موفق به ساخت جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه شست‌وشوی دهان و دندان شد


یک مخترع گفت: «دنتال واترجت» به عنوان یکی از جدیدترین، پیشرفته‌ترین و ایمن‌ترین سیستم‌های شست‌وشوی دهان و دندان در دنیا است.

امیر فرشاد فاضلی‌فر در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک علم‌وفناوری خراسان، اظهار کرد: امروزه با تغییر سبک زندگی، روند پوسیدگی دندان در سنین مختلف افزایش داشته است. با این حال پیشرفت دانش دندان‌پزشکی موجب ارائه خدماتی نوین نظیر ایمپلنت، لمینیت، ارتودنسی و تولید محصولات بسیاری در جهت بهبود بهداشت دهان و دندان شده است. در این میان شرکت سینا رایاسانا توانسته دستگاه‌های‌ «دنتال واترجت» را به عنوان یکی از جدیدترین، پیشرفته‌ترین و مطمئن‌ترین سیستم‌های شست‌وشوی دهان و دندان در دنیا بسازد.

فاضلی‌فر با اشاره به اینکه «دنتال واترجت» دستگاهی است که قابلیت تنظیم پاشیدن آب با فشار به دندان‌ها و لثه‌ها را دارد، گفت: این امر سبب می‌شود پلاک‌های میکروبی مضر و جرم‌های باقی‌مانده از دهان خارج شود. همچنین این دستگاه می‌تواند در پاکسازی رنگ‌ریزه‌های خوراکی و نقاطی از دندان که به وسیله مسواک و نخ‌دندان قابل تمیز شدن نیست و همچنین از بین بردن زردی دندان در افراد سیگاری مثمر‌ثمر باشد. همچنین برای مادران باردار که اکثرا از التهاب لثه در دوران بارداری رنج می‌برند، می‌تواند دستگاهی مطمئن، با دقت ‌و موثر باشد.

وی با بیان اینکه این دستگاه برای افرادی که دارای ارتودنسی، روکش، ایمپلنت، دندان مصنوعی یا بریج هستند نیز کارایی دارد، تاکید کرد: این دستگاه جایگزینی بسیار ایده‌آل و ایمن برای رفع مشکلاتی است که در استفاده از برس‌های بین‌دندانی و نخ‌های سوپرفلاس به وجود می‌آید. یکی از مزیت‌های قابل توجه واترجت‌ها، قدرت پاک‌کنندگی بالای آن است.

این مخترع تصریح کرد: از مزیت‌های دیگر این دستگاه عملکرد سریع‌، راحت‌تر و موثرتر از روش‌های قدیمی آن است. همچنین این دستگاه از لحاظ پمپ و طول عمر قابل رقابت با مدل‌های موجود در بازار است.

وی با بیان اینکه تمام نازل‌های مورد استفاده جهت شست‌وشو، منحصراً تولید شرکت آرای سینا‌ رایا‌سانا است، گفت: از این رو مصرف‌کنندگان این دستگاه دیگر نگران تامین مناسب نازل‌ها و موارد مصرفی نخواهند نبود و از سوی دیگر ارائه خدمات گارانتی با توجه به تولید داخلی بودن این دستگاه قابل انجام است.

لازم به ذکر است که سالانه رقم قابل توجهی ارز برای ورود دستگاه دنتال‌واتر و نازل‌‌ها به کشور هزینه می‌شد، اما اکنون با وجود تحریم‌های شدید ما توانستیم این محصولات را در ایران تولید کنیم.

فاضلی‌فر ادامه داد: «شِوی» از خانواده دستگاه‌های دنتال ‌واترجت مخزن‌دار است که جهت ارتفای ایمن و موثر بهداشت دهان و دندان افراد یک خانواده طراحی و تولید شده است. برتری دنتال واترجت شِوی در مقایسه با نمونه‌های خارجی علاوه بر تعریف آن بر‌اساس پاشش و پوشش موثره؛ یعنی قدرت پر فشار آب و استفاده از مواد آنتی باکتریال بر روی سطوح دندانی و دهانی توانسته با قرار دادن کلید تنظیم فشار و ضربان روی دسته نازل کار را برای مصرف‌کنندگان راحت کند. به این‌ صورت که کاربر همزمان با قرار گرفتن نازل در دهان، با تغییر جهت کلید در چهار جهت اصلی می‌تواند مقدار فشار و ضربان مورد نظر خود را تنظیم کند.

این مخترع اضافه کرد: از دیگر فعالیت‌های این مجموعه، تولید قرص‌های ارگانیک مخصوص است که قابلیت استفاده در دستگاه‌های دنتال ‌واترجت را دارد. این قرص‌ها می‌توانند جایگزین مناسبی برای خمیردندان‌های شیمیایی باشد و همچنین ضمن استفاده در دستگاه، امکان پوشش مناسب مواد آنتی باکتریال بر روی دهان و دندان را فراهم می‌کند که این اتفاق گام خلاقانه و مطمئنی در زمینه ارتقا بهداشت دهان و دندان است.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات