اختصاصی خبرگزاری فارس؛ خودکفایی در تجهیزات دندانپزشکی و ارزآوری برای کشور توسط فناور پارک علم و فناوری فارس

اختصاصی خبرگزاری فارس؛ خودکفایی در تجهیزات دندانپزشکی و ارزآوری برای کشور توسط فناور پارک علم و فناوری فارس

خودکفایی در تجهیزات دندانپزشکی و ارزآوری برای کشور

یک شرکت نوپای فناور استان فارسی با بهره‌گیری از جوانان متعهد و متخصص، موفق به ساخت چند محصول تحریمی شده و ضمن جلوگیری از خروج ارز، کشور را در زمینه تجهیزات دندانپزشکی تاحدودی به خودکفایی برساند.

خودکفایی در تجهیزات دندانپزشکی و ارزآوری برای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش بنیان، تحقق اهداف علمی و اقتصادی، تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری برتر و با ارزش افزوده فراوان شرکت ها و مجموعه‌هایی با عناوین دانش بنیان و فناور در کشور شکل گرفته اند، مجموعه هایی که برای گذر از اقتصاد منبع محور به اقتصاد دانش بنیان از زیرمجموعه‌های اقتصاد دانش بنیان نقشی اساسی را ایفا می کند.

تحقق و شکل‌ گیری اقتصاد دانش ‌بنیان در عصر پرشتاب کنونی که کارآفرینی مبتنی بر فناوری و به دنبال آن کسب‌ و کارهای دانش‌‌ بنیان موتور رشد اقتصادی محسوب می ‌شود، به اشتغال پایدار فارغ ‌التحصیلان دانشگاه ‌ها کمک بسزایی خواهد کرد.

در این حوزه، نوآوران، صاحبان فکر و طراحان کسب‌ و کار دانش بنیان، سرمایه‌های اصلی موضوع فن‌آفرینی محسوب می‌شوند تا با ایجاد شرکت های دانش‌بنیان، سهم قابل توجهی در توسعه صنایع با فناوری برتر و ایجاد اشتغال برای قشری از دانش آموختگان و افراد دارای مهارت فراهم کنند.

سازه طب هوا پرگاس از شرکت های فناور پارک علم و فناوری استان فارس فعال در زمینه تجهیزات دندانپزشکی می باشد که با کادر ی جوان و تحصیل کرده، توانسته حرف هایی برای گفتن در این عرصه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت سازه طب هوا پرگاس در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شرکت نوپای ما در سال ۹۸ با حضوری تعدادی از جوانان تحصیل کرده با هدف ساخت محصولات و تجهیزات دندانپزشکی که از سایر کشورها وارد ایران می شد، فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: ما حتی پیش از ثبت شرکت، اولین محصول خود را ساخته و تست کردیم سپس شرکتی را ثبت نمودیم.

سروش جلالیان با بیان اینکه شرکت سازه طب هوا پرگاس در حوزه دستگاه های پزشکی و به ویژه دستگاه های دندانپزشکی نظیر دستگاه ساکشن و مکش فعالیت می کند، بیان کرد: اولویت و توجه ما رفع نیازهای داخلی و خودکفایی کشور در حوزه محصولات پزشکی و به طور خاص دندانپزشکی بوده است.

وی در خصوص اولین محصول شرکت بیان کرد: مایع بایوپاراکیلینر و با نام تجاری BPC اولین محصول شرکت ما بوده که برای شست وشوی سیستم های ساکشن دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

این فعال حوزه فناوری با اشاره به وارداتی بودن مایع بایوپاراکیلینر از کشورهایی نظیر آمریکا، آلمان و کره جنوبی اذعان داشت: مایع ساخت شرکت سازه طب هوا پرگاس توانسته نیازهای کشور را تامین کرده و مزایایی بیش از نمونه های واراداتی را داشته باشد تا کسانی که به این مایع نیاز دارند، محصول شرکت ما را در اولویت خرید قرار دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر تغلیظ بیشتر مایع بایوپاراکیلینر نسبت به نمونه های خارجی و وارداتی، سازگار با محیط زیست بوده و یک دهم قیمت نمونه های خارجی را دارد.

مدیرعامل شرکت سازه طب هوا پرگاس در ادامه به محصول دوم خود اشاره کرد و توضیح داد: تا پیش از دستگاه های ما، انواع نمونه های دستگاه های ساکشن موجود در بازار و مطب ها، وارداتی و خارجی بوده است.

وی با بیان اینکه سازه طب هوا پرگاس، تنها شرکتی است که توانسته از اداره استاندارد مجوزهای لازم را اخذ نماید، متذکر شد: با تنوع بالای این دستگاه ها در هشت مدل ارائه شده و هم اکنون بیش از ۴۵۰ مرکز را تجهیز کرده ایم.

جلالیان با ذکر اینکه توانسته ایم تا حدود زیادی آب را از دندانپزشکی حذف کنیم، اظهار کرد: با استفاده از دستگاه های ساکشن شرکت سازه طب هوا پرگاس توانستیم جلوی ماهیانه مصرف یک میلیون لیتر آب را بگیریم.

به گفته وی این شرکت برحسب نیاز مراکز مختلف می تواند دستگاه های ساکشن را طراحی کرده و بسازد، قیمت این دستگاه نسبت به نمونه های وارداتی و خارجی نصف بوده و یک دهم آن مصرف برق دارد.

انتهای پیام/س پارک علم و فناوری فارس شرکت دانش بنیان مدیرعامل شرکت سازه طب هوا پرگاس سروش جلالیان

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری فارس

منبع خبر

پارک علم و فناوری فارس

پارک علم و فناوری فارس

پارک علم و فناوری فارس یک پارک علم و فناوری در شهر شیراز می باشد

    نظرات