جانبو با ارائه کالای تخفیفی برای افزایش...

جانبو با ارائه کالای تخفیفی برای افزایش...

جانبو با ارائه کالای تخفیفی برای افزایش قدرت خرید مردم تلاش می‌کند

جانبو اولین فروشگاه زنجیره‌ای تخفیفی ثبت شده در ایران است که فعالیت خود را از حدود ۹ سال پیش در کشور آغاز کرد. فروشگاه‌های دیگری مشابه جانبو بعد از آن بود که شبیه سازی و راه اندازی شدند. در واقع جانبو به عنوان پرچم دار و وارد کننده فرهنگ جدیدی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به ایران کانسپت تخفیف محور بودن را انتخاب کرده است . در این شماره با دنیز اوغرتن مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای جانبو گفت وگویی را ترتیب داده ایم که در ادامه می‌خوانید.

به عنوان نخستین سوال کمی پیرامون برند جانبو و ویژگی های آن به عنوان اولین فروشگاه زنجیره‌ای تخفیفی در ایران توضیحاتی ارائه دهید.

جانبو به دنبال استفاده بهینه از پرسنل و کاهش هزینه های سربار است برای رسیدن به این هدف کالاهای خود را در فروشگاه ها داخل کارتن عرضه می کند، تا باکاهش هزینه بتواند کالاهای خود را که کالاهای مورد نیاز اولیه خانوار می باشند را همواره با تخفیف به مشتریان خود عرضه نماید.

جدا از آن ابعاد کوچک فروشگاه‌های زنجیره‌ای جانبو باعث می شود که بتوان در کوچه و خیابان‌های حتی نزدیک به هم جهت دسترسی آسان مشتری فروشگاه راه اندازی شود.

جهت برآورده شدن نیاز و تنوع خواست مشتری ،  تنوع کالایی در این فروشگاه زنجیره‌ای در سال های اول ۷۵۰ عدد کالا بود که در حال حاضر  به ۲هزار کالا افزایش یافته است که در چیدمان فروشگاه تغییراتی جهت سهولت خرید برای این موضوع انجام شده است.

همچنین پروموشن های تخفیفی برای کالاهایی که بیش از سایرین مورد نیاز مردم هستند با تخفیفات حداکثری، از دیگر مزایای رقابتی برند جانبو می‌باشد که بعضا برای برندهایی که به تازگی با جانبو همکاری آغاز نموده اند و یا محصول جدیدی به فروشگاه ارائه کرده‌اند پروموشنی با تخفیفات حداکثری خاص آن برند طراحی و اجرا می شود .

پروموشن دیگر تحت عنوان پرداخت کمتر خرید بیشتر نیز مورد توجه مشتریان جانبو قرار گرفته است که البته در تمامی دنیا رواج دارد. بدین صورت که مشتری با خرید تعداد بیشتری از یک کالا درصد بیشتری از تخفیف را دریافت خواهد کرد.

به طور کلی نزدیک بودن به مشتری، وجود اتیکت قیمت روی کالا (پایین تر از قیمت مصرف کننده)، تامین مداوم و همیشگی کالاها در هر شرایط اقتصادی ، دسترسی آسان، ارائه فاکتور، انواع فروش های ویژه وجشنواره ها، از دیگر مزایای فروشگاه‌های زنجیره‌ای جانبو به شمار می روند.

همچنین مشتریان فروشگاه‌های زنجیره‌ای جانبو این امکان را دارند تا با امتیاز کسب شده پس از خرید در بخش باشگاه مشتریان آن را تبدیل به وجه نقد کرده و خرج کنند.

شایان ذکر است که باتوجه به پاندمی کرونا ،  پروسه زنجیره تامین کالاهای یخ زده و سرد با رعایت کلیه استانداردها، کنترل ونظارت بر کیفیت و ضدعفونی مداوم از تامین کننده تا رسیدن دست مشتری بصورت مداوم در حال کنترل و انجام است.

جانبو دو سال پیاپی به عنوان محبوب ترین برند بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جانب مصرف کننده انتخاب شده و در کل چهار سال متوالیست که به واسطه اهدافی که در جهت رضایت مشتری دنبال می کند، به انتخاب مصرف کننده به عنوان برند محبوب نائل گردیده است.

برند جانبو در حال حاضر دارای چه تعداد شعبه در سراسر کشور است؟

برند جانبو در ۲۶ استان و  ۱۸۰ شهرستان دارای شعبه است. لازم به ذکر است که تا پایان دی ماه ۹۹ تعداد شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای جانبو به عدد ۱۲۵۰ خواهد رسید.

در حال حاضر چه تعداد نیروی کار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای جانبو مشغول به کار هستند؟ پروسه استخدام در این برند به چه صورت است؟

فروشگاه زنجیره‌ای جانبو هم اکنون برای ۷۵۰۰ نفردر سراسر کشور اشتغالزایی کرده و از این بابت سال ۱۳۹۷ اخیر توانسته است جایزه نیکو کارآفرین برتر را از وزارت کار کسب کند. لازم به ذکر است امکان ترفیع شغلی در سنین پایین در این مجموعه فراهم بوده و  ۹۰ درصد مدیران ارشد مجموعه از جوانان ایرانی هستند.

اما روند استخدام در جانبو به گونه ای است که به ازای افتتاح ۴۰ شعبه ، ۲۰۰ نفر به همکاران جانبو اضافه میشود و علاقه مندان میتوانند جهت استخدام از کانالهای ارتباطی مانند  پوستر نصب شده در  تمامی شعب ، روزنامه های محلی ، سایت جانبو و..... بهره گیرند .

باید این نکته را متذکر شوم که برند جانبو در شرایط اقتصادی  حاکم کمک شایانی به تامین کنندگان نموده است ، درواقع تامین کنندگان به واسطه همکاری با جانبو بعضا از فعالیت در یک شهر کوچک به ارائه محصولات به کل کشور شده و سطح بزرگی از بازار ایران را در اختیار گرفته اند همچنین محصولاتی مانند گوشت که بصورت بسته بندی در شهرهای کوچک عرضه نمی شدند در حال حاضر در شهرهای کوچک و دور افتاده نیز قابل تهیه می باشند . و این امر نیز یعنی جذب بیشتر نیروی کار و توسعه فعالیتهای تولید در سطح کل کشور.

دیدگاه شما پیرامون تعدد برندهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران چیست؟

برندهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران از تنوع بالایی برخوردار هستند و ایران فضای کافی برای فعالیت در این زمینه را دارد و تا رسیدن به نقطه مطلوب فضای زیادی باقی است .

چالش برند جانبو به عنوان اولین فروشگاه زنجیره‌ای تخفیف محور در ایران چیست؟

گرچه جانبو همیشه تمام تلاش خود را برای عبورر از بحران و تامین کالا به کارگرفته و کمبود کالای بازار را به هر نحوی جبران کرده است ولیکن کاهش قیمت فروش کالاها از جمله چالش های ما به شمار می رود که به افزایش قدرت خرید مردم کمک می کند. باید این نکته را مدنظر قرار داد که مسئولیت اجتماعی جانبو ارائه کالا با قیمت مناسب به مشتری است. همچنین به دلیل وجود صندوق های مکانیزه پرداخت مالیات به دولت محترم از مسولیتهای اجتماعی جانبو است.

آیا احتمال ورود فروشگاه‌های زنجیره‌ای به فعالیت در بستر آنلاین وجود دارد؟

ورود به بحث فروش آنلاین در ضمن برنامه های جانبو وجود دارد و ما برای فعالیت در این بخش درحال بررسی جزئیات هستیم. ترجیح جانبو این است که تا زمان حصول اطمینان کامل از تامین نیاز مشتری در بستر آنلاین، به این بخش ورود نکنیم.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات