نخستین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایران به میزبانی پارک علم و فناوری مازندران برگزار شد

نخستین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایران به میزبانی پارک علم و فناوری مازندران برگزار شد

اولین کنفرانس سالانه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایران، جهت شبکه‌سازی فعالین حوزه نوآوری و فناوری کشور، به میزبانی پارک علم و فناوری مازندران و با حمایت و مشارکت بالای پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور در تاریخ‌های ۵ و ۶ خرداد ماه ۱۴۰۰ به‌صورت مجازی در بستر اسکای روم برگزار گردید.

با توجه به شیوع پاندمی کرونا، رویداد فوق، به‌صورت مجازی با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از فعالین جامعه فناوری و نوآوری، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان رشته‌های مرتبط، به مدت دو روز، در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۶ عصر برگزار شد.

این رویداد، با خوشامدگویی دکتر علی معتمدزادگان، رئیس هیات مدیره انجمن آغاز گردید. مراسم افتتاحیه پس از معرفی برنامه دو روزه کنفرانس، با سخنرانی‌ دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر وحدت، رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، ادامه یافت. سپس با سخنرانی خانمEbba Lund  مدیر کل انجمن بین‌المللی پارک‌های علمی و نواحی نوآوری و آقای دکتر Wang رئیس انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری آسیا ادامه یافت.

یکی از سخنران اصلی کنفرانس، آقای مهندس حمید محمدی؛ هم‌بنیانگذار و مدیر عامل شرکت دیجی کالا بود که در خصوص "کسب وکارهای پلتفرمی و تاثیر آن‌ها در خلق ارزش و افزایش بهره‌وری ملی" مطالبی را ارائه نمود.

در ادامه دکتر میرعماد سلیمانیان، استادیار دانشکده کسب و کار (بازاریابی) دانشگاه سایمون فریزر (SFU) کانادا با موضوع "کاربرد کلان داده‌ها و یادگیری ماشین در شناخت بهتر بازار و مشتریان" به عنوان سخنران دوم کنفرانس در این رویداد حضور داشتند.

در این کنفرانس، پنل‌هایی شامل بحث آزاد و مصاحبه‌های دو نفره با حضور افراد فعال از حوزه پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، نمایندگان مجلس، سازمان برنامه و بودجه، مدیران شرکت‌های های تک و .... در نظر گرفته شده بود.

در روز اول، پنل بحث آزاد با حضور دکتر خان‌احمدی به عنوان مسئول پنل از صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، دکتر اختیاری از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، دکتر مافی، رئیس پارک علم و فناوری قزوین، یحیایی از سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر مشایخی سرپرست مرکز رشد فناوری پلیمر و دکتر فتی، رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان با عنوان: "قوانین، برنامه‌ها و سیاست‌ها" برگزار شد.

۱۷ مقاله در سه پنل در صبح  و عصر ارائه شدند که فیلم ارائه مقالات از قبل ضبط گردید و در روز کنفرانس پخش شد. جهت پاسخگویی به سوالات داوران، نویسندگان مقالات نیز در طول پخش فیلم‌های ضبط شده، به‌صورت آنلاین حضور داشتند. هر پنل ارائه مقاله شامل سه داور بوده که از روسای پارک‌های علم و فناوری و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها بوده‌اند.

روز اول با سه مصاحبه دو نفره؛ قاضی هم بنیانگذار شرکت علی بابا و دکتر غفاری رئیس پارک علم و فناوری گلستان،  دکتر امیری از شرکت کونیکا مینولتا از انگلیس و  دکتر عباسی از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در قالب گفت‌و‌گوی صمیمی ادامه یافت. مصاحبه سوم، با حضور دکتر باستی، رئیس پارک علم و فناوری گیلان و دکتر الیاسی، معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت پذیرفت.

روز اول با جمع بندی دبیر علمی کنفرانس، دکتر بابک مختاری با موضوع بررسی مقالات مرتبط با انقلاب صنعتی چهارم در دنیا و ایران خاتمه یافت.

روز دوم کنفرانس، در تاریخ ۶ خرداد ماه ۱۴۰۰، ساعت ۸:۱۵ صبح با صحبت کوتاهی از رئیس کنفرانس، دکتر معتمدزادگان و استقبال بی‌نظیری از پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور شروع شد.
سخنران اول، دکتر رضا انشایی، مدیر توسعه فناوری شرکت اینتل در خصوص "طراحی مواد اولیه و تراشه‌های جدید برای پلتفرم‌های هوش مصنوعی" مطالبی را ارائه نمودند.

سخنران دوم، دکتر دوست محمدیان، استاد تمام رشته مدیریت پایداری بین‌الملل از دانشگاه FHM آلمان موضوع "آینده انقلاب صنعتی چهارم و جامعه پنجم در بستر نظریه موج پنجم: سناریوها، کاربردها و فناوری‌ها" را به مدت ۳۰ دقیقه مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دو پنل بحث آزاد و یک مصاحبه دو نفره، از جمله برنامه‌های برگزار شده در ادامه روز دوم بودند.
اولین پنل بحث آزاد با حضور: دکتر واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان مسئول پنل، مهندس سبحان مدیر شرکت تیوان، دکتر ابراهیمی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، آقای دکتر ابطحی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر تیموری رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و دکتر کاظمی‌نژاد رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با موضوع " آموزش و نقش مراکز آموزش عالی ایران در مواجه با انقلاب چهارم صنعتی" ادامه یافت.

یکی دیگر از برنامه های جذاب روز دوم، گفتگویی دکتر کامران باقری عضو هیات مدیره انجمن مدیریت فناوری و نوآوری با دکتر سجاد جوزدانی مدیرعامل شرکت شتابگران فناوری گلستان با عنوان نوآوری و برافکنی کسب و کارهای نوین بوده است.

پنل دوم با حضور: دکتر کریمیان اقبال به عنوان مسئول پنل، دکتر مختاری از دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر کشمیری عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر قیصری رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دکتر کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی کشور و دکتر ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با عنوان "فرصت‌ها و چالش‌های ایران در عصر انقلاب چهارم صنعتی" برگزار شد.

در ادامه؛ آقای دکتر کریمیان اقبال، جمع بندی دو روزه کنفرانس را ارائه دادند و با سخنرانی اختتامیه دبیر اجرایی کنفرانس دکتر مجید الیاسی، دبیر علمی کنفرانس دکتر مختاری و رئیس کنفرانس دکتر معتمدزادگان، کنفرانس فوق پس از ماه‌ها تلاش و زحمت بی‌وقفه به پایان رسید.

در حاشیه روز دوم کنفرانس، مجمع عمومی عادی و فوق العاده انجمن با حضور اعضای هیات مدیره انجمن، اعضای پیوسته و نیز نماینده کمیسیون انجمن‌های علمی برگزار شد که پخش تیزر تبلیغاتی در مجمع عمومی؛ سه پارک علم و فناوری قزوین، گیلان و یزد درخواست میزبانی داشته‌اند و پارک علم و فناوری گیلان پس از کسب حداکثر آراء از اعضای مجمع، به عنوان میزبان کنفرانس سال آتی انتخاب شد.

گفتنی است صندوق نوآوری و شکوفایی، پارک های علم و فناوری قزوین، کردستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمان، هرمزگان و پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس حامیان اولین کنفرانس انمن علمی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد ایران بوده اند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری مازندران

منبع خبر

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران یک پارک علم و فناوری در شهر ساری می باشد

    نظرات