هر چیزی که باید در خصوص استوری اینستاگرام بدانید

هر چیزی که باید در خصوص استوری اینستاگرام بدانید


فهرست

مقدمه

استوری اینستاگرام چیست

مزایای استوری اینستاگرا م

آمارهای منتشر شده از اینستاگرا م

آموزش تنظیمات استور ی

نتیجه­ گیری

مقدمه

همه ما می‌دانیم که استوری‌های اینستاگرام در مدت زمان کوتاهی مورد توجه کاربران و به ویژه بازاریابان اینستاگرام قرار گرفت. برای همین ما در این مطلب به اثبات اینکه چرا این قالب رسانه اجتماعی‌ تقریبا در استراتژی بازاریابی، جایگاه مهمی را بدست آورده می‌پردازیم و یک سری آمار در مورد استفاده کلی تا مطالعات موردی واقعی که شواهدی درباره عملکرد استوری اینستاگرام دارند ارائه می‌کنیم و همچنین از مزایای استفاده از استوری اینستاگرام و نحوه کارکردن با آن، خواهیم گفت.

استوری اینستاگرام چیست

استوری اینستاگرام به این صورت است که محتوای آن به مدت ۲۴ ساعت برای دنبال­کنندگان قابل مشاهده می‌باشد و بعد از آن به صورت اتوماتیک ناپدید می‌شود. استوری به کاربران اینستاگرام این امکان را می‌دهد تا عکس­ها و فیلم­های افرادی را که دنبال می‌کنند در استوری خود، به اشتراک بگذارند. ا ستوری اینستاگرام شما در جایگاه پروفایل اینستاگرام شما به همراه حلقه رنگی، منتشر می­شود. و اگرچه ممکن است اصول به اشتراک­گذاری آن را بدانید؛ اما ابزارهای پنهانی در برنامه وجود دارد که می‌توانید عکس­ها و فیلم­هایی را به استوری خود اضافه کنید تا خلاقانه و جذاب­تر به نظر برسد. استوری‌ها می‌توانند یک میزان جذابیت و ارزش را به همراه داشته باشد، خواه استوری را از یک حساب کاربری تجاری به اشتراک بگذارید یا از حساب شخصی خود منتشر کنید. از زمان راه اندازی استوری در آگوست ۲۰۱۶، در مجموع ۲۵۰ میلیون کاربر اینستاگرام شروع به اشتراک­گذاری مطالب در این فضا کرده­اند که این کار باعث جهش عظیم زمان صرف شده کاربران در این شبکه از ۲۴ دقیقه به ۳۲ دقیقه در روز شد.

مزایای استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام باعث افزایش درگیری مخاطب با صفحه شما و یا engagment می‌شود. محتوای آن می‌تواند شامل اتفاقات روزانه شما باشد که می‌خواهید بقیه را با خودتان همراه کنید؛ به ویژه اگر شما از این شبکه برای اهداف کاری مثلا بازاریابی اینستاگرام استفاده می‌کنید، می‌توانید از این طریق کالا یا خدمات خود را بهتر به دیگران معرفی کنید و دنبال­ کنندگان خود را افزایش دهید. هم چنین استوری می‌تواند با گذاشتن لینک و یا دکمه تماس، CTA برای کاربران ایجاد کند و درگیری کاربر با محتوای آشکار را افزایش دهد.

دلایل متعدد برای استفاده از استوری اینستاگرام وجود دارد. در Story شما می‌توانید مشخص کنید که کدام یک از دنبال­کنندگان شما، قادر به دیدن محتوای آن باشند و می‌توانید محتوای آن را برای بعضی افراد پنهان کنید. همینطور، بعد از اشتراک­گذاری می‌توانید بفهمید که چه کسانی از آن بازدید کرده‌اند. علاوه بر این موارد، به طور مثال اگر قصد دارید سوالی را از دوستان خود بپرسید می‌توانید یک استوری به صورت متن ایجاد کنید و سوال خود را مطرح کنید، دوستان شما بعد از دیدن آن می‌توانند جواب‌ها را به صورت پیام خصوصی برای شما ارسال کنند.

از طرف دیگر، بسیاری از برندها از طریق استوری‌ اینستاگرام رشد و نمو کرده­اند؛ برای مثال استوری اینستاگرام به رشد برندهایی مانند Teen Vogue ، Insider و Bustle کمک کرده است. از استوری بازاریابان می‌توانند برای افزایش آگاهی از نام تجاری خود استفاده کنند، یا باعث افزایش بازدید از ویدئوها یا خبرنامه­های در خارج از فضای اینش بکه به وسیله اشتراک گذاشتن لینک آن در استوری خود شوند. همچنین استوری باعث تقویت و رشد گسترده دایرکت اینستاگرام نیز شد. TechCrunch گزارش می­دهد که از هر پنج استوری که توسط یک برند به اشتراک گذاشته می­شود، یک پاسخ مستقیم از کاربر دریافت می­کند. این قابلیت به برندها این امکان را می‌دهد که به طور مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و درباره آنها اطلاعات بیشتری کسب کنند. استوری اینستاگرام به طور کلی در پروفایل شما ۲۴ ساعت طول می­کشد تا ناپدید شود؛ اما اگر یک فیلم درون استوری بارگذاری کنید حداکثر ۱۵ ثانیه از آن را نمایش می‌دهد. به عنوان مثال اگر ویدیوئی را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید، بدون در نظر گرفتن مدت زمان اصلی فیلم، حداکثر ۱۵ ثانیه پخش می­شود و سپس به پایان می­رسد. با وجود محدودیت ۱۵ ثانیه در زمان اجرا، روش­هایی برای پخش فیلم­های طولانی­تر در Story شما وجود دارد. به طور خاص، می­توانید ویدئویی طولانی­تر از ۱۵ ثانیه را به بخش­های ۱۵ ثانیه­ای تقسیم کنید و هر بخش را به یک استور اضافه کنید تا آنها یکی پس از دیگری پخش شوند. در اینجا برخی از برنامه­های تلفن همراه وجود دارد که می­تواند به شما در تحقق آن کمک کند:

Continual (IOS مخصوص )

Storeo (IOS مخصوص )

Story cutter (Android مخصوص )

آمارهای منتشر شده از اینستاگرام

این آمار رسمی است که توسط تیم اینستاگرام در مورد استفاده از استوری‌ها منتشر شده است، که فقط متعلق به کاربران عادی نیست، بلکه حساب­های کاربری تجاری از سراسر جهان را نیز شامل می‌شود. ما برای درک قدرت استوری‌ اینستاگرام و اینکه چرا این قالب اینقدر جذاب شده است، ۵ داده را در ادامه شرح می‌دهیم. بنابراین، در اینجا آمار اصلی آورده شده است که نشان می­دهد چه تعداد از افراد از این قابلیت استفاده می­کنند و این قالب چقدر محبوب است:

استوری‌های اینستاگرام هر روز توسط ۵۰۰ میلیون کاربر استفاده می شود (ژانویه ۲۰۱۹)

یک سوم از بیشترین بازدیدهای اینستاگرام مربوط به مشاغل است.

۵۰ ٪ مشاغل موجود در اینستاگرام در سرتاسر جهان حداقل یک استوری را در طول یک ماه به طور معمول ایجاد می­کنند.

۹۶ ٪ از بازاریابان آمریکایی مورد بررسی قصد دارند تا ۶ ماه آینده همچنان از تبلیغات در این فضا استفاده کنند.

اگر استوری اینستاگرام با محبوب­ترین قالب‌های فعلی مانند فیس بوک و فید اینستاگرام مقایسه شود، پیش­بینی می‌شود که اشتراک­گذاری استوری­ها از اشتراک­گذاری از طریق بازدیدهای فید پیشی بگیرد. سایر غول­های فناوری نیز با راه اندازی استوری در برنامه خود، این روند را دنبال می‌کنند؛ مانند لینکدین و گوگل.

آموزش تنظیمات استوری اینستاگرام برای وارد شدن به تنظیمات استوری اینستاگرام هنگامی که در حال درست کردن آن هستید، روی آیکون چرخ دنده ( Setting ) در بالای صفحه سمت راست بزنید. راه دیگری که وجود دارد این است که اول به پروفایل خود بروید بعد بر آیکون سه خط در بالای صفحه بزنید و سپس  بر روی Setting بزنید. در مرحله بعد وارد Privacy و سپس استوری را بزنید وارد صفحه تنظیمات شوید.

تنظیمات اینستاگرام

چگونه دوستانمون رو مخفی کنیم

با گزینه Hide Story From می‌توانید استوری خود را از افراد خاصی پنهان کنید. کافیست روی People کلیک کنید و افرادی که می­خواهید استوری شما را نبینند، انتخاب کنید.

تغییر رنگ حلقه دور استوری اینستاگرام زمانی که شما یک استوری به صورت close friend به اشتراک می­گذارید، نواری سبز رنگ در دایره استوری شما و دیگران قرار می­گیرد. که مخاطبان شما هم متوجه این موضوع خواهند شد. بعد از لمس گزینه close friends صفحه جدیدی برای شما باز می­شود. که از شما می­خواهد دوستانتان را انتخاب کنید. در واقع منظور افرادی است که ارتباط نزدیک‌تری با آن­ها دارید و می­خواهید که استوری شما را بازدید کنند.

تغییر رنگ حلقه دور استوری اینستاگرام

محدود کردن پاسخ

با استفاده از گزینه Allow Messages Replies می‌توانید انتخاب کنید که چه کسانی به استوری اینستاگرام شما پاسخ دهند. برای این کار سه گزینه هر کسی ( Everyone )، افرادی که فالو می­کنید ( People You Follow )، یا هیچ کس ( Off ) را دارید.

محدود کردن پاسخ

ذخیره کردن استوری

با استفاده از گزینه Saving می­توانید عکس­ها و ویدئوهای استوری را در آرشیو یا گالری خود ذخیره کنید. در این صورت پس از ناپدید شدن استوری نیز به آن دسترسی خواهید داشت. گزینه Save to Gallery برای ذخیره استوری در گالری و Save to Archive برای ذخیره در آرشیو می­باشد.

اشتراک استوری

در اینجا سه گزینه برای به اشتراک­ گذاری استوری خود دارید:

Allow Resharing to Stories : با این گزینه به سایر افراد اجازه می­دهید که پست­های فید و ویدئوهای IGTV شما را در استوری خود به اشتراک بگذارند. در این صورت نام کاربری شما با پست شما نمایش داده می­شود.

Allow Sharing : با فعال کردن این گزینه اجازه می­دهید سایر افراد عکس­ها و ویدئوها را از استوری شما به عنوان پیام به اشتراک بگذارند.

Share Your Story to Facebook : با این گزینه به صورت خودکار عکس­ها و ویدئوهای استوری شما در استوری فیس­بوک شما منتشر می­‌شود.

نتیجه‌­گیری

استوری‌ اینستاگkرام بومی­ترین قالبی است که ثابت کرده نتایج خوبی برای بازاریابان دیجیتال فراهم می­کند و بسیاری از مشاغل در حال حاضر آنها را به عنوان بخشی حیاتی از استراتژی محتوای خود محسوب می‌کنند. معیارهای منحصر به فرد زیادی برای استوری اینستاگرام وجود دارد که باید مورد کنترل و تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا بتوانیم به بهترین نحو از این قالب برای رشد و نمو کسب و کار خود استفاده کنیم. شرکت دیجیتال مارکتینگ راز به شما در زمینه تبلیغات، تدوین استراتژی اینستاگرام و تولید محتوا برای فید و استوری کمک خواهد کرد و در کنارتان خواهد بود.

هیجان زده خواهید شد!

مطالب مرتبط:

چگونگی تگ کردن در اینستاگرام و اهمیت آن GUIDE اینستاگرام چیست ۳۲ ترفند، نکته و ویژگی پنهان اینستاگرام که باید بدانید پین کردن در LIVE STORY اینستاگرام ریلز چیست؟ هر آنچه که باید در مورد INSTAGRAM REELS بدانید
لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات