پنجره‌ای به دنیای دیجی‌کالا؛ نگاهی به فرآیندها پس از استخدام در دیجی‌کالا

یکی از اصلی‌ترین اقدامات دیجی‌کالا برای کارکنان تازه به خدمت گرفته شده در این مجموعه، فرایند جامعه‌پذیری آن‌ها است که با هدف حفظ ارتباط موثر و هماهنگی همکاران جدید با فرهنگ سازمان در طول سه ماه ابتدایی استخدام آن‌ها صورت می‌پذیرد. این فرایند شامل مراحل مختلفی همچون معرفی سازمان، آشنایی با سیستم مدیریت عملکرد، رویه‌های اداری، آماده‌سازی تجهیزات IT و سایر امکانات عمومی دیگر است که طبق نظرسنجی انجام شده از میان نیروهای تازه به خدمت گرفته شده، متوسط میزان رضایت افراد از این فرایند در حدود ۸۰ درصد است که بیشترین رضایت در بخش رویه‌های اداری و کمترین آن‌ها در بخش برنامه معرفی است. در سال ۹۸ با برگزاری ۸۰ جلسه، چیزی حدود ۲۰ هزار نفر/ساعت انتقال تجربه در دیجی‌کالا صورت گرفته است و مهارت‌های مختلفی به نیروها آموزش داده شده که رضایت ۸۲ درصد از آن‌ها را به همراه داشته است. علاوه بر این تیم HSE با عنوان مراقبان سلامت و برگزاری دوره‌های مختلف حضوری و غیرحضوری، سعی در آماده سازی کارکنان این مجموعه برای رعایت بهداشت و ایمنی خود در محیط کاری دیجی‌کالا داشته است. این مجموعه، «محسن مکرمی» معاون نیروی انسانی دیجی‌کالا با تاکید بر این که آن‌ها با آموزش دادن به تمامی نیروهای خود سعی بر جلوگیری از وقوع مجدد چنین موضوعی دارند، به سامانه سوت‌زنی این شرکت اشاره کرد که برای گزارش‌های کارکنان درباره رفتار نادرست سایر همکاران‌شان در قبال آن‌ها در سال ۹۷ به وجود آمده و در سال ۹۸ توسعه یافته است تا مانع پیش‌آمد چنین چالش‌هایی باشد. سامانه سوت‌زنی، شفافیت و برخورد با تخلف برای گزارش سوءرفتارهای واقعی یا مشکوک که می‌تواند بر سازمان یا کارکنان تاثیر بگذارد طراحی شده است که همه نیروهای دیجی‌کالا می‌توانند به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن، نگرانی‌های مربوط به رفتارهای غلط در محیط کار را گزارش کنند. دیجی‌کالا در گزارش منتشر شده از نیروی انسانی خود، به طور رسمی اعلام کرده است که طول دوره همکاری کارکنان با این مجموعه به طور متوسط ۲۰ ماه است. دیجی‌کالا برای کاهش نرخ خروج کارکنان خود اقداماتی مانند تدوین برنامه حقوق و مزایای مناسب، غنی سازی شغل افراد در طول مسیر شغلی آن‌ها، برگزاری جلسات بازخورد دوره‌ای، ارزیابی ۳۶۰ درجه و … انجام داده است که در سال ۹۸ با انجام این اقدامات و تمرکز ویژه بر شناسایی دلایل خروج، موفق به کاهش ۱۳ درصدی قطع همکاری کارکنان این مجموعه به نسبت سال ۹۷ شده است.

متن کامل خبر در سایت دیجیاتو

منبع خبر

دیجیاتو

دیجیاتو

جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما

    نظرات