طولانی را که هیچ سر و تهی ندارد، مطالعه کند. خواندن متن‌های طولانی که قالب مشخصی ندارند، برای خواننده خسته‌کننده خواهد بود و به‌احتمال‌زیاد در وسط متن، مقاله را رها خواهد کرد .

برای اینکه مقاله ازنظر ظاهری فرم زیبایی داشته باشد و محتوای آن به‌درستی بخش‌بندی شده باشد از تگ‌های ، و... استفاده کنید؛ تا خواننده بتواند بخش‌های مختلف متن را از هم تشخیص دهد .

از تصاویر به میزان کم استفاده کنید

برخی رپورتاژها بیش‌ازحد معمول از تصاویر و نمودار استفاده می‌کنند و فضای کمی برای متن باقی می‌گذارند. این کار اشتباه است، زیرا مبنای اصلی رپورتاژ آگهی متن است. از محتوای بصری به‌طور خردمندانه و هوشمندانه استفاده کنید. در صورتی از تصاویراستفاده کنید که به فروش بیشتر و پیشبرد داستان کمک کند. با تصاویر زیاد، کلمات قدرت ساخت داستان و تکمیل فروش را ندارند .

از مزایای محصول یا خدمات خودتان صحبت کنید

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های نوشتن متن، نوشتن در مورد مزایای یک محصول، نه‌فقط ویژگی‌های آن است. ویژگی‌ها واقعی هستند، اما مزایا و فواید بر جنبه احساسی خواننده تاثیر می‌گذارند .

فروش را به نیمه پایانی مقاله موکول کنید

فراموش نکنید که شما در وهله اول قرار است اطلاعات ارزشمندی را در قالب مقاله در اختیار مخاطب قرار دهید. هیچ‌وقت در ابتدای شروع مقاله، خواننده را به‌سوی خرید سوق ندهید .

درواقع در نیمه اول متن، باید خواننده را ازلحاظ ذهنی آماده کنید تا در نیمه دوم و انتهای متن، بپذیرد که محصولات یا خدمات شما را برای رفع نیاز و حل مشکلش لازم دارد. فروش شما در نیمه آخر آگهی انجام می‌شود و باید با لحنی کاملا استادانه نوشته شود .

نوشتن یک رپورتاژ آگهی مبنی بر سه کلید اصلی «سرگرمی»، «اطلاع‌رسانی» و «فروش» است. پس در بخش سرگرمی و اطلاع‌رسانی باید دلیلی به خواننده بدهید که به خاطر آن بخواهد با شما تماس بگیرد، وارد وب‌سایت شما شود یا حتی برایتان ایمیلی ارسال کند و درنهایت فروش را برایتان رقم بزند .

منظور از فروش، دقیقا فروش یک کالای فیزیکی نیست. گاهی اصلا قصد فروش محصولی را ندارید و فقط می‌خواهید خواننده، یک فرم را برایتان پر کند؛ یا در یک نظرسنجی شرکت کند. فروش درواقع عملی است که به خاطر آن رپورتاژ را نوشته و منتشر می‌کنید .

چه کسانی می‌توانند رپورتاژ بنویسند؟

با اینکه رپورتاژ آگهی نوعی مقاله است؛ اما نوشتن آن کار هرکسی نیست. شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار هرچقدر هم قلم خوبی داشته باشید ممکن است دانش کافی را برای نوشتن رپورتاژ نداشته باشید .

اگر محتوای رپورتاژ توسط خودتان یا افراد داخلی شرکت نوشته شود، ناخودآگاه متن جنبه تبلیغاتی پیدا می‌کند. به عبارتی شما سعی می‌کنید بیشتر از اینکه مخاطب را در نظر داشته باشید، محصول خودتان را به نمایش بگذارید  یا حتی به شکلی غیرواقعی از ویژگی‌ها و مزایای آن صحبت کنید. ضمن اینکه استفاده از کلمات تخصصی سبب می‌شود مقاله چندان برای خواننده قابل‌فهم نباشد .

بهترین روش این است که نوشتن رپورتاژ را به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ معتبر مانند آژانس دیجیتال مارکتینگ راز بسپارید؛ زیرا کیفیت رپورتاژی که با مشارکت متخصصان تولید می‌شودبهتر است .

ازآنجاکه رپورتاژ نوشته‌شده توسط رازبا کیفیت است، همه برنده می‌شوند. خواننده برنده است؛ زیرا از خواندن مقاله به اطلاعات مفیدی دست پیدا می‌کند. اسپانسر برنده می‌شود زیرا خواننده درک مثبتی از برند او به‌دست‌آمده آورده است. ناشر هم برنده است؛ زیرا علاوه بر خواننده، اسپانسر را نیز به هدف خودش رسانده است .

سخن پایانی

در این مقاله هر آنچه برای نوشتن یک رپورتاژ کارآمد لازم بود را توضیح دادیم؛ اما دانستن این‌ها به این معنا نیست که همه می‌توانند یک رپورتاژ خوب بنویسند. رپورتاژ آگهی را باید درست و اصولی بنویسید. اگر دانش کافی و توانایی نویسندگی ندارید، آن را برون‌سپاری کنید. هیچ‌وقت کیفیت را فدای کاهش هزینه‌ها نکنید. رپورتاژی که با استراتژی درست نوشته‌شده باشد، می‌تواند به بهترین شکل ممکن شما را به هدفتان برساند .

اگر برای نوشتن رپورتاژ آگهی نیاز به راهنمایی دارید، با تیم راز ارتباط بگیرید تا نیروهای متخصص این شرکت شما را برای رسیدن به هدفتان راهنمایی کنند.

نوشتن رپورتاژ با راز

لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات