محبوب‌ترین اینفلوئنسرها در حوزه‌های مختلف را بشناسید

محبوب‌ترین اینفلوئنسرها در حوزه‌های مختلف را بشناسید


مقدمه

شاید برای شما هم پیش آمده که محصولی را به سبب اینکه شخص معروفی از آن‌ها استفاده کرده و حتی استفاده از آن را توصیه کرده‌است، خریداری کرده باشید. واقعا چطور جذب خرید چنین محصولاتی می‌شویم؟ آیا واقعا تبلیغات سلبریتی‌ها یا افراد مشهور در فروش محصولات یا خدمات موثر است؟ آیا در ایران هم چنین افرادی زندگی می‌کنند؟ چطور این افراد را می‌توان یافت؟ اگر شما هم به دنبال پاسخی برای این سوال هستید، در این مقاله با آژانس دیجیتال مارکتینگ راز همراه باشید تا با افرادی از این جامعه آشنا شوید.

مردم کالاها و خدمات نمی‌خرند. آنها روابط،داستان‌ها و اتفاقات هیجان‌انگیز را می‌خرند.

اینفلوئنسر کیست

اینفلوئنسر یا عبارت فارسی تاثیرگذار، فردی است که در زمینه خاصی دارای تخصص و شهرت بوده و افراد زیادی در جامعه او را شناخته و در موارد تخصص خاص از او پیروی می‌کنند. در گذشته این لقب تنها به معدود افرادی که دارای وبلاگ یا سایت در زمینه تخصص خود بودند، داده می‌شد، اما، امروزه حتی بدون آنکه معنی این کلمه را بدانیم، می‌توان در شبکه‌های مجازی تعدادی از این افراد تاثیرگذار را نام برد.

پیش‌ازاین در آژانس دیجیتال مارکتینگ راز به طور مفصل به اینفلوئنسر مارکتینگ پرداخته شده است. اگر همچنان با عبارت اینفلوئنسر مارکتینگ احساس آشنایی کامل ندارید، پیشنهاد می‌کنیم، هرگز هرآنچه باید درباره اینفلوئنسر مارکتینگ بدانید! را از دست ندهید.

چگونه می‌توان اینفلوئنسرها را پیدا کرد؟

یکی از چالش‌های اینفلوئنسر مارکتینگ، یافتن و شناسایی افراد تاثیرگذار مناسب برای هر کسب‌وکار است؛ بنابراین، در ادامه چند روش کلی که می‌توان از طریق آن‌ها اینفلوئنسرها را پیدا کرد، معرفی می‌کنیم.

جستجوی گوگل

ساده‌ترین راه برای جستجوی اینفلوئنسر با کمک Google (یا هر موتور جستجو) است. نیاز به یادآوری نیست که باید بدانید که یک اینفلوئنسر در حال ایجاد محتوا در زمینه شما و جذب مخاطبان هدف شما است. در نتیجه، جستجوی Google برای اصطلاحات و کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار شما، متخصصان مرتبط را به شما نشان می‌دهد.

مقالات مرتبط با موضوعات مختلف در زمینه کسب‌وکار خود را مرور کنید، از میان افرادی که درباره موضوع مورد نظر شما در صفحات خود محتوایی منتشر کرده‌اند، به‌راحتی می‌توانید اینفلوئنسرها را بیابید.

رسانه‌های اجتماعی

همچنین می‌توانید تاثیرگذارها را در سیستم‌عامل‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی جستجو کنید. خواه به سراغ یک تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی بروید یا نخواهید، اکثر افراد تاثیرگذار به‌نوعی حضور در شبکه‌های اجتماعی خواهند داشت - پروفایل‌های آن­ها به‌عنوان یک روش عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها است.

در شبکه‌های اجتماعی، کلمات کلیدی و عبارات، کاربران خاص، هشتگ‌ها و برچسب‌های خاص را جستجو کنید. (ممکن است برندها و کاربران شبکه‌های اجتماعی افراد تاثیرگذاری را تگ کنند که به طور بالقوه بتوانید با آن‌ها همکاری کنید). فراموش نکنید که در بخش نظرات پست‌های پربازدید مربوط به بیزینس یا نوع کار خود دقت کنید، زیرا تاثیرگذارها ممکن است نظرات خود را در آنجا کامنت کرده و با اعضای مخاطب شما تعامل داشته باشند. علاوه بر این‌ها، می‌توانید از پست‌های تاثیرگذارها در صفحات شبکه‌های اجتماعی رقیب خود نیز این افراد را بشناسید.

مراجعات

برای بررسی مراجعات به صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی از نرم‌ افزارهای موجود در این زمینه استفاده کنید. همچنین اگر در گذشته با اینفلوئنسر خاصی همکاری داشته‌اید، از او بپرسید که آیا آنها تمایل دارند تجارت شما را با سایر تاثیرگذارانی که می‌شناسند ارتباط دهند.

وبلاگ‌ها

خواندن وبلاگ‌ها یک روش عالی دیگر برای یافتن تاثیرگذاران است.معمولا هم نویسندگان وبلاگ‌ها در موضوعات مرتبط به کسب‌وکار شما و هم منابع آنها، همچنین افرادی که در وبلاگ‌ها از نام یا نقل قولی از آن‌ها یاد شده است، می‌توانند شما را به اینفلوئنسر مناسبتان برساند.

به علاوه، نشریات مضمون دار (تجارت، هنر، زیبایی یا مد) معمولاً دارای بخش‌هایی هستند که گردآوری‌های تخصصی انجام می‌دهند. در این بخش‌ها می‌توانید در مورد افراد تحقیق کنید تا مناسب بودن و مرتبط بودن همکاری خود را با فرد موردنظر مشخص شود.

نرم افزار اینفلوئنسر

با توجه به افزایش محبوبیت بازاریابی اینفلوئنسر، فناوری و نرم افزارهای مختلفی برای کمک به کسب‌وکارها در شناسایی اینفلوئنسرها و بررسی و تحلیل موفقیت آنها به بازار آمده است.

دو مورد از محبوب‌ترین گزینه‌ها BuzzStream و BuzzSumo هستند. این ابزارها برای شما امکان بررسی رفتارها در شبکه‌ های اجتماعی و تحلیل بازدیدها و در نهایت شناسایی افراد تاثیرگذار مرتبط به کسب‌وکار شما را فراهم می‌کنند.

آژانس ها و نمایندگان استعدادهای درخشان

ممکن است کسب‌وکار شما در زمینه‌ای فعالیت داشته باشد که به‌راحتی امکان ارتباط با افراد تاثیرگذار مناسب خود را نداشته باشید. در این صورت، باید از طریق آژانس‌های استعداد درخشان یا ارتباط با مدیر برنامه یا نماینده آن‌هااقدام کنید تا تعیین کنید که آیا اینفلوئنسر موردنظر مایل به همکاری با نام تجاری شما است و در صورت تمایل با چه مبلغی مایل به انجام این کار است.

مثال‌هایی از محبوب‌ترین اینفلوئنسر ایرانی در حوزه‌های مختلف

در ادامه به معرفی اینفلوئنسرهای ایرانی که در زمینه‌های خاصی فعالیت می‌کنند، می‌پردازیم.

آرایش و بیوتی

مهشید بیوتی

مهشید بیوتی– بلاگر آرایش و زیبایی

مهشید دختری با انگیزه که در زمینه تولید محتوای آرایشی بهداشتی فعالیت می‌کند. او متولد سال ۱۳۶۷ بوده و به همراه همسرش ساکن تهران هستند و به زودی قصد مهاجرت به فرانسه را دارد. مهشید در صفحه اینستاگرام خود بیش از ۵۰۰ هزار فالوور دارد و آدرس صفحه او @mahshidbeautyblog است.

دنیز میکاپ

دنیز میکاپ– بلاگر آرایش و زیبایی

دنیز متولد ۱۳۷۱ است و سال‌ها به همراه همسرش در دبی زندگی می‌کند. او به تازگی مادر شدن را تجربه کرده و یک دختر دارد. فعالیت دنیز نیز در زمینه آرایش و زیبایی است و محتوای آرایشی بهداشتی در صفحه خود منتشر می‌کند. صفحه دنیز در اینستاگرام بیش از ۷۰۰ هزار دنبال‌کننده دارد و آدرس او @denizz_makeup است.

مد و فشن

هانیه پیروزرام

هانیه پیروزرام– بلاگر مد و فشن

هانیه پیروزرام، که طبق گفته او، به نام هانی صدا زده می‌شود، دختری متولد سال ۱۳۷۵ در ساری مرکز استان مازندران است. او به پیشنهاد خواهر بزرگترش شروع به فعالیت در زمینه مد و فشن در صفحه اینستاگرامش می‌کند. هانی یکی از موفق‌ترین بلاگرهای مد و فشن در ایسنتاگرام است و در صفحه خود بیش از ۳۰۰ هزار دنبال‌کننده دارد. آدرس صفحه هانی نیز مخفف اسم و فامیل او ( @honeyprr ) است.

مهسا شایگان

مهسا شایگان– بلاگر مد و فشن

مهسا شایگان یکی از موفق‌ترین بلاگرهای مد و فشن است که در صفحه خود بیش از ۱۳۰ هزار فالوور دارد. او متولد سال ۱۳۷۰ بوده و در رشته مدیریت بیمه تحصیل کرده است. برای بازدید از صفحه اینستاگرام مهسا به آدرس @mahsashaygann مراجعه کنید.

سبک زندگی

مرجان کیا

مرجان کیا– بلاگر سبک زندگی

مرجان کیا متولد ۱۳۶۹ است که در زمینه سبک زندگی در صفحه اینستاگرام خود محتوا منتشر می‌کند. مرجان در صفحه خود از روزمرگی‌ها و رابطه زناشویی موفقش صحبت می‌کند و بیش از ۶۰۰ هزار فالوور دارد. مرجان کیا را در آدرس @marjan .kiaa ببینید.

آرزو کاشانی

آرزو کاشانی– بلاگر سبک زندگی

آرزو کاشانی دختری با اصالت کاش انی و متولد ۱۳۷۴ است. آرزو  بلاگر موفق در زمینه سبک زندگی است و روزمرگی‌های زندگی مشترکش را در صفحه خود منتشر می‌کند. او بیش از ۳۰۰ هزار دنبال‌کننده دارد و آدرس صفحه او @arezo_kashanii است.

آشپزی و غذا

مهرداد شفیعی

مهرداد شفیعی– بلاگر آشپزی و غذا

مهرداد شفیعی یکی از بلاگرهای موفق در زمینه آشپزی و غذا است که با آدرس @mr_tabee در اینستاگرام فعالیت می‌کند. در صفحه او دستور پخت بسیاری از غذاهای معروف و ایده‌های شخصی او برای پیشنهاد غذا را می‌توانید ببینید. همچنین او در صفحه خود تا به امروز بیش از ۵۵۰ هزار دنبال‌کننده دارد.

فاطمه بستاک

فاطمه بستاک – بلاگر آشپزی و غذا

فاطمه بستاک، متولد ۱۳۶۴ و بلاگری فعال در زمینه آشپزی و غذا است. فاطمه از روزمرگی‌ها و دستور پخت غذاها در صفحه خود محتوا منتشر می‌کند و بیش از ۳۰۰ هزار مخاطب او را دنبال می‌کنند.آدرس صفحه اینستاگرام او @fatemehbostaak است.

تیستر

میلاد کلانتری

میلاد کلانتری– بلاگر تیستر

کمتر کاربر اینستاگرامی وجود دارد که میلاد کلانتری را به نام میلاد تیستر نشناسد. میلاد کلانتری در صفحه اینستاگرام خود به آدرس @milad_taster بهترین رستوران‌ها و غذاها را به بیش از ۱ میلیون مخاطب خود معرفی می‌کند.

امیر جابری

امیر جابری – بلاگر تیستر

امیر جابری یکی از معروف‌ترین تیسترهای اینستاگرامی است که در آدرس @Amir_food_review تجربیاتش از رستوران‌های مختلف را با بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده خود به اشتراک می‌گذارد.

ورزشی

مریم طوسی

مریم طوسی – بلاگر ورزشی

مریم طوسی که با نام دختر باد شناخته‌شده است، ورزشکار، رکورددار و افتخار کشورمان ایران است که در صفحه خود به آدرس @maryam .toosi محتواهایی با موضوع ورزش برای ارائه به ۲۰۷ هزار فالوور خود به اشتراک می‌گذارد.

مریم محبی

مریم محبی – بلاگر ورزشی

مریم محبی، ورزشکار و رکورددار ایرانی است که در صفحه @maryam .mohebbi فعالیت‌های خود در زمینه ورزش تخصصی‌اش، دو میدانی را با ۱۹۰ هزار مخاطب خود به اشتراک می‌گذارد.

سلبریتی

شبنم قلی‌خانی

شبنم قلی‌خانی - سلبریتی

شبنم قلی‌خانی بازیگر تلویزیون و سینما که معرف حضور مخاطبان خود در سراسر دنیا است. قلی‌خانی بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده دارد و در صفحه خود به آدرس @shabnamgholikhani محتوای مرتبط با تخصص خود را به اشتراک می‌گذارد.

بهاره رهنما

بهاره رهنما – سلبریتی

بهاره رهنما بازیگر سینما و تلویزیون که در صفحه خود در آدرس @b.rahnama برای مخاطبان خود محتوای مرتبط با تخصص خود و روزمرگی‌هایش را به اشتراک می‌گذارد. او در صفحه خود بیش از ۴ میلیون مخاطب و دنبال‌کننده دارد.

مادر و کودک

نازگل رحمتی

نازگل رحمتی – بلاگر مادر و کودک

نازگل رحمتی متولد ۱۳۹۳ است و به همراه مادرش در زمینه مادر و کودک، اینفلوئنسری فعال و موفق هستند. نازگل بیش از ۵۰۰ هزار فالوور دارد و در آدرس @nazgoleman فعالیت می‌کند.

آدرینا آهنگری

آدرینا آهنگری – بلاگر مادر و کودک

آدرینا دختری متولد ۱۳۹۴ است که صفحه او در اینستاگرام به آدرس @adrina .ahngari توسط مادرش اداره می‌شود. محتوای صفحه آدرینا روزمرگی‌های اوست و به همراه مادرش، یکی از موفق‌ترین بلاگرهای مادر و کودک هستند. آدرینا تا به امروز حدود ۴۲۵ هزار دنبال‌کننده و مخاطب به خود جذب کرده است.

تکنولوژی

مهدی شجاری

مهدی شجاری – بلاگر تلکنولوژی

موبونیوز، حاصل تلاش بلاگری موفق در زمینه تکنولوژی به نام مهدی شجاری است. مهدی با بیش از ۸۰۰ هزار فالوور در آدرس اینستاگرام @mobonews در زمینه تکنولوژی و معرفی گجت‌های روز فعالیت می‌کند.

آنباکسفا

آنباکسفا – بلاگر تکنولوژی

آنباکسفا، حاصل تلاش تیمی با پشتکار است که اولین صفحه آنباکسینگ فارسی زبان را راه‌اندازی کرده‌اند.آن‌ها در آدرس @unboxfa محصولات مختلف در زمینه‌های مختلف را از بسته‌بندی خارج کرده و به اصطلاح آنباکس می‌کنند و از مزایا و معایب آن به حدود ۱۱۰ هزار مخاطب خود اطلاعاتی ارائه می‌دهند.

سرگرمی و واینر

میلاد قاسمی‌خواه

میلاد قاسمی‌خواه – بلاگر سرگرمی و واینر

میلاد قاسمی‌خواه، از موفق‌ترین واینرها و بلاگرهای طنز و سرگرمی در اینستاگرام با بیش از ۴.۵ میلیون فالوور است. میلاد با خلق کاراکترهای خاص، لحظات شادی برای مخاطبانش رقم می‌زند. صفحه او را در آدرس @milad_khahhh ببینید.

حمید شربتی

حمید شربتی – بلاگر سرگرمی و واینر

حمید شربتی که در اینستاگرام با نام حمید آقا مشتی فعالیت می‌کند، یکی از بهترین بلاگرهای طنز و سرگرمی است که بیش از ۱ میلیون مخاطب اینستاگرام وی را دنبال می‌کنند. آدرس حمید شربتی در اینستاگرام @hamid .agha.mashti است.

زرد

در میان اینفلوئنسرهای شبکه‌های مجازی، مانند اینستاگرام، افرادی هستند که در زمینه خاصی فعالیت نکرده و محتوای منتشر‌شده در صفحات آنان برای مخاطبان از گروه خاصی طراحی و برنامه‌ریزی نشده است. برخی از این افراد حتی محتوای نامناسب در صفحات خود منتشر می‌کنند ، اما در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ باید نامی از آنان نیز برده شود؛ چراکه این افراد نیز موفق به جذب تعداد قابل توجهی از کاربران اینستاگرام شده‌اند.

اینفلوئنسر زرد

اینفلوئنسر زرد

سفر و گردشگری

آرش آروین

آرش آروین – بلاگر سفر و گردشگری

آرش آروین، بلاگر سفر و گردشگری، ورزشکار و متولد ۱۳۶۷ در بروجرد است. آروین در صفحه خود بیش از ۱۳۱ هزار مخاطب دارد و آدرس او @orange .rhino است.

زهرا موسوی

زهرا موسوی – بلاگر سفر و گردشگری

زهرا دختری جوان و بلاگر موفق در زمینه محتوای سفر و گردشگری است. زهرا در صفحه خود به آدرس @musavi_zah_ra بیش از ۱۵۰ هزار مخاطب و فالوور دارد.

آموزشی

محمد آجرلو

محمد آجرلو – بلاگر آموزشی

محمد آجرلو بلاگری جوان و موفق در زمینه آموزش اقدامات مختلف در اینستاگرام است. او ۲۲ هزار مخاطب دارد و در آدرس @mmajorlou فعالیت می‌کند.

سید رضا حسینی

سید رضا حسینی – بلاگر آموزشی

سید رضا حسینی بلاگری جوان و موفق در زمینه آموزش استفاده از اینستاگرام است که هر سوالی در زمینه اینستاگرام داشته باشید، جوابش را در صفحه او می‌یابید. آدرس او @startupcemetery است.


هنر

نازنین یار

نازنین یار – بلاگر هنر

"نویسنده و بازیگر نیستم! نازنینم، آموزگار زبان فرانسوى! عکاسى هم مى‌کنم" این جمله نازنین در بیوگرافی صفحه اینستاگرامش است. نازنین بلاگری موفق در زمینه هنر است و در صفحه خود به آدرس @nazanintaaar بیش از ۱۰۳ هزار فالوور دارد.

مهیار متبسم

مهیار متبسم – بلاگر هنر

مهیار متبسم بلاگری فعال در زمینه هنر است که در صفحه خود در آدرس mahyarmotebassem ۴۴ @ هزار مخاطب و دنبال‌کننده دارد.

موسیقی

علی نواب

علی نواب – بلاگر موسیقی

علی نواب جوانی شاعر و آهنگساز و فعال در زمینه موسیقی پاپ است. او در صفحه خود بیش از ۳۰۰ هزار مخاطب دارد که وی را دنبال می‌کنند. آدرس صفحه اینستاگرام علی نواب @nvborg است.

عرفان پایدار

عرفان پایدار – بلاگر موسیقی

عرفان، خواننده و آهنگساز نسل جوان، یکی از موفق‌ترین‌های حرفه خود است. بیش از ۱.۵ میلیون کاربر اینستاگرام کارهای او را دنبال می‌کنند. عرفان پایدار را در آدرس @erfanpaydar بیابید.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید، هدف این مقاله معرفی و صحبت در مورد تعدادی از معروف‌ترین و فعال‌ترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام بود. امیدواریم که از میان این لیست اینفلوئنسر مرتبط خود را پیدا کرده باشید. اگر تابحال تجربه همکاری با یک اینفلوئنسر را داشته‌اید، تجربه خود را برای ما کامنت کنید.

مشاهده تعرفه اینفلوئنسر مارکتینگ

مطالب مرتبط:

چگونه از الگوریتم اینستاگرام به سود خود استفاده کنیم بهترین شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها کدام‌اند؟ کمپین‌ تبلیغاتی را از صفر تا صد با راز یاد بگیرید روانشناسی فروش و تاثیر آن در شبکه های اجتماعی ترفندهای افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی را یاد بگیرید

لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    منبع خبر

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

      نظرات