پارک علم و فناوری خراسان در حوزه نفت در بالاترین سطح فناوری قرار دارد

پارک علم و فناوری خراسان در حوزه نفت در بالاترین سطح فناوری قرار دارد


رئیس پارک نفت گفت: پارک خراسان در حوزه نفت در بالاترین سطح فناوری قرار دارد و نمونه‌هایی از داخلی‌سازی صنایع در حوزه نفت در پارک خراسان به وفور به چشم می‌خورد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان؛ امروز ۸ تیرماه، رئیس پارک نفت به اتفاق هئیت همراه از از پایلوت‌های در حال ساخت، ساختمان فناوری‌های نوین طاها قالب توس، مجتمع کارگاهی شهید ستاری و واحدهای فناور آرمان نیرو و پترو اکسیر، شرکت پرتو صنعت پاژ، مجتمع آزمایشگاهی شامل آزمایشگاه تخصصی پمپ و کمپرسورهای سانتریفیوژ، شرکت کاوش صنعت توس و آزمایشگاه هوشمندسازی و دیسپاچینگ بازدید کرد.
در حاشیه این بازدید آیدین ختلان، رئیس پارک نفت اظهار کرد: پارک خراسان در حوزه نفت در بالاترین سطح فناوری قراردارد و نمونه‌های از داخلی‌سازی صنایع در حوزه نفت، در پارک خراسان به وفور به چشم می‌خورد.
باعث افتخار است که پارک خراسان تنها با داشتن یک مجموعه، آن هم پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد توانسته‌ در این حوزه پیشرفت چشم‌گیری داشته باشد.
وی افزود: خاصیت دیگر پارک خراسان این است که  خود را شریک و صاحب شرکت‌ها می‌بیند، نه از منظر حاکمیت، بلکه از منظر خدمت‌رسانی به آن‌ها. و این خاصیت مختص پارک خراسان است. امروز این شدت پیگیری و علاقه به حل مشکلات و رسیدگی به شرکت‌ها را در پارک خراسان شاهد بودم. امید دارم این پارک روز به روز بزرگتر و موثرتر واقع شود .
ختلان ادامه داد: نکته دیگری که پارک خراسان در آن بسیار موفق عمل کرده، این است که صرفا از ظرفیت‌های قانونی جهت جای دادن به تعدادی شرکت استفاده نکرده است، بلکه از ظرفیت‌های قانونی برای رشد شرکت‌ها و پذیرش آن‌ها استفاده نموده است. امیدواریم در این زمینه بتوانیم با پارک‌خراسان فعالیت‌های مشترکی را آغاز نماییم که به توسعه فناوری در صنعت نفت کمک کنیم.
رئیس پارک نفت بیان کرد: وظیفه وزارت نفت و پارک این است که در کل کشور چتر گسترده و شبکه منسجمی برای مراکز رشد و فناوری ایجاد کند و برای آن‌ها سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهد و از تمام پتانسیل‌های موجود برای رشد و توسعه فناوری استفاده کند.
وی درخصوص ارتباط و تعامل بین پارک خراسان و پارک نفت، گفت: پارک نفت تعاملاتی را با دانشگاه علم ‌و صنعت و دانشگاه امیرکبیر داشته است که سبب ایجاد دو مرکز نوآوری شده است. همچنین با کمک دانشگاه صنعتی شیراز مرکز رشد مشترک و با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پردیس مشترکی را راه‌اندازی کرده است. درحال حاضر علاوه بر پارک خراسان با ۶ پارک و دانشگاه دیگر در حال مذاکره هستیم که بتوانیم فعالیت‌های مشترکی را با آن‌ها آغاز نماییم.
وی ادامه داد: ارتباط پارک نفت با پارک خراسان بستگی به ظرفیت‌ها و اولویت‌های مورد تقاضای این پارک دارد و اینکه چقدر از این اولویت‌ها در محدوده قانونی پارک نفت، بتواند موانع را رفع کرده و این تعامل را شکل دهد. تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با بهترین فرمول که در چارچوب اختیارات ما است، برای تعامل با پارک خراسان پیش رویم.
رئیس پارک نفت عنوان کرد: برنامه حمایتی پارک نفت براساس الگوهای تعریف شده‌ای است که توسط هئیت امنای وزارت نفت تعیین می شوند. درخصوص تجاری‌سازی شرکت‌ها، دو سری برنامه عمده وجود دارد که ابتدا شامل برنامه بهم‌رسانی است که براساس آن نیازهای فناورانه سازمان را شناسایی و به کسانی که توانمندی رفع آن را دارند عرضه می‌کنیم. در این برنامه‌ هیچ‌گونه محدودیتی نیست، هزینه‌ها رایگان و به عهده پارک نفت است و همچنین حمایت‌های ما از آن‌ها به هیچ عنوان قطع نخواهد شد
ختلان تاکید کرد: برنامه دوم ما فراخوانی است که اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد که براساس آن قصد داریم پایگاه داده‌ای ایجاد نماییم و اسامی تمام شرکت‌های موجود در مراکز رشد و نوآوری پارک‌ها و پردیس‌های کل کشور در حوزه صنعت نفت را در آن جمع آوری کرده تا بتوانیم آن‌ها راشناسایی و‌ تحت پوشش و حمایت خود قرار دهیم.
در ادامه و در جلسه‌ برگزار شده، دکتر رضا قنبری، رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان به معرفی جامع این پارک پرداخت و شرکت‌های حوزه نفت و انرژی را معرفی نمود.
همچنین در این حوزه پیشنهادات و درخواست‌هایی داده شد که قرار شد آیدین ختلان، رئیس پارک نفت، بعد از بررسی‌های لازم تعاملات مربوطه را پیگیری و به سرانجام برساند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات