کافه بازار به انتقادات و حواشی پیرامون «تبلیغات در جستجو» پاسخ داد

همراه با تصویرهایی از برنامه به نمایش بیایند در حالی که این احتمال برای مثال برای اپلیکیشن طاقچه به مراتب کمتر می‌باشد چرا که احتمال نصب اپلیکیشن طاقچه از کلیدواژه‌ی ترب به مراتب کمتر است. با توجه به اتوماتیک بودن الگوریتم نحوه‌ نمایش آگهی این میزان ثابت نبوده و بسته به شرایط زمانی و شرکت‌کننده‌های فعال در سیستم تبلیغات بازار درصد تبلیغات با جزییات عوض می‌شود اما در حال حاضر در حدود ۲۰ درصد از تبلیغات با جزئیات در معرض نمایش کاربرها قرار می‌گیرد. همچنین در حال حاضر در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از این تبلیغات با جزییات روی کلیدواژه‌هایی که به صورت مستقیم یا ضمنی مرتبط با نام برند صورت می‌گیرد که شامل برندهای خارجی نظیر واتساپ، اینستاگرام و … نیز می‌شود. نمایش آگهی اکسپند شده و با جزییات روی کلمه بلد، از محصولات زیرمجموعه هلدینگ هزاردستان، مالک کافه بازار فارغ از کاربران عادی، چند متخصص در شبکه‌های اجتماعی یادآور شده‌اند که UX این نوع از تبلیغات در زمان جستجو برای یک اپلیکیشن مشخص، مشکل دارد و می‌تواند حالتی گمراه کننده داشته باشد. بر همین اساس و با توجه به نظریه‌ای که کاربران و متخصصان دارند، آیا اصل بحث اکسپند کردن تبلیغات روی یک برند مشخص می‌تواند گمراه کننده باشد؟ الگوریتم نمایش آگهی به ازای هر بار که کاربر کلیدواژه‌ای را در اپلیکیشن بازار جستجو می‌کند، یک حراجی شامل تمامی اپلیکیشن‌هایی که برای به نمایش درآمدن روی کلیدواژه‌ی مدنظر ابراز تمایل کرده‌اند برگزار‌ می‌کند و به صورت کاملا اتوماتیک بر مبنای دو فاکتور اصلی صرفا برای مثال اگر اپلیکیشن A روی کلیدواژه‌ی A بید ۷۵۰ تومانی بگذارد، B با بید حدود ۳۰۰۰ تومانی می‌تواند در حراجی این کلیدواژه اپلیکیشن تپسی را شکست دهد. تبلیغات اکسپند شده کافه بازار که به نظر برخی از کاربران و متخصصان روی تجربه کاربری اثر منفی دارند، آیا ارتباطی به تلاش برای افزایش درآمد کافه بازار جهت IPO آتی و ورود به بورس دارد؟

متن کامل خبر در سایت دیجیاتو

منبع خبر

دیجیاتو

دیجیاتو

جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما

    نظرات