ایده محوری« طراحی و ساخت دستگاه تولید کمپوست از ضایعات مواد غذایی» در شورای جذب و پذیرش مرکز رشد تصویب شد

ایده محوری« طراحی و ساخت دستگاه تولید کمپوست از ضایعات مواد غذایی» در شورای جذب و پذیرش مرکز رشد تصویب شد

صد و چهل و هشتمین جلسه شورای جذب و پذیرش مرکز رشد در روز یکشنبه ۱۷ مردادماه سال جاری به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی مرکز رشد، در این جلسه، ایده محوری «طراحی و ساخت دستگاه تولید کمپوست از ضایعات مواد غذایی» در شورای جذب و پذیرش مرکز رشد دانشگاه مورد تصویب قرار گرفت.

در این جلسه علی سلیمان‌زاده سیاه پیرانی به تشریح ایده محوری خود که با اهداف طراحی و ساخت رآکتور تولید کمپوست با بهره‌گیری از تجهیزات و تکنولوژی بومی، تولید کود آلی باکیفیت و کاهش هزینه‌های خرید کود گیاهی و استفاده از آن در باغبانی و کشاورزی ارگانیک و کاهش حجم قابل‌توجه پسماند و اثرات مخرب زیست‌محیطی آن ارائه‌شده است، پرداخت.

گفتنی است، این ایده محوری توسط آقایان طباطبایی، دماوندی، صمدی، انصاری، متولی و اسدی مورد بررسی و داوری قرار گرفت و موفق به کسب آرای موافق داوران برای جذب و استقرار در دوره رشد مقدماتی مرکز شده و برای تصویب نهایی به شورای مرکز رشد ارجاع داده شد.

لازم به ذکر است؛ سلیمان‌زاده در این جلسه اظهار داشت: استفاده از دستگاه تولید کمپوست از کارآمدترین روش‌ها برای کاهش حجم ضایعات و کاهش اثرات مخرب زیست‌محیطی می‌باشد و باتوجه‌به مشکلات دفع زباله و ضرورت حل آن در سطح استانی و ملی، مشتریان اصلی این دستگاه شهرداری‌ها و استانداری‌ها خواهند بود و پیش‌بینی می‌شود مورد استقبال آن ها قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

منبع خبر

مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان یک مرکز رشد در شهر ساری می باشد

    نظرات