بازدید دکتر نیکو، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان از پارک علم و فناوری خوزستان

بازدید دکتر نیکو، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان از پارک علم و فناوری خوزستان

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خوزستان، دکتر نیکو، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان روز پنجشنبه مورخ ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۰  طی نشستی با دکتر کاظمی نژاد، رییس پارک علم و فناوری خوزستان و تعدادی از مدیران عامل شرکت های دانش بنیان  مستقر در پارک از فعالیت و عملکرد پارک خوزستان مطلع شدند.

در این جلسه ابتدا دکتر کاظمی نژاد گزارشی از فعالیت ها و عملکرد پارک ارائه کرد. رییس پارک علم و فناوری خوزستان مهترین چالش های پیش روی پارک علم و فناوری خوزستان را محدودیت فضای کالبدی پارک علم و فناوری خوزستان جهت استقرار شرکت های فناور دانش بنیان خواند و اظهار کرد: متاسفانه پارک علم و فناوری خوزستان از نظر فضای کالبدی در موقعیت بسیار ضعیفی قرار دارد. به طوری که زیر ساخت پارک ساختمانی با زیربنای ۱۷۰۰ متر مربع است. وی افزود: در حال تلاش هستیم که فضای مورد استفاده شرکت های مستقر در پارک را به حدودا ۲۰هکتار افزایش دهیم، در زمان استاندار سابق قرار شد فضایی به پارک علم و فناوری خوزستان واگذار شود که متاسفانه این کار به سرانجام نرسید اما طی جلسه ای که اخیرا با استاندار جدید برگزار شد ایشان به اداره کل راه و شهرسازی استان دستور اکید دادند که این فضا و بخشی از زمین موسوم به شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی می بایست در اختیار پارک علم و فناوری خوزستان قرار گیرد. دکتر کاظمی نژاد افزود: عدم وجود بودجه های عمرانی کافی جهت ایجاد زیرساخت های لازم  و همچنین کمبود سرمایه گذاری های خطر پذیر در استان برای حمایت از شرکت های فناور از دیگر چالش های پارک می باشد که نیازمند نگاه ویژه مسئولین استان جهت رفع  این مهم است .

در ادامه این نشست، مدیران عامل شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خوزستان به ارائه مشکلات و نقطه نظرات خود پرداختند که اغلب مشکلات مطرح شده پیرامون کمبود فضای فیزیکی و نحوه تعامل شرکت ها با صنایع و کارفرمایان دولتی استان بود.

در این نشست رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، خاطر نشان کرد: باید از تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود در استان در راستای حمایت و بالا بردن بهره وری شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استفاده شود وی افزود : سازمان مدیریت و برنامه ریزی  آمادگی دارد جهت استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی به منظور رفع نیازی های مالی شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری خوزستان در قالب اعطای  تسهیلات کم بهره به این امر کمک کند.  دکتر نیکو بر لزوم توسعه فضای کالبدی پارک علم و فناوری خوزستان، مراکز رشد و مراکز نوآوری و خلاقیت تاکید کرد و این مهم را برای استان اساسی خواند و به برگزاری جلسه اختصاصی اقتصاد مقاومتی جهت رفع مشکلات شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری خوزستان با صنایع و کارفرمایان استان تاکید کرد.

در ادامه دکتر نیکو طی بازدیدی از پارک علم و فناوری خوزستان از محصولات تعدادی از شرکت های دانش بنیان  مستقر در پارک دیدن کرده و در جریان فعالیت های این شرکت ها قرار گرفتند .




لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خوزستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان یک پارک علم و فناوری در شهر اهواز می باشد

    نظرات