راه اندازی اولین مرکز "منش" استان کرمانشاه
     
     دراین مرکز "خلاق" می شوید!

راه اندازی اولین مرکز "منش" استان کرمانشاه دراین مرکز "خلاق" می شوید!

سیامک آزادی در گفت و گو با روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به راه اندازی مرکز "منش" در استان در سال جاری، گفت: راه اندازی این مرکز از سال گذشته در استان های مختلف کشور شروع شده و از یک ماه پیش این مرکز در استان کرمانشاه هم راه اندازی شده است.
وی افزود: "منش" مرکز نوآوری و شتابدهی بوده و مرکزی برای فعالیتِ افرادی است که به فعالیت های نوآورانه در حوزه کسب و کار علاقه دارند.
آزادی گفت: در این مرکز افراد در سه فاز "ترویج، نوآوری و شتابدهی" توانمند شده و تحت حمایت قرار می‌گیرند.
وی افزود: در فاز اول که ترویج است، در این مرکز افراد با مفاهیم اولیه کسب و کار،نوآوری و ایده پردازی و ... آشنا می‌شوند و در فاز دوم که بحث "نوآوری" است، افراد ضمن شناسایی ایده‌های مرتبط به علاقمندی و رشته تحصیلی خود، می توانند ایده‌هایی را هم که از قبل داشته اند به نوعی تثبیت کنند.
آزادی تصریح کرد: در مرحله و فاز سوم هم، بحث "شتابدهی" در دستور کار قرار میگیرد به اینصورت که در این مرحله، ایده افراد نهایی شده و برنامه ریزی های لازم برای توسعه آن صورت می گیرد.
وی یادآور شد: در این مرحله، افراد با فضای واقعی کسب و کار آشنا شده و مشاوره های تخصصی جهت راهکارهای تجاری سازی ایده‌هایشان را دریافت می کنند.
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: با توجه به این سه مرحله، تمام افراد علاقمند چه آنها که صاحب ایده هستند و چه آنها که ایده‌ای برای کار ندارند، می‌توانند در این مرکز پذیرش شوند، آنها که صاحب ایده هستند در این مرکز، در مسیر ثبات و تجاری سازی ایده‌هایشان قرار می‌گیرند و افرادی هم که ایده ندارند یا در این مسیرِ توانمندسازی، صاحبِ ایده شده و یا نهایتا جذب تیم هایی می شوند که ایده‌پردازی می کنند و در پیشبرد کارهای آنها مشارکت خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی در مراکز "منش" در دو فاز انجام می‌شود، یکی بحث ایجاد مهارت های کسب و کار است که تمام افراد با هر رشته تحصیلی می‌توانند در آن حضور داشته باشند و دیگری آموزش ها و مشاوره های تخصصی در حوزه کسب وکارهای نوآورانه است که با توجه به رشته تخصصی افراد به آنها ارائه می شود.
وی یادآور شد: به عبارتی مراکز "منش" یک مرحله قبل از ورود به مجموعه مراکز رشد هستند و عملا در این مراکز ایده‌ها پرورش داده شده و تثبیت می شوند و بعد از ارزیابی و تایید، امکان ورود به مراکز رشد برای افراد وجود دارد.
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه افزود: در این مراکز عمدتا افراد ۱۸ تا ۳۵ سال پذیرش می شوند اما در مجموع محدودیت سنی چندانی وجود ندارد و تمام افرادی که خلاق و صاحب ایده و علاقمند به حوزه نوآوری باشند در این مرکز پذیرش می شوند.
ازادی خاطرنشان کرد: از طرفی عمده افرادی که در مرکز پذیرش می شوند فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که هنوز نتوانسته اند جذب بازار کار شوند، اما درعین حال دانشجویان علاقمند به حوزه کسب و کارهای نوآورانه هم میتوانند در این مرکز پذیرش می شوند.
به گفته رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تمام حمایت ها و آموزش های صورت گرفته در مرکز "منش" کاملا رایگان است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات