تجهیز آزمایشگاه تست نویز و میدان‌های الکترومغناطیسی کارت‌های الکترونیکی

تجهیز آزمایشگاه تست نویز و میدان‌های الکترومغناطیسی کارت‌های الکترونیکی


رئیس هئیت مدیره شرکت دانش بنیان آهار شرق، مستقر در پارک علم و فناوری خراسان گفت: تصمیم گرفتیم آزمایشگاه تست نویز و میدان‌های الکترومغناطیسی کارت‌های الکترونیکی را براساس استاندارد بین‌المللی IEC ۶۱۰۰۰، در شرکت آهار راه‌اندازی کنیم.

رضا جهانی در گفت‌‌وگو با روابط عمومی پارک علم‌ و فناوری خراسان اظهار کرد: شرکت خدمات نیروگاهی آهار شرق عضو پردیس فناوری انرژی پارک علم و فناوری خراسان است. زمینه فعالیت شرکت آهار، سیستم‌های کنترل توربوپمپ و توربوکمپرسور، سیستم‌های کنترل توربین‌های نیروگاهی، سیستم کنترل بویلر، سیستم تحریک و حفاظت ژنراتور و ساخت کارت‌های الکترونیکی است.

وی درخصوص تجهیز آزمایشگاه تست استاندارد برای کارت‌های الکترونیکی در شرکت آهار، افزود: در مسیر طراحی استاندارسازی کارت‌های الکترونیکی نیاز به اجرای تست‌های مبتنی بر استاندارد بین‌المللی IEC ۶۱۰۰۰ است. در همین راستا حدود یک سال است تصمیم گرفته‌ایم که این تست‌های استاندارد را در شرکت آهار انجام دهیم، زیرا این مدل آزمایشگاه‌ها برای انجام چنین تست‌هایی در خراسان وجود ندارد و تنها دانشگاه امیر‌کبیر این تست‌ها را با هزینه بالا انجام می‌دهد.

وی با این بیان که «به دلیل اینکه دسترسی به دانشگاه امیرکبیر سخت بود، تصمیم گرفتیم آزمایشگاه تست نویز و میدان‌های الکترومغناطیسی کارت‌های الکترونیکی را در شرکت آهار راه‌اندازی کنیم»، افزود: انجام تست‌های استاندارد IEC ۶۱۰۰۰ در طراحی کارت‌های الکترونیکی باکیفیت در محیط صنعتی اهمیت زیادی دارد. لذا شرکت آهار نسبت به انجام این کار اقدام و در حال حاضر برخی تجهیزات در حال ساخت و آماده سازی است.

جهانی خاطرنشان کرد: این پروژه در سه فاز طراحی شده است که فاز اول به اتمام رسیده، فاز دوم نیز تا حدود ۲۰ روز دیگر به سرانجام می‌رسد و فاز سوم آن حدود ۶ ماه دیگر آماده بهره‌برداری خواهد بود.

رئیس هئیت مدیره شرکت آهار شرق گفت: این رویداد نقطه عطفی در خراسان و حتی کشور است، زیرا این آزمایشگاه نه تنها برای شرکت ما سبب ارتقاء کیفیت محصول می‌شود، بلکه ‌منجر به ارائه خدمات به دیگر شرکت‌ها نیز خواهد بود.

وی اضافه کرد: این آزمایشگاه در شرکت آهار راه‌اندازی خواهد شد و از نظر کیفی و ارتقاء کیفیت در خروجی‌های بخش طراحی کارت‌های الکترونیکی شرکت تاثیر بسزایی دارد. وجه تمایز کارت الکترونیکی عادی و تجاری اخذ همین استاندارد‌‌ها است.

وی گفت: استانداردسازی، یکی از مراحل تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان است که از اهمیت زیادی برخوردار است. وی با اشاره به تعاملات پارک خراسان گفت: می توانیم کیفیت خروجی محصولات شرکت‌ها را افزایش دهیم که این امر تضمینی برای شرکت های دانش‌بنیان، آینده اکوسیستم و بازار خواهد بود.

جهانی تاکید کرد: پروژه بعدی شرکت برای ارتقاء تجهیزات حفاظتی، استاندارد IEC ۶۱۵۰۸ است که از آغاز پروژه حدود هشت ماه می‌گذرد. این استاندارد نیز سبب ارتقاء کیفیت و افزایش اعتماد طراحی‌ها در شرکت می‌شود.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات