هر چیزی که باید در خصوص استوری اینستاگرام بدانید
فهرست
آمارهای منتشر شده از اینستاگرا م
همه ما میدانیم که استوریهای اینستاگرام در مدت زمان کوتاهی مورد توجه کاربران و به ویژه بازاریابان اینستاگرام قرار گرفت. برای همین ما در این مطلب به اثبات اینکه چرا این قالب رسانه اجتماعی تقریبا در استراتژی بازاریابی، جایگاه مهمی را بدست آورده میپردازیم و یک سری آمار در مورد استفاده کلی تا مطالعات موردی واقعی که شواهدی درباره عملکرد استوری اینستاگرام دارند ارائه میکنیم و همچنین از مزایای استفاده از استوری اینستاگرام و نحوه کارکردن با آن، خواهیم گفت.
استوری اینستاگرام به این صورت است که محتوای آن به مدت ۲۴ ساعت برای دنبالکنندگان قابل مشاهده میباشد و بعد از آن به صورت اتوماتیک ناپدید میشود. استوری به کاربران اینستاگرام این امکان را میدهد تا عکسها و فیلمهای افرادی را که دنبال میکنند در استوری خود، به اشتراک بگذارند. ا ستوری اینستاگرام شما در جایگاه پروفایل اینستاگرام شما به همراه حلقه رنگی، منتشر میشود. و اگرچه ممکن است اصول به اشتراکگذاری آن را بدانید؛ اما ابزارهای پنهانی در برنامه وجود دارد که میتوانید عکسها و فیلمهایی را به استوری خود اضافه کنید تا خلاقانه و جذابتر به نظر برسد. استوریها میتوانند یک میزان جذابیت و ارزش را به همراه داشته باشد، خواه استوری را از یک حساب کاربری تجاری به اشتراک بگذارید یا از حساب شخصی خود منتشر کنید. از زمان راه اندازی استوری در آگوست ۲۰۱۶، در مجموع ۲۵۰ میلیون کاربر اینستاگرام شروع به اشتراکگذاری مطالب در این فضا کردهاند که این کار باعث جهش عظیم زمان صرف شده کاربران در این شبکه از ۲۴ دقیقه به ۳۲ دقیقه در روز شد.
استوری اینستاگرام باعث افزایش درگیری مخاطب با صفحه شما و یا engagment میشود. محتوای آن میتواند شامل اتفاقات روزانه شما باشد که میخواهید بقیه را با خودتان همراه کنید؛ به ویژه اگر شما از این شبکه برای اهداف کاری مثلا بازاریابی اینستاگرام استفاده میکنید، میتوانید از این طریق کالا یا خدمات خود را بهتر به دیگران معرفی کنید و دنبال کنندگان خود را افزایش دهید. هم چنین استوری میتواند با گذاشتن لینک و یا دکمه تماس، CTA برای کاربران ایجاد کند و درگیری کاربر با محتوای آشکار را افزایش دهد.
دلایل متعدد برای استفاده از استوری اینستاگرام وجود دارد. در Story شما میتوانید مشخص کنید که کدام یک از دنبالکنندگان شما، قادر به دیدن محتوای آن باشند و میتوانید محتوای آن را برای بعضی افراد پنهان کنید. همینطور، بعد از اشتراکگذاری میتوانید بفهمید که چه کسانی از آن بازدید کردهاند. علاوه بر این موارد، به طور مثال اگر قصد دارید سوالی را از دوستان خود بپرسید میتوانید یک استوری به صورت متن ایجاد کنید و سوال خود را مطرح کنید، دوستان شما بعد از دیدن آن میتوانند جوابها را به صورت پیام خصوصی برای شما ارسال کنند.
از طرف دیگر، بسیاری از برندها از طریق استوری اینستاگرام رشد و نمو کردهاند؛ برای مثال استوری اینستاگرام به رشد برندهایی مانند Teen Vogue ، Insider و Bustle کمک کرده است. از استوری بازاریابان میتوانند برای افزایش آگاهی از نام تجاری خود استفاده کنند، یا باعث افزایش بازدید از ویدئوها یا خبرنامههای در خارج از فضای اینش بکه به وسیله اشتراک گذاشتن لینک آن در استوری خود شوند. همچنین استوری باعث تقویت و رشد گسترده دایرکت اینستاگرام نیز شد. TechCrunch گزارش میدهد که از هر پنج استوری که توسط یک برند به اشتراک گذاشته میشود، یک پاسخ مستقیم از کاربر دریافت میکند. این قابلیت به برندها این امکان را میدهد که به طور مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و درباره آنها اطلاعات بیشتری کسب کنند. استوری اینستاگرام به طور کلی در پروفایل شما ۲۴ ساعت طول میکشد تا ناپدید شود؛ اما اگر یک فیلم درون استوری بارگذاری کنید حداکثر ۱۵ ثانیه از آن را نمایش میدهد. به عنوان مثال اگر ویدیوئی را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید، بدون در نظر گرفتن مدت زمان اصلی فیلم، حداکثر ۱۵ ثانیه پخش میشود و سپس به پایان میرسد. با وجود محدودیت ۱۵ ثانیه در زمان اجرا، روشهایی برای پخش فیلمهای طولانیتر در Story شما وجود دارد. به طور خاص، میتوانید ویدئویی طولانیتر از ۱۵ ثانیه را به بخشهای ۱۵ ثانیهای تقسیم کنید و هر بخش را به یک استور اضافه کنید تا آنها یکی پس از دیگری پخش شوند. در اینجا برخی از برنامههای تلفن همراه وجود دارد که میتواند به شما در تحقق آن کمک کند:
Continual (IOS مخصوص )
Storeo (IOS مخصوص )
Story cutter (Android مخصوص )
آمارهای منتشر شده از اینستاگرام
این آمار رسمی است که توسط تیم اینستاگرام در مورد استفاده از استوریها منتشر شده است، که فقط متعلق به کاربران عادی نیست، بلکه حسابهای کاربری تجاری از سراسر جهان را نیز شامل میشود. ما برای درک قدرت استوری اینستاگرام و اینکه چرا این قالب اینقدر جذاب شده است، ۵ داده را در ادامه شرح میدهیم. بنابراین، در اینجا آمار اصلی آورده شده است که نشان میدهد چه تعداد از افراد از این قابلیت استفاده میکنند و این قالب چقدر محبوب است:
استوریهای اینستاگرام هر روز توسط ۵۰۰ میلیون کاربر استفاده می شود (ژانویه ۲۰۱۹)
یک سوم از بیشترین بازدیدهای اینستاگرام مربوط به مشاغل است.
۵۰ ٪ مشاغل موجود در اینستاگرام در سرتاسر جهان حداقل یک استوری را در طول یک ماه به طور معمول ایجاد میکنند.
۹۶ ٪ از بازاریابان آمریکایی مورد بررسی قصد دارند تا ۶ ماه آینده همچنان از تبلیغات در این فضا استفاده کنند.
اگر استوری اینستاگرام با محبوبترین قالبهای فعلی مانند فیس بوک و فید اینستاگرام مقایسه شود، پیشبینی میشود که اشتراکگذاری استوریها از اشتراکگذاری از طریق بازدیدهای فید پیشی بگیرد. سایر غولهای فناوری نیز با راه اندازی استوری در برنامه خود، این روند را دنبال میکنند؛ مانند لینکدین و گوگل.
با گزینه Hide Story From میتوانید استوری خود را از افراد خاصی پنهان کنید. کافیست روی People کلیک کنید و افرادی که میخواهید استوری شما را نبینند، انتخاب کنید.
با استفاده از گزینه Allow Messages Replies میتوانید انتخاب کنید که چه کسانی به استوری اینستاگرام شما پاسخ دهند. برای این کار سه گزینه هر کسی ( Everyone )، افرادی که فالو میکنید ( People You Follow )، یا هیچ کس ( Off ) را دارید.
با استفاده از گزینه Saving میتوانید عکسها و ویدئوهای استوری را در آرشیو یا گالری خود ذخیره کنید. در این صورت پس از ناپدید شدن استوری نیز به آن دسترسی خواهید داشت. گزینه Save to Gallery برای ذخیره استوری در گالری و Save to Archive برای ذخیره در آرشیو میباشد.
در اینجا سه گزینه برای به اشتراک گذاری استوری خود دارید:
Allow Resharing to Stories : با این گزینه به سایر افراد اجازه میدهید که پستهای فید و ویدئوهای IGTV شما را در استوری خود به اشتراک بگذارند. در این صورت نام کاربری شما با پست شما نمایش داده میشود.
Allow Sharing : با فعال کردن این گزینه اجازه میدهید سایر افراد عکسها و ویدئوها را از استوری شما به عنوان پیام به اشتراک بگذارند.
Share Your Story to Facebook : با این گزینه به صورت خودکار عکسها و ویدئوهای استوری شما در استوری فیسبوک شما منتشر میشود.
استوری اینستاگkرام بومیترین قالبی است که ثابت کرده نتایج خوبی برای بازاریابان دیجیتال فراهم میکند و بسیاری از مشاغل در حال حاضر آنها را به عنوان بخشی حیاتی از استراتژی محتوای خود محسوب میکنند. معیارهای منحصر به فرد زیادی برای استوری اینستاگرام وجود دارد که باید مورد کنترل و تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا بتوانیم به بهترین نحو از این قالب برای رشد و نمو کسب و کار خود استفاده کنیم. شرکت دیجیتال مارکتینگ راز به شما در زمینه تبلیغات، تدوین استراتژی اینستاگرام و تولید محتوا برای فید و استوری کمک خواهد کرد و در کنارتان خواهد بود.
مطالب مرتبط:
نظرات