چت مارکتینگ چیست و چگونه آن را انجام دهیم؟

چت مارکتینگ چیست و چگونه آن را انجام دهیم؟


فهرست

چت مارکتینگ چیست؟

راهکارهای چت مارکتینگ

چت مارکتینگ چیست و چگونه آن را انجام دهیم؟

چت بات ها دیگر ابزاری برای پرسیدن «سلام حال شما» یا «چطور می‌توانم کمکتان کنم» نیست. امروزه این ویژگی خود به یک ابزاری در بازاریابی تبدیل شده است که به آن چت مارکتینگ یا بازاریابی با چت می‌گویند.

چت مارکتینگ چیست؟

فرقی ندارد که ارتباط از طریق سایت باشد یا شبکه‌های اجتماعی. هدف از چت مارکتینگ این است که شما بتوانید با استفاده از ارسال پیام به طرف مقابل، عملیات بازاریابی را انجام دهید، به سوالات او پاسخ دهید، محصول جدید خود را معرفی کنید و خدماتی عرضه کنید. فعالیتی که به صورت غیرمستقیم می‌تواند روی برندسازی و افزایش اعتبار هویت کسب‌وکار شما کمک کند؛ اما این کار باید چگونه انجام شود؟

در این مقاله به جای اینکه بخواهیم چندین راهکار را به صورت کلی بیان و سپس مقاله را تمام کنیم، این بار به سراغ متخصصان این حوزه رفتیم. اینکه چه نکات و توصیه‌هایی برای اجرای بهتر چت مارکتینگ گفته‌اند.

راهکارهای چت مارکتینگ راه‌حلی برای مشکلات‌شان پیشنهاد دهید

یکی از بهترین راه‌ها برای درگیر کردن کاربران از طریق چت پیشنهاد راه‌حلی رایگان و عالی برای مشکلات آن‌ها است. کارن ساهتیا ، متخصص بازاریابی، نمونه‌ای عالی از انجام کاری که در مسنجر فیس‌بوک برای افزایش میل لیست خود انجام داده بود، به اشتراک گذاشت. کارن دو پیام متوالی ایجاد کرد که ایمیل کاربران را به ازای ارسال فایلی دریافت می‌کرد.

تبلیغ تلگرام با راز

در پیام اول او بعد از خوش آمدگویی، الگویی یا تمپلیت هایی را معرفی می‌کند که به آن‌ها در انجام سریع کارها کمک خواهد کرد.

در پیام دوم و درست زمانی که ذهن کاربر آماده دریافت شده، ایمیل را درخواست می‌کند. بر اساس گفته خودش، این راه ۹۸% بازدهی داشته و توانست ایمیل‌های زیادی را هم جمع‌آوری کند.

اما نکته این پیام در چه چیزی بود؟

او در این پیام خود یک مشکلی را که بیشتر مشتریانش دارند، مطرح می‌کند. سپس یک راه‌حلی را هم بیان می‌کند؛ اما برای اینکه کاربران بتوانند راه حل را ببینند، باید ایمیل خودشان را بدهند. ذهن کاربران را با این روش توانست برای مشکلی که راه‌حلی ندارد یا کم است، به راحتی و خیلی سریع تحریک کند.

کاربران را تشویق به اشتراک کنید

چت‌های مستقیم چه از طریق سایت و چه از طریق شبکه‌های اجتماعی بهترین فرصت برای فعالان کسب‌وکار است تا کمپین یا تبلیغات خود را با کاربران به اشتراک بگذارند. به جای اینکه کاربران را مجبور یا تشویق به عضو شدن در شبکه‌های اجتماعی خودتان برای اشتراک‌گذاری کنید، یک پیام خیلی ساده در چت بات برای آن ارسال کرده تا آن را برای بقیه بفرستند. به این صورت هم یک روش ساده برای اشتراک‌گذاری ایجاد کرده تا دیگر نیاز نباشند، به صفحه دیگر بروند. سعی کنید تا در همان لحظه‌ای که ذهن کاربر آماده است، او را تشویق به کار کنید. دومین مزیت هم اینکه امکان پاسخ پرسش‌ها به صورت آنلاین و سریع وجود خواهد داشت.

شخصی سازی کنید

تحقیقات نشان می‌دهد (براساس سایت contentmarketinginstiute ) که ۸۰% کاربران دوست دارند تا از برندهایی خرید کنند که پیشنهادهای شخصی سازی شده به آن‌ها می‌دهند. چت بات ها بهترین مکان برای آن‌ها در ارسال پیام و آفر شخصی سازی شده است.

بنیانگذار Chit Chat رایان عزیز، یک کمپین بسیار موفق را با استفاده از ربات‌های چت، شخصی سازی کرده است. یک شرکت رزرواسیون مسافرتی می‌خواست رزروها را افزایش دهد. خط آغازین ساده و در عین حال جذاب بود: «من یک پرواز عالی را پیدا کردم که با تنظیمات سفر شما مطابقت دارد.»

گیرنده می‌تواند «جزئیات» را انتخاب کند یا تنظیمات برگزیده تماس خود را مدیریت کند.

جزئیات معلوم شده براساس اطلاعات جمعیتی و تاریخچه Facebook Messenger کاربر بود. حتی اگر پرواز پیشنهادی آن چیزی که فرد می‌خواست نبوده باشد، مکالمه وی با نام او آشنا کرده و فرصت‌های سفر با هزینه کمتر را نشان می‌دهد.

رایان گزارش می‌دهد که این کمپین ۸۷ درصد نرخ موفقیت را دریافت کرده است.

اما نکته این کار چه چیزی بود؟

رایان می‌گوید «یکی از مزایایی که در بازاریابی مسنجر وجود دارد این است که شما می‌توانید پیام را براساس اطلاعات جمعیتی و استفاده تاریخی از ربات مسنجر شخصی سازی کنید.»

با استفاده از شخصی سازی در چت مارکتینگ می‌توانید پیشنهاد مرتبط‌تری را برای هر شخص ایجاد کنید. این کمپین همچنین عملکرد خوبی داشت؛ زیرا کاربر ملزم به وارد کردن اطلاعات یا جزئیات نبود. هر چقدر اطلاعات کمتری از فرد مورد نیاز باشد، تعامل بیشتر خواهد بود.

برو وسط (عمل کن):

اگر از chatbots برای بارگیری کوپن یا تخفیف استفاده می‌کنید و تعامل شما عالی نیست، Jay Vics از JVI Mobile چند توصیه دارد.

کوپن یا پیشنهاد تخفیف برای افرادی طراحی شده است که با برند شما آشنا و آماده خرید هستند... جی یک چت بات برای یک مسابقه هدایا ایجاد کرد که به طور خودکار از کاربران دعوت می‌کرد تا ایمیل خود را برای ورود به یک مسابقه بنویسند. دنباله چت به این شکل بود:

از ۱۹۸ نفری که نظر دادند، ۱۵۹ نفر (۸۰ ٪ ) یک آدرس ایمیل و شماره تلفن برای ورود به مسابقه و عضویت در همه کانال ارائه دادند.

در بخش‌های ارائه شده، جایزه باید به اندازه کافی با ارزش باشد تا شرکت کننده بتواند اطلاعات تماس خود را ارائه دهد و به اندازه کافی باید مرتبط با کسب‌وکار شما باشد.

روابط مشتری خودکار ایجاد کنید

چت مارکتینگ یک روش بسیار عالی برای ایجاد روابط است. با افزایش روابط، می‌توانید اشخاص را به مشتری تبدیل کنید.

Yhennifer Mendes از Social Zap ، در یک کمپین مشارکت داشت که نرخ تعامل بالایی را تولید کرد. (کمترین پیام موفقیت آمیز ۶۸ ٪ بود)

مشتری یک کاندیدای فرمانداری بود که می‌خواست برای گفتگوهای زنده و کمک‌های مالی خود تبلیغات بیشتری انجام دهد

این کمپین موفقیت آمیز بود زیرا در تهیه محتوای ارزشمندی که در هیچ جای دیگری در دسترس نیست متمرکز بود. با توجه به لحن صمیمی‌تر، پیام چت به گیرندگان این احساس را می‌دهد که گویی مستقیماً با فرستنده یا شخصی که در پشت برند است صحبت می‌کنند.

از ربات خود برای ارائه محتوای اختصاصی استفاده کنید که باعث می‌شود مشترکین احساس خاصی داشته باشند. برای ایجاد یک رابطه واقعی با مشترکان خود وقت بگذارید تا احساس کنند که شما را در سطح شخصی می‌شناسند. اگر محتوای شما واقعاً برجسته و با کیفیت نباشداین استراتژی موثر نیست.

نکته آخر:

هر یک از این مثال‌های بالا برای تقویت بازاریابی خود از چت مارکتینگ استفاده می‌کنند و این باعث می‌شود که در بسیاری از مارک‌ها که چت را دقیقاً به عنوان یک ابزار خدمات به مشتری می‌دانند، متمایز شود.

کلید؟ هر کدام برای مخاطبان خود ارزشی قائل بودند. با اولویت قرار دادن اعضای مخاطب و فکر کردن در مورد چگونگی افزودن ارزش به زندگی آن‌ها به روشی که با برند شما مرتبط باشد، تعامل شما افزایش می‌یابد.

مطالب مرتبط:

نکات طلایی تولید محتوا برای شبکه ‌های اجتماعی و اهمیت آن

چرا تعداد فالوورهایم در شبکه‌های اجتماعی کم می‌شود؟

همه چیز در خصوص وبینار مارکتینگ و ارتباط آن با شبکه‌های اجتماعی

لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات