بی خطرسازی و امحا زباله های عفونی برای حفظ سلامت شهروندان با استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان

بی خطرسازی و امحا زباله های عفونی برای حفظ سلامت شهروندان با استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری ، موضوع تولید پسماند از جمله فجایعی است که انسان روی تنها زیستگاه خود یعنی 'زمین' به بار می آورد. پسماندهایی که متاسفانه بخش قابل توجهی از آن به شکل غیر اصولی و بدون رعایت ضوابط و معیارهای زیست محیطی در محیط زیست رها و یا دفع می شود.

پسماندهای بیمارستانی از جمله این پسماندهای ساخته دست بشر است که در زمان حاضر و به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست هر روز ۴۰۰ تن پسماند بیمارستانی در کشور تولید می شود .

مدیریت این نوع از پسماندها شاید مهم تر از تولید آن باشد زیرا در صورت اجرا نشدن برنامه های ساماندهی پسماند بیمارستانی باید در آینده شاهد تاثیرات مخرب آن روی سلامت انسان و محیط زیست باشیم .

بر همین اساس ، عصر امروز سه شنبه ۱۹ اسفند، جلسه تخصصی بی خطرسازی و امحا زباله های بیمارستانی، با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان جهت حفظ سلامت شهروندان فهیم ساروی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی به میزبانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری برگزار شد و در این جلسه بر اهمیت بی خطر سازی پسماندهای ویژه بیمارستانی بجای سوزاندان آنها تاکید شد .

این جلسه با حضور مسئولین پارک علم و فناوری استان مازندران،اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران، سازمان پسماند استان مازندران، صندوق نوآوری و شکوفایی استان، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مشاور استاندار و با حضور شرکت های دانش بنیان در حوزه زباله های عفونی در سالن جلسات سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری برگزار شد و حاضرین راهکارهایی در خصوص بی خطر سازی و امحا زباله های عفونی مطرح کردند.
در این جلسه؛ موضوع نحوه مدیریت زباله های عفونی به ویژه زباله های بیمارستانی با حضور مسئولین حاضر بررسی و مقرر شد، با استفاده از ظرفیت شرگت های دانش بنیان و صندوق نوآوری و شکوفایی استان، نسبت به حل معضلات این نوع از زباله ها هماهنگی و اقدامات لازم صورت پذیرد.

گفتنی است؛ دفع اصولی پسماندها به ویژه زباله های بیمارستانی همیشه از دغدغه های فعالان محیط زیست بوده است اما این مسئله در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا بیشتر از دغدغه زیست محیطی، به تهدید جدی سلامت شهروندان تبدیل شده است
لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری مازندران

منبع خبر

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران یک پارک علم و فناوری در شهر ساری می باشد

    نظرات