رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور عنوان کرد؛ شیراز شهری مناسب برای کسب و کارهای حوزه ITو ICT

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور عنوان کرد؛ شیراز شهری مناسب برای کسب و کارهای حوزه ITو ICT

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور با بیان اینکه در آمایش‌ها، اولویت‌های کسب و کار مناسب در هر شهر با ویژگی سرزمینی را می‌سنجند، گفت: شیراز به عنوان یکی از مراکز اصلی برای آی‌تی و آی‌سی‌تی انتخاب شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی و فناوری شیرازه ، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور در جمع کارآفرینان و شرکت‌های نوپای پارک علم و فناوری فارس با بیان اینکه اولین گروه از آمایش‌های انجام شده در ایران توسط طرح ستیان گفت: در آمایش‌ها، اولویت‌های کسب و کار مناسب در هر شهر با ویژگی سرزمینی را می سنجند و شیراز به عنوان یکی از مراکز اصلی برای آی‌تی و آی‌سی‌تی انتخاب شده است.
وی با طرح این سوال که چرا شیراز اینگونه برای این حوزه شناخته می شود؟ افزود: ورود به حوزه‌های نو نیازمند چهار چوب نو است طی بررسی‌هایی که صورت گرفته فرض این بوده که شیراز و فرهنگی که وجود دارد، بیش از هر مولفه پذیرش افکار است و سپری در مواجه با فناوری‌های نو ندارند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور تصریح کرد: ما برای توسعه نوآوری شاید به منابع متعددی مثل مالی و فناورانه نیاز داشته باشیم اما نکته مهم تر فرهنگ متداول در منطقه جغرافیای است. ما فقط به ابراز توسعه نیاز نداریم بلکه فرهنگ توسعه و خوش آمد گویی به فناوری است‌.
ناظمی یکی از نمونه فرهنگ توسعه را شرکت‌های موجود در پارک علم و فناوری دانست و تاکید کرد: شرکت هایی که در پارک های علم و فناوری وارد شوند، مبنای خودشان را بر پیشرفت می گذارند و امید دارند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه خیلی از اوقات همین دغدغه ذهنی باعث می‌شود که انسان منتقد به وضع امکانات شود و تبدیل به معترض و روحیه برای جنگیدن دارد و تلاش می کند تا ایرادات را برطرف کند.
وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته، هزاران نفر از دانشگاه اخراج می شوند و تعدادی از آن ها می تواند بیل گیتس باشد و یا می تواند یکی از توابع در این حوزه باشد، اظهار داشت: در مطالعات نشان می دهد که در سِیر توسعه شرکت هایی که موفق می شوند یا ایده خود را کامل به شرکت های بزرگ به صورت لایسنس می فروشند و شکست نخورده اند.
بنا به عقیده این مقام مسئول در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به وفور شرکت‌هایی داریم که ویژگی های که بازار و دیجیکالا را بازسازی می کنند و ارائه خدمات میدهند اما خیلی از شرکت های که به آن شکست خورده اطلاق می شود، محصول خود را کامل به صورت لایسنس فروخته اند لذا موفق تر بوده اند.
معاون وزیر ارتباطات افزود: به نظر می‌رسد که تعریف شکست را اشتباه داریم، وقتی رویای اشتباهی می فروشیم انسان ها روی ایده شان پافشاری می کنند و به نظر می رسد ناشی از نوع نگاه ما به نوآوری است.
به گفته ناظمی، هر شهری برای رشته‌ای مناسب است و کسب و کار های نوپا در محل متناسب خود بهتر رشد می کنند.
وی با تاکید بر اینکه ارزیابی از خودمان می تواند ما را به توسعه رساند، ما باید چارچوب فکری را توسعه بدهیم و نباید به رویاهایی که ریشه‌های مناسبی ندارد سرمایه‌گذاری کنیم.
در پایان جلسه، شرکت‌های نوپا و استارتاپی مشکلات خود را نظیر ساماندهی کسب‌وکارهای نوپا، مشکل منابع انسانی، بیمه، محدودیت های مالیاتی و.. را مطرح کردند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور در ادامه بازدیدی از دست‌آوردهای شرکت های پارک علم و فناوری فارس داشتند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری فارس

منبع خبر

پارک علم و فناوری فارس

پارک علم و فناوری فارس

پارک علم و فناوری فارس یک پارک علم و فناوری در شهر شیراز می باشد

    نظرات