ارزیابان، صبورانه در کنار مخترعان هستند


ارزیاب برتر سال ۹۹ پارک علم و فناوری خراسان و عضو هئیت علمی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان گفت: ارزیابان با توجه به طیف گسترده مراجعان در پذیرش و مشاوره مخترعان، صبورانه عمل می‌کنند.

رحیم بهنام‌نیک در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک علم ‌و فناوری خراسان اظهار کرد: دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه تربیت مدرس و دارای مدرک صلاحیت مدرسی هستم.

وی افزود: از سال۷۴ به عنوان عضو هئیت علمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی شروع به فعالیت نمودم و با پارک علم وفناوری خراسان همکاری می‌نمایم. در حال حاضر به عنوان عضو هئیت علمی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای خراسان مشغول فعالیت هستم و از بدو تاسیس دفتر مالکیت فکری، به عنوان ارزیاب با آن‌ها همکاری می‌کنم.

بهنام‌نیک درخصوص نحوه ارزیابی اختراعات، خاطرنشان کرد: دفتر مالکیت فکری به عنوان یکی از مراجع ذی‌صلاح، ارزیابی‌طرح‌های اختراعی را انجام می‌دهد. پرونده الکترونیکی ثبت شده در اداره ثبت اختراعات از تهران به مشهد ارسال می‌شود و سپس شورای مالکیت فکری، پرونده‌ها را بررسی و براساس تخصص هر یک از ارزیاب‌ها مستندات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا طرح‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: ارزیابی براساس فرم‌‌های مشخص شده‌ای صورت می‌گیرد؛ جستجو  برای ارزیابی شامل اختراعات موجود در ایران و خارج از کشور است که سایت‌های مشخص شده‌ای دارند، جستجوی کلید واژه‌های فارسی و انگلیسی و نبود نمونه مشابه در فضای اینترنت، انجام می‌گیرد. مهم‌ترین اولویت در این امر قدرت فنی، دانش و تسلط علمی ارزیاب درخصوص طرح ارائه شده است.

عضو هئیت علمی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای خراسان اضافه کرد: اگر ابهام و‌ مشکلی در زمان ارزیابی در طرح وجود داشته باشد با مخترعان تماس گرفته می شود تا درخصوص مسئله و ابهام ایجاد شده توضیحات بیشتری را ارائه دهند.

وی گفت: از اینکه جوانان و افراد با تجربه این چنین پیش قدم شده‌اند و طرح‌هایی ارائه می‌دهند که برای آینده کشور مثمرثمر است، احساس خوشایندی دارم و تلاش می‌کنم در این‌ مسیر کنار آن‌ها باشم و راه را برای آن‌ها هموار سازم.

بهنام‌نیک تاکید کرد: معمولا افرادی که به پارک مراجعه می‌کنند مدعی طرح جدید هستند که باید از آن‌ها حمایت شود. امکان صیانت از حقوق معنوی آن‌ها در قالب ثبت اختراع در دفتر مالکیت فکری بررسی می‌گردد. ارزیابان با توجه به طیف گسترده مراجعان در پذیرش و مشاوره مخترعان، صبورانه عمل می‌کنند که امیدوارم این تلاش‌ها مورد توجه، حمایت و تقدیر قرار گیرد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات