از افتتاح مرکز نوآوری و تخصصی اقتصاد دیجیتال تا امضای سند همکاری سه‌جانبه پارک علم و فناوری سمنان،‌ شناسا و فناپ‌تک

از افتتاح مرکز نوآوری و تخصصی اقتصاد دیجیتال تا امضای سند همکاری سه‌جانبه پارک علم و فناوری سمنان،‌ شناسا و فناپ‌تک

پس از افتتاح « مرکز نوآوری و تخصصی اقتصاد دیجیتال پارک علم و فناوری استان سمنان »، این پارک در جهت توسعه فعالیت‌های این مرکز روز دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ سند همکاری سه جانبه‌ای را با شبکه نوآوری، ارزش‌آفرینی و سرمایه‌گذاری ایرانی(شناسا) و شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ) امضا نمود.
هدف از این تفاهم‌نامه که با حضور مدیران هر سه مجموعه منعقد گردید، ایجاد و توسعه زمینه‌های همکاری مشترک و استفاده از ظرفیت‌های طرفین در بهبود روند توسعه فناوری عنوان شده است.
دکتر نظری،‌ رییس پارک در بخشی از این نشست به توضیح درباره ظرفیت‌های موجود در پارک علم و فناوری استان سمنان اشاره کرد و با تاکید بر چشم‌انداز این مجموعه گفت: «پارک علم و فناوری استان سمنان، تمام شاخص‌های توسعه فناوری را مورد توجه قرار داده و در تلاش است از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی استان سمنان برای بهبود هرچه بیشتر این حوزه کمک بگیرد. البته استفاده از ظرفیت‌های بومی به این معنی نیست که امکانات و ظرفیت‌های موجود در پایتخت و دیگر استان‌ها مورد توجه نباشد. از همین رو تلاش شده تا امکانات زیرساختی مناسب برای ارتباط از راه دور با کارشناسان نیز فراهم شود. ایشان افزودند پارک استان سمنان در حوزه ICT و مقوله‌های سخت‌افزاری حوزه فناوری‌های نوآورانه نیز گام‌هایی برداشته و امیدوار است این روند در همکاری سه جانبه با شناسا و فناپ‌تک همواره بیشتر و بیشتر شود.
حامد ساجدی، مدیر عامل شناسا نیز در این نشست ضمن معرفی شناسا و توصیفی از شرح فعالیت‌های این مجموعه، با ابراز خرسندی از علاقه مدیران پارک علم و فناوری استان سمنان به حوزه ICT گفت: «با توجه به ظرفیت‌های شکل گرفته، شناسا علاقه بسیاری به توسعه جریان نوآورانه دارد و با مدل‌های مختلفی از جمله استارت‌آپ استودیو می‌توان این رویکرد توسعه را مورد توجه قرار داد.
در ادامه این گفت‌وگوی چند جانبه نیز حیدر مغنی مدیرعامل فناپ‌تک با تاکید بر اینکه توجه به جریان شتاب‌دهی برای ما اهمیت قابل توجهی دارد گفت: «شکل‌گیری زنجیره شتاب‌دهی در حوزه سخت‌افزار برای ما بسیار مهم و قابل توجه است.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری استان سمنان

منبع خبر

پارک علم و فناوری استان سمنان

پارک علم و فناوری استان سمنان

پارک علم و فناوری استان سمنان یک پارک علم و فناوری در شهر شاهرود می باشد

نظرات