رییس جهاد دانشگاهی کرمانشاه بیان کرد؛ برج فناوری گامی بلند در تکمیل زیست بوم نوآوری و فناوری غرب کشور

رییس جهاد دانشگاهی کرمانشاه بیان کرد؛ برج فناوری گامی بلند در تکمیل زیست بوم نوآوری و فناوری غرب کشور

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت های گسترده و متنوع این نهاد در استان، گفت: تمام تلاش و برنامه ریزی ما این است که در راستای رفع نیازهای استان و کشور گام برداریم.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی کرمانشاه، بهرام بادکو به مناسبت سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، با اشاره به گستردگی فعالیت‌های این نهاد در استان، گفت: اغلب این فعالیت ها در بدو شروع به عنوان الگویی موفق برای سایر ساختارهای علمی و اجرایی درون استان مورد توجه قرار گرفت.

وی در تشریح برخی از فعالیت‌های شاخص این نهاد در استان به پروژه «تولید کربن فعال از قیر طبیعی» اشاره کرد و افزود: این فعالیت به عنوان یک پروژه کلان ملی در فهرست طرح‌های فناورانه‌ی جهاددانشگاهی است که مراحل نهایی خود را می گذراند و توسط گروه شیمی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی کرمانشاه راهبری می شود.

وی با اشاره به منابع غنی قیرطبیعی در استان گفت: متاسفانه در حال حاضر این منابع ارزشمند به صورت خام صادر می شود و اجرای این طرح می تواند گام مهمی در حذف خام فروشی این محصول باشد.

وی افزود: در آینده مشتقات این محصول نیز قابل تولید است که از جمله آن می توان به بلوک های گرافیتی و روغن دیزل اشاره کرد.

رییس سازمان  جهاددانشگاهی کرمانشاه از افتتاح "برج فناوری" به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای شاخص این نهاد یاد کرد و افزود: این برج با مساحت ۲۰ هزار متر مربع در ۱۶ طبقه احداث شده و در آینده ای نزدیک حداقل ۱۱۰ واحد دانش بنیان و فناور و همچنین مراکز نوآوری، دفاتر کارگزاری و انتقال فناوری و شتاب دهنده ها در آن مستقر خواهند شد.

وی به نقش این برج در تکمیل زیست بوم فناوری استان اشاره کرد و افزود: تجربه فراوانی که جهاددانشگاهی کرمانشاه در حوزه ی توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان دارد، موجب شده این نهاد نقش موثری در همگرایی، تکمیل و توسعه زیست بوم اقتصاد دانش بنیان و فناوری استان داشته باشد و اکنون با تکمیل این برج و گردهم آمدن اجزاء زیست بوم نوآوری استان شاهد اثر گذاری بیش از پیش فعالیت های آن بر زیست بوم نوآوری و فناوری غرب کشور در آینده ای نزدیک باشیم.

بادکو از عملکرد مطلوب دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران در کرمانشاه، موسسه آموزش عالی، مرکز علمی کاربردی، شعبه مرکز افکار سنجی و مرکز تخصصی درمان ناباروری و گروه پژوهشی جامعه شناسی در سطح منطقه و ملی به عنوان دیگر دستاوردهای شاخص جهاد دانشگاهی کرمانشاه یاد کرد و افزود: تمامی این مجموعه ها توانسته اند در حوزه کاری خود در رتبه های برتر در سطح منطقه و ملی قرار گرفته و در زمان شیوع بیماری کرونا آموزش های مجازی این سازمان توانست تا حدودی خلاء آموزش های حضوری را پر کند و نیاز فراگیران را برآورده کند.

بادکو در ادامه به ارتباط خوب جهاد دانشگاهی با سایر دستگاه ها و نهادهای استان اشاره کرد و افزود: از الزامات فعالیت استانی برای این نهاد برقراری ارتباط منطقی و تعامل مناسب با مسئولان استانی است که طیف وسیعی از همکاریهای استانی را شامل می شود.

وی افزود: یکی از موفقیت های مهم این سازمان تعامل و ارتباط تمامی ارکان آن با دستگاههای اجرایی استان و حضور پررنگ و موثر در کارگروه‌های مختلف استانی است که در نهایت منجر به سپردن ماموریت های استانی یا انجام پژوهش های کاربردی جهت حل مسائل استان و هم افزایی در راستای توسعه و پیشرفت استان می شود.

بادکو تصریح کرد: در سطح ملی هم با انعکاس مشکلات و چالش ها به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تلاش بر تصویب موضوعات کلان مورد انتظار این نهاد است و در موضوعات مختلف نیز با مسئولان کشوری در وزارت عتف، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ساختارهای مرتبط با فعالیت این نهاد، تعامل مناسبی وجود دارد .

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت های شاخص این سازمان در سطح ملی و منطقه بازدید مسئولان کشوری از این فعالیت ها در سفر به استان چشمگیر است.

بادکو در ادامه تربیت شخصیت های جوانِ مومن و برجسته با جهت‌گیری های انقلابی و دلبسته به آرمانهای انقلاب را یکی از مهم ترین اهداف و برنامه های جهاد دانشگاهی کرمانشاه عنوان کرد و افزود:  علاوه بر این جذب نخبه های استانی متناسب با طرح ها و پروژه های در دست طراحی و اجرا از مهم ترین برنامه های این واحد سازمانی است.

وی افزود: از دیگر طرح های مهم این سازمان که مطابق سیاست‌های ابلاغی دفتر مرکزی جهاددانشگاهی است، تحقق پایداری اقتصادی و خود اتکایی مالی و تدوین و اجرای طرح های شاخص فناورانه در قالب برنامه هفتم توسعه با هدف رفع نیاز های ملی و استانی است.

وی در تشریح برنامه های آتی این سازمان نیز با اشاره به اهمیت توانمند سازی جوانان و دانش آموختگان دانشگاهی متقاضی ورود به بازار کار،  اظهار کرد: این موضوع مهم در برهه زمانی کنونی در دستور کار جهاددانشگاهی استان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در مقاطع مختلفی ماموریت های مهمی از سوی مدیریت کلان استان به این نهاد محول شده و در آینده هم جهاددانشگاهی استان کرمانشاه تلاش خواهد کرد در ماموریت های استانی نقش مهمی در توسعه و پیشرفت استان در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، علمی و فناوری داشته باشد تا اهداف انقلاب اسلامی که شاخص ترین آن خودباوری و اتکا بر توان ملی در همه ی زمینه هاست محقق شود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات