سیاست اصلی پارک علم و فناوری گلستان، پشتیبانی از اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی استان است

سیاست اصلی پارک علم و فناوری گلستان، پشتیبانی از اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی استان است

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری در دیدار با معاون تجاری‌سازی پارک‌ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی کشور و سرپرست جهاد دانشگاهی استان گفت: در استان گلستان زیست‌بومی در حال شکل‌گیری است که دو بخش سخت‌افزار و نرم‌‌افزار را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه سخت‌افزار و زیرساخت با شتاب فزاینده‌ای درحال حرکت رو به جلو هستیم، افزود: به نظر می‌رسد با در اختیار گرفتن ساختمان فرهنگسرای گرگان با ۱۲هزارمترمربع زیربنا، احداث و راه‌اندازی کارخانه نوآوری گنبدکاووس با ۱۱۰۰ مترمربع و همچنین ۵ هکتار زمین واگذار شده به ما در این شهر، تا حدود زیادی مشکلات پارک علم و فناوری گلستان در حوزه سخت‌افزار مرتفع خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر تعاملات بسیار خوبی با دانشگاه‌های بزرگ استان برقرار کرده‌ایم و با انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف، درصدد استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و راه‌اندازی یک مرکز رشد مشترک تخصصی با هریک از دانشگاه‌ها هستیم.

دکتر غفاری، سیاست اصلی پارک علم و فناوری گلستان را پشتیبانی از اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی استان عنوان کرد و گفت: در واقع این اکوسیستم در حال یکپارچه‌سازی است؛ به گونه‌ای که در هر شهرستان بنا داریم یک مرکز نوآوری و هوشمندسازی ایجاد کنیم که شبکه‌سازی شهرستانی به نحو مطلوب شکل بگیرد.

وی، در ادامه به راه‌‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان اشاره کرد و گفت: این صندوق، بازوی اجرایی خوبی برای تامین مالی پارک علم و فناوری گلستان می‌باشد؛ به گونه‌ای که از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به هسته‌ها و واحدهای فناور ارائه کرده‌ایم.

دکتر غفاری همچنین به تلاش این پارک برای راه‌اندازی و فعال نمودن شتابدهنده‌های تخصصی در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک شتابدهنده در حوزه‌ دارو و شتابدهنده دیگری در حوزه کشاورزی و انرژی دراستان در حال فعالیت هستند و تعداد چهار شتابدهنده دیگر نیز در استان در حال اخذ مجوز برای فعالیت می‌باشند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در پایان از آمادگی کامل پارک گلستان برای همکاری با مجموعه جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: در حوزه گیاهان دارویی و فن‌بازار می‌توانیم تعامل بسیار خوبی با جهاد دانشگاهی در استان برقرار کنیم.

حسین بختیاری، معاون تجاری‌سازی پارک‌ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی کشور نیز در این دیدار اظهار کرد: باید ارتباطات ساختارمند بین جهاد دانشگاهی و پارک علم فناوری گلستان تقویت شود و اقداماتی که جهاد دانشگاهی در حوزه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور انجام می‌دهد، برای پارک علم و فناوری تبیین شود.

بختیاری ادامه داد: مرکز نوآوری و شتابدهی به‌نوعی در راستای فعالیت‌های پارک علم و فناوری فعالیت می‌کند و فعالیت ترویجی این مرکز، در نهایت به توسعه فناوری در استان گلستان کمک خواهد کرد.

وی ابراز داشت: در آینده می‌توانیم تعاملات بیشتری در حوزه مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) بین پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی داشته باشیم.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات