محصول واحد فناور دشتستان برای مقابله با دیابت تجاری سازی شد

محصول واحد فناور دشتستان برای مقابله با دیابت تجاری سازی شد



ابوالحسن بهرامی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: واحد فناور "میلان پیشروان جم تاج" که از سال ۹۷ در مرکز رشد دشتستان مستقر است با فعالیت در قالب یک تیم سه نفری موفق شدند ایده خود را تجاری سازی و با اخذ برند فروش آن را در کشور آغاز کنند.

مدیر عامل این واحد فناور در ارتباط با این محصول نوآورانه گفت: این فرمول تولید نان جو با اثر گذاری مستقیم روی پانکراس که به تولید انسولین می‌پردازد، میزان قند خون مبتلایان به دیابت را تا میزان بالایی کاهش می‌دهد طوریکه پس از مدتی پزشک اجازه قطع برخی از داروها را به این بیماران می‌دهد.

مرضیه لر افزود: این محصول برای بیمارانی که شرایط حادتری از بیماری را تجربه می‌کنند و نیاز به تزریق روزانه انسولین دارند نیز میزان دوز این دارو را تا میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

وی اضافه کرد: این فرمول از نان جو که پس از گذراندن آزمایش‌ها و داوری‌ متعدد مجوز سازمان غذا و دارو را کسب کرد، باعث کاهش اشتها و ولع به شیرینی خوری می‌شود که به طور مستقیم بر کاهش قند خون اثر می‌گذارد و علاوه بر آن انرژی کافی را برای بدن تامین می‌کند.

مدیرعامل واحد فناور پیشروان جم تاج با بیان اینکه بوشهر پس از استان یزد دارای بیشترین تعداد بیماران مبتلا به دیابت است گفت: ایده اولیه تولید این محصول روی استفاده از غلات به عنوان پر مصرف‌ترین ماده غذایی در سفره ایرانیان برای مقابله با دیابت متمرکز شد و از جایی که جو خالص بیشترین کاربرد را در این امر دارد به سمت تولید نان جو حرکت کرد.

لر ادامه داد: با بررسی نان‌های جو موجود در بازار و اخذ بازخورد از مصرف کنندگان مشخص شد که خشکی و تخته‌ای بودن این محصولات تمایل به مصرف آنها را کاهش داده‌است، بنابراین اجرای ایده تولید نان جو با فرمولی متفاوت بدون افزودن آرد گندم و جوش شیرین و سایر افزودنی‌ها از سال ۹۷ کلید خورد.

وی گفت: در نخستین گام تجاری سازی، بیشترین میزان این محصول در استان بوشهر و با تناژ ۱۰۰ کیلوگرم در هفته عرضه شده‌است که در هدف‌گذاری صورت گرفته، میزان تولید باید به ۱۰ تن در یک هفته برسد تا فروش گسترده در سطح کشور و صادرات محصول محقق شود.

مدیر عامل واحد فناور پیشروان جم تاج و صاحب برند "دیاجو" گفت: برای پشتیبانی و مانع زدایی از تولید شرکت‌های نوآور و دانش بنیان لازم است حمایت‌های لازم در انجام فرآیندهای اداری و تسهیلاتی صورت گیرد.

لر افزود: حمایت‌های دانشگاهی در کنار استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری برای پیشرفت اهداف اینگونه شرکت‌ها بسیار موثر است.

وی اضافه کرد: واحدهای فناور و دانش‌بنیان درجامعه ناشناخته مانده‌اند و برگزاری یک نمایشگاه بین‌المللی در استان بوشهر در شناخته شدن این شرکت‌ها و دستاوردهای آنها کارساز است.

مرضیه لر عنوان‌های بانوی کارآفرین برتر در همایش کارآفرینی سال ۹۷ و مربیگری تیم ملی کارآفرینان دانش‌آموزی و کسب مقام در مسابقات کارآفرینی آفریقای جنوبی را در کارنامه دارد.

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر روز یکشنبه در نشست با مسئولان پارک علم و فناوری خلیج فارس و واحدهای فناور و دانش‌بنیان این مجموعه گفت: از این واحد فناور برای اعطای تسهیلات صندوق کارآفرینی و دیگر موارد برای توسعه تولید حمایت لازم صورت می‌گیرد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

منبع خبر

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

    نظرات