کسب رتبه اول پژوهش های کاربردی توسط شرکت دانش بنیان دیزل سنگین ایران در جشنواره بین المللی خوارزمی

کسب رتبه اول پژوهش های کاربردی توسط شرکت دانش بنیان دیزل سنگین ایران در جشنواره بین المللی خوارزمی

در سی و چهارمین جشنواره بین المللی خوارزمی از شرکت دانش بنیان دیزل سنگین ایران برای کسب رتبه اول در طرح پژوهش های کاربردی برتر، تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران، شرکت دیزل سنگین ایران عضو پارک علم و فناوری مازندران در سی و چهارمین جشنواره بین المللی خوارزمی با ارائه طرح کسب دانش فنی طراحی و ساخت موتور دیزل ۱۳۵۰ اسب بخار، رتبه اول در پژوهش ها کاربردی را کسب نمود.

طراحی و تولید موتور های دیزل سنگین بر اساس ماهیت عملکردی و کاربردهای خاص آن، یکی از گسترده ترین زمینه های به روز دانش مهندسی و به ویژه مهندسی مکانیک می باشد. اهمیت راهبردی این دانش به حدی جدی است که از آن به عنوان یکی از معیار های سنجش پیشرفت صنعتی یک کشور یاد می شود.

با توجه به عدم تجربه قبلی کشور در تولید قطعات با این سطح از فناوری و برای نخستین بار در داخل کشور به انجام رسید و پس از تولید قطعات و آزمون های متعدد، موتور دیزل سنگین ملی به عنوان قوای محرکه در صنعت ریلی کشور در حال بهره برداری می باشد.

این نوع از دیزل های سنگین شرکت دیزل سنگیل ایران دارای طراحی قطعات با ضرایب ایمنی بالا، توسعه سامانه ی سوخت رسانی مسیر مشترک فشار بالا مجهز به سامانه مدیریت هوشمند، افزایش بازده احتراق و کاهش آلایندگی، قابلیت تطابق با کاربری های مختلف اعم از ریلی، نیروگاهی، دریایی و صنعتی، توسعه موتور های دوگانه سوز و تمام سوز با حداقل تغییرات از مهمترین ویژگی های بارز در طراحی و توسعه موتور دیزل سنگین ملی می باشد.

خودکفایی در چرخه کامل خلق یک محصول استراتژیک از طراحی گرفته تا نمونه سازی، صحه گذاری، تولید انبوه و بهره برداری در کشور، مهمترین دستاورد این طرح ملی محسوب می گردد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری مازندران

منبع خبر

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران یک پارک علم و فناوری در شهر ساری می باشد

    نظرات