راه اندازی بزرگترین فارم بیوگاز کشور توسط شرکت سامان انرژی گستر

راه اندازی بزرگترین فارم بیوگاز کشور توسط شرکت سامان انرژی گستر


شرکت فناور سامان انرژی گستر پویا شرق، عضو مرکز رشد فناوری نیشابور، موفق به راه اندازی بزرگترین فارم بیوگاز در کشور گردید.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، به نقل از مرکز رشد نیشابور، در هفته گذشته پس از انجام چندین دوره مطالعه و تحقیق فشرده، سرانجام عملیات ساخت بزرگترین بیوگاز کشور به ظرفیت هاضم  ۱۵۰۰ متر مکعب با بهره گیری از تکنولوژی جدید پوشش ممبران توسط شرکت فناور سامان انرژی گستر شرق به مدیرعاملی مهندس رشادی و تیم همکار راه اندازی و به بهره برداری رسید.

جهت احداث این فارم هزینه ای بالغ بر ده میلیارد ریال توسط سرمایه گذار طرح تامین و  زمینی به وسعت ۲۰۰۰ متر مربع در اختیار محققین و متخصصین جوان این شرکت قرار گرفت. شایان ذکر است حجم مخزن دفنی (دایجستر ) در این طرح ۱۵۰۰ متر مکعب بوده و توان تولید ۵۰۰ متر مکعب بیوگاز  در روز  و ۲۰۰۰۰  لیتر کود مایع ارگانیک و غنی شده جهت استفاده در بیش از ۸۰۰  هکتار اراضی باغی و مزروعی منطقه را خواهد داشت.

همچنین برای اولین بار در کشور از پوشش های ممبران در این طرح استفاده شده است. این شرکت پیش از این موفق به احداث هاضم های بیوگاز در سطح کشور در ظرفیت های ۱۰ الی ۲۵۰ متر مکعب شده بود.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات