ظرفیت تولید سالانه یک تن کروسین از گل زعفران را داریم


مدیرعامل اتحادیه گیاهان دارویی خراسان رضوی با اشاره به اینکه این کارخانه ظرفیت تولید سالانه دست‌کم یک تن کروسین را خواهد داشت، گفت: کروسین عصاره مهمی در تولید محصولات بهداشتی، غذایی و آرایشی است.

دکتر پریسا مردانی در در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک علم ‌و فناوری خراسان اظهار داشت: شرکت هوشمند فناوران سلامت گستر چابک در سال ۹۹ به ثبت رسید و با رویکرد استفاده از تکنولوژی‌های هوشمند در حوزه‌ فرمولاسیون مکمل‌ها و فرآورده‌های گیاهی، صنایع غذایی و محصولات سلامت محور، فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: این مجموعه به عنوان یک شرکت خصوصی تلاش دارد تا با استقرار تکنولوژی‌های هوشمند و مدیریت بهره‌گیری از فرمولاسیون‌های نوین، راهبردهای توسعه‌ای خود را برنامه‌ریزی کرده و گام‌های بلندی در بهبود و توسعه حوزه سلامت بردارد. شرکت هوشمند فناوران سلامت گستر در پی هوشمند‌سازی تکنولوژی است که در آن استفاده از مواد و فرآیند‌های غیر ضروری و ناسالم در فرمولاسیون‌های غذایی، آرایشی، بهداشتی و مکمل‌ها به حداقل برسد.

مدیرعامل اتحادیه گیاهان دارویی خراسان رضوی بیان کرد: شرکت هوشمند فناوران سلامت گستر چابک توانست در اردیبهشت سال جاری وارد پارک علم‌ و فناوری خراسان شود و اولین کارخانه فراوری زعفران را در کشور راه‌اندازی کند.

مردانی ادامه داد: هدف ما استخراج فراوری تمام فرآورده‌های موجود در زعفران است. کروسین اصلی‌ترین عامل رنگدانه زعفران با ۹۰ درصد خاصیت دارویی که در صنایع دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. گفتنی است از هر ۱۰ کیلوگرم زعفران، یک کیلوگرم کروسین گرفته می‌شود. همچنین قصد داریم تولیدات خود را در زمینه عصاره و آنتوسیانین گلبرگ زعفران افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: این کارخانه ظرفیت تولید سالانه دست‌کم یک تن کروسین دارویی را خواهد داشت که با سرمایه ‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان آغاز به کار کرد و قصد دارد با توجه به فراوری‌های مورد نظر این سرمایه‌گذاری را تا سقف ۵۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

مدیرعامل اتحادیه گیاهان دارویی خراسان رضوی با تاکید بر بیانات رهبری درخصوص فرآوری زعفران و راهبردی بودن این محصول برای ایران، گفت: با فراوری زعفران علاوه بر جلوگیری از خام فروشی، ‌می‌توان ارزش افزوده چندین برابری را وارد کشور کرد و جایگاه ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده زعفران در دنیا حفظ نمود.

مردانی خاطرنشان کرد: برای صادرات برنامه‌ریزی‌هایی انجام داد‌ه‌ایم چراکه حدود ۷۰ درصد محصولات کارخانه ما قابلیت صادرات دارند. می توان‌گفت که بزرگترین مشتریان ما کشور فرانسه است که در زمینه فراورده‌های آرایشی و بهداشتی با محصولات گیاهی فعالیت دارد و همچنین کشور آلمان که ترکیبات دارویی آن‌ها براساس خواص گیاهی است.

وی ضمن تشکر و قدردانی از مسئولان پارک، اضافه کرد: پارک خراسان در زمینه‌های مختلفی همچون در اختیار گذاشتن فضای مناسب برای انجام تولیدات، مشاوره و آموزش خدمات ارزنده‌‌‌ای ارائه دادند. بنده در طول فعالیتم تمام انتظاراتم‌ توسط پارک خراسان برآورده شد و امید دارم این روند همیاری همچنان ادامه داشته باشد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات