رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه:پیگیر توسعه بازارهای صادراتی شرکت‌های فناور و دانش بنیان هستیم

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه:پیگیر توسعه بازارهای صادراتی شرکت‌های فناور و دانش بنیان هستیم

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه افتتاح بزرگترین برج فناوری کشور در استان را یکی از مهم ترین دستاوردهای این مجموعه عنوان کرد وافزود: توسعه زیرساخت‌های فناوری منجر به توسعه بیش از پیش اقتصاد دانش بنیان خواهد شد.

دکتر سیامک آزادی در گفت و گو با روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه، مهم ترین دستاورد پارک علم و فناوری کرمانشاه را در استان، توسعه فناوری و کسب و کارهای نوآورانه عنوان کرد و افزود: در همین راستا هفت مرکز رشد، پنج مرکز نوآوری، سه کانون شکوفایی و خلاقیت و سه شتاب دهنده در استان راه اندازی کرده ایم .

وی افزود: پارک علم و فناوری کرمانشاه طی مدت فعالیت خود از بیش از ۶۵۰ واحد فناور و دانش بنیان حمایت کرده است که حقیقتا دستاورد بزرگی است .

آزادی به فعالیت های پارک در حوزه توسعه زیرساخت های فناوری استان هم اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات مهم در حوزه توسعه زیرساخت های فناوری، راه اندازی مجتمع نوآوری با مساحت ۱۲ هزار متر مربع بود .

وی افزود: این مجتمع زمینه فعالیت ۲۴ واحد کارگاهی را فراهم می کند که هم اکنون ۱۷ واحد در آن مستقر شده اند .

آزادی از افتتاح بزرگترین برج فناوری کشور به عنوان دستاور مهم دیگر جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری کرمانشاه در راستای توسعه زیرساخت های فناوری استان یاد کرد و افزود: این برج با مساحت ۲۰ هزار مترمربع در ۱۶ طبقه احداث شده است .

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه خاطرنشان کرد: توسعه این زیرساخت‌ها در نهایت منجر به توسعه فعالیت‌های واحدهای فناور و دانش بنیان و نیز توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان خواهد شد .

آزادی در ادامه با اشاره به تعاملات خوب پارک علم و فناوری با دستگاه های مختلف استان، گفت: تعاملات خوب پارک با دستگاه‌های مختلف در نهایت منجر به جذب حمایت های ویژه برای توسعه زیرساخت‌های فناوری در استان شده است که نتیجه آن تکمیل مجتمع نوآوری و راه اندازی بزرگترین برج فناوری کشور دراستان بوده است .

وی افزود: همچنین در نتیجه تعاملات خوب پارک با سایر دستگاه ها توانسته ایم جذب حمایت های مالی برای واحدهای فناور و دانش بنیان را از طریق صندوق پژوهش و فناوری زاگرس داشته باشیم .

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه در تشریح برخی اقدامات شاخص پارک علم و فناوری در یکسال گذشته، یکی از کارهای شاخص این مجموعه را فعالیت ۱۴ واحد فناور پارک در تولید انواع محصولات مورد نیاز در زمینه مبارزه با بیماری کرونا عنوان کرد .

آزادی کار شاخص دیگر پارک در یک سال گذشته را افتتاح بزرگترین برج فناوری کشور عنوان کرد وافزود: این برج زمینه فعالیت حداقل ۱۱۰ شرکت دانش بنیان را فراهم می کند .

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه در تشریح برنامه های آتی این مجموعه از توسعه ساختارهای فناورانه تخصصی با مشارکت بخش خصوصی و موسسات فناور و دانش بنیان به عنوان یکی از مهم ترین این برنامه ها یاد کرد و افزود: این برنامه با هدف رفع نیازهای فناورانه صنایع استان و منطقه و نیز توسعه فناوری در بخش های اولویت دار استان در دستور کار قرار خواهد گرفت .

وی همچنین توجه جدی به توسعه بازار شرکت‌های فناور و دانش بنیان با اولویت بازارهای صادراتی و نیز توسعه تعاملات ملی و بین المللی با هدف سرمایه گذاری به منظور توسعه زیرساخت‌های فناوری استان و همچنین جذب سرمایه گذاران و توسعه بازار برای شرکت های فناور و دانش بنیان را از جمله دیگر برنامه های آتی پارک علم و فناوری کرمانشاه عنوان کرد .

وی افزود: تمامی این برنامه‌ها در نهایت منجر به اثر گذاری بیش از پیش اقتصاد دانش بنیان در توسعه استان خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات