آیین تجلیل از خدمات و معارفه مدیران عامل سابق و جدید صندوق پژوهش و فناوری کریمه برگزارشد

آیین تجلیل از خدمات و معارفه مدیران عامل سابق و جدید صندوق پژوهش و فناوری کریمه برگزارشد


به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، در این مراسم که در پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، از خدمات آقای مهندس باباخان تقدیر و آقای مهندس روحانی معارفه شد.
صندوق پژوهش و فناوری کریمه تنها صندوق پژوهشی استان قم می باشد که از سال ۹۳ تاکنون رییس پارک علم و فناوری قم با بیان اینکه زیست بوم فناوری استان قم در طی سال های اخیر رشد و بالندگی خود را با شتاب ادامه داده است گفت: قم با ۹۵ شرکت از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان در رتبه هشتم و با ۲۲ شرکت صنایع خلاق در رتبه ششم کشور قرار دارد.

سیدحسین اخوان علوی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم، با بیان تاکید بر توجه به اهمیت و ضرورت تقویت زیست بوم فناوری استان قم گفت: ادامه روند پرشتاب توسعه فناوری در قم نیاز به حمایت تمام مجموعه استان دارد.

وی  ادامه داد: فعالیت پارک علم و فناوری استان در سال ۹۱ با ۲ مرکز رشد آغاز شد ولی امروز زیست بوم قم تقریبا تکمیل شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های زیست بوم فناوری استان ادامه داد: ۲۰۰ واحد فناور، فعالیت پارک علم و فناوری، هفت مرکز رشد، پنج شتابدهنده، ۶ مرکز نوآوری، ۹۵ شرکت دانش بنیان و حضور فعال دانشگاه های استان از جمله ظرفیت های فناوری قم است.

وی تاکید کرد: دانشگاه ها، خزانه علمی اصلی توسعه فناروی است و حضور فعال و نقش آفرینی موثر این دانشگاه ها، بر غنا، تقویت و گسترش زیست بوم کمک می کند.

اخوان علوی با بیان اینکه صندوق کریمه قم در سطح ملی شناخته شده است گفت: صندوق ایده های صنعت یکی دیگر از صندوق های استان بود که به دلیل اینکه این صندوق نتوانست در مسیر فلسفه خود فعالیت کند، متاسفانه در آخرین خبری که داریم، این صندوق منحل و به یک شرکت واگذار شد.

وی با اشاره به آخرین روند احداث کارخانه نوآوری استان گفت: با تفاهم سه جانبه دانشگاه ادیان، معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری قم، احداث کارخانه نوآوری استان آغاز شد و روند این احداث با سرعت خوبی ادامه دارد.

رییس پارک علم و فناوری قم افزود: تا کنون بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان برای احداث این کارخانه نوآوری هزینه شده است و امیدواریم که این کارخانه با دارا بودن ۶ سوله ۸۵۰ متری تا تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به فعال سازی مجدد فن بازار قم گفت: فن بازار استان قم با حضور نمایندگانی از معاونت علمی  ریاست جمهوری بار دیگر در اسفندماه سال جاری فعالیت آن آغاز شد و برنامه عملیاتی این فن بازار در سال ۱۴۰۰ نیز به تصویب برسد که امیدواریم گردش مالی این فن بازار در سال آینده به ۵۰ میلیارد ریال برسد.

اخوان علوی، با اشاره به امضای تفام نامه با مرکز مدیریت حوزه علمیه گفت: اولین مرکز رشد فناوری های علوم اسلامی بهمن ماه سال جاری با حضور معاون علمی ریاست جمهوری در قم افتتاح شد و با توجه به ظرفیت های بی بدیل فناوری های هویت ساز استان، فعال سازی این ظرفیت ها در دستور کار است.

وی با بیان اینکه ظرفیت های فناروی استان قم مورد توجه مسئولان کشوری قرار گرفته است گفت: زیست بوم فناوری استان به عنوان یک زیست بوم زنده و پویا می تواند گره گشای مشکلات استان و کشور باشد.

وی با بیان اینکه توجه به توسعه فناوری در قم باید متناسب با ظرفیت های استان باشد، گفت: سال ۹۸، ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی استان پرداخت شده است که نتیجه این تسهیلات ایجاد یک هزار و ۴۰۰ شغل بوده و این در حالی است که تسهیلات پرداختی در سال گذشته به کل زیست بوم فناوری قم ۶ میلیارد تومان بوده است که این تسهیلات زمینه حدود ۴۰۰ اشتغال جدید را فراهم کرده است.

رییس پارک علم و فناوری قم اظهار داشت: به ازای هر یک میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه فناوری، ۲۵ برابر اشتغال زایی بیشتر از صنعت صورت می گیرد، به همین دلیل انتظار توجه بیشتر به این بخش را داریم.

وی با اشاره به اعلام آمادگی ستاد اجرایی فرمان امام برای سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی این ستاد برای ایجاد ۱۰ هزار شغل در قم، افزود: انتظار داریم که بخشی از این تسهیلات برای کمک و توسعه اشتغال در حوزه شرکت دانش بنیان تخصیص داده شود.

در این آیین از خدمات علیرضا باباخان مدیرعامل سابق این صندوق تقدیر و نیما روحانی به عنوان مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم معارفه شد. صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم تنها صندوق پژوهشی در استان است.
وی با بیان اینکه در این سالها ۱۵۲ میلیارد تومان ضمانت نامه توسط این صندوق ارائه شده است گفت: صندوق کریمه هم اکنون در اکوسیستم نوآوری استان و کشور جایگاه قابل قبولی کسب کرده است و بر اساس رتبه بندی های انجام شده این صندوق، جزو صندوق های برتر از نظر توان کارشناسی است.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات