نکات اولیه و اصلی مدیریت کانال‌ های تلگرام که باید بدانید

نکات اولیه و اصلی مدیریت کانال‌ های تلگرام که باید بدانید


فهرست

کانال تلگرام چیست؟

مدیریت کانال‌های تلگرام

تلگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در بین جهانیان است. علاوه بر امکان ارتباط با دوستانتان از طریق پیام‌ها و تماس‌های شخصی، برای شما بهترین فرصت را ایجاد کرده است که از طریق کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی، تولید محتوا داشته باشید و صفحه شخصی خود را در تلگرام داشته باشید. باهم در ادامه به نکات مدیریتی کانال‌های تلگرامی می‌پردازیم.

کانال تلگرام چیست؟

تلگرام این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند برای خود کانال بسازند تا در حوزه موضوعات مختلف تولید محتوا داشته باشند.

یک کانال در واقعی مکانی است که سازنده آن پست‌های خاصی را در آن ارسال می‌کند و عضوهای کانال فقط قادر به مشاهده و بررسی این پست‌ها خواهند بود. البته استفاده از قابلیت‌های مکملی همچون ایجاد نظرسنجی، امکان لایک یا دیس‌لایک پست‌ها از سوی اعضای کانال و غیره هم می‌تواند از سوی ادمین برای پست‌های کانال تلگرام لحاظ شود.

گروه‌های تلگرامی

علاوه بر کانال‌ها، شما می‌توانید گروه‌هایی را هم در تلگرام ایجاد کنید و در آنجا تولید محتوا داشته باشید؛ اما تفاوتی که با کانال‌ها دارد این است که شما فقط نویسنده نیستید بلکه اعضای گروه هم می‌توانند در آن نظرات خود را ارسال کرده و با اعضای دیگر هم به گفتگو بپردازند.

به طور کلی گروه‌های تلگرامی با کانال‌های تلگرامی تفاوت‌های زیادی دارد، اما اصلی‌ترین تفاوت مابین این دو مربوط به عدم امکان چت اعضاء در کانال تلگرام و عدم محدودیت تعداد عضو کانال می‌شود .

کانال‌های تلگرام از نظر ساختار

کانال‌های تلگرامی از نظر ساختار دو نوع هستند:

کانال‌های عمومی که برای همه افراد قابل دیدن است.

کانال‌های خصوصی که نیاز است ابتدا در آن عضو شوید تا به مطالب کانال دسترسی پیدا کنید.

مدیریت کانال‌های تلگرام

تنها فقط ایجاد یک کانال و تولید محتوا لازم نیست، بلکه هر کاری برای پیشرفت و ماندگاری نیازمند مدیریت است. این موضوع در خصوص کانال‌های تلگرامی هم صدق می‌کند.

فاکتورهای مهم و ضروری برای مدیریت تلگرام وجود دارد که باهم به آن می‌پردازیم.

تعداد اعضای کانال

فاکتور مهم کانال‌های تلگرام تعداد اعضای آن (ممبر کانال) است. هرچه تعداد اعضای کانال بیشتر باشد، ارزش و اعتبار کانال نیز بیشتر خواهد بود و فضای بیشتری برای بهره‌برداری اقتصادی خواهد داشت. به همین دلیل هم مدیران کانال‌ها (ادمین کانال) به دنبال راه‌های مختلف افزایش ممبر کانال تلگرام خود هستند تا بتوانند بهره‌برداری بیشتری از آن داشته باشند. حتماً مقاله چگونگی افزایش ممبر تلگرام در سایت راز را مطالعه کنید.

عنوان و تصویر کانال

انتخاب نام و تصویر مناسب برای کانال خود متناسب با موضوع آن یکی دیگر از فاکتورهای مهم است؛ زیرا اولین چیزی که نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند عنوان و تصویر کانال است.

محتوای ناب و جذاب

پس از ورود کاربران به کانال شما، اولین چیز، محتوای کانال شماست که باعث جذب مخاطبین و ماندگاری آن‌ها می‌شود.

  • محتوایی جدید و جالب متناسب با دسته موضوعی کانالتان تولید کنید.
  • هر مدت یکبار محتوای اختصاصی خودتان را تولید کنید؛ بدون اینکه از رقبا یا جای دیگر تاثیری گرفته باشید.
  • دقت داشته باشید که می‌توانید از دیگر مطالب ایده بگیرید؛ اما نمی‌توانید از روی آن‌ها کپی کنید.
  • از دید مخاطب محتوای خود را بنویسید و در نظر بگیرید که هرچه محتوای شما از دید مخاطب جذاب‌تر باشد، او را ترغیب می‌کنید که همیشه پست‌های شمارا بررسی کرده و برای دیگران هم به اشتراک بگذارد.

و در نهایت با لحنی ساده و روان که به راحتی قابل درک باشد، بنویسید.

نوشتن یوزر نیم کانال خود در انتهای هر مطلب

اگر محتوای شما خوب و مفید باشد کاربران شروع به اشتراک گذاری آن با دیگر دوستان و یا دیگر گروه‌ها می‌کنند، اگر لینک کانال شما در انتهای هر مطلب باشد، در صورتی که این کار اتفاق بیافتد دیگر کاربران نیز با کانال شما آشنا شده و می‌توانند وارد کانال شوند. این نکته نیز جزو نکات مهم در مدیریت کانال تلگرام می‌باشد و به عنوان امضای کار شما است.

تعیین زمان برای پست گذاری خود

از طریق نمودارهای مربوط به کانال خود، ساعاتی که کاربران بیشتری فعال هستند را مشخص کنید و بر اساس آن آمار در ساعت‌های مناسب پست گذاری کنید.

انتخاب تعداد محتوا در یک بازه زمانی

تعداد پست گذاری شما در بازه‌های زمانی متفاوت باید در حد تعادل باشد. به طور مثال اگر روزانه یا هفتگی پست می‌گذارید، باید یک برنامه مرتبی داشته باشید و تعداد مناسبی پست در کانال قرار دهید.

راه ارتباطی مدیران کانال با اعضا

یکی از فاکتورهای اساسی برای موفقیت در مدیریت کانال، توجه به ارتباطات و کاربران است. حتماً یک راه ارتباطی برای مخاطبین خود قرار دهید تا پیشنهادات و انتقادات خود را بیان کنند. از این طریق شما با نظرات و خواسته‌های مخاطبین بیشتر آشنا شده و نقاط ضعف خود را فهمیده و آن‌ها را برطرف خواهید کرد.

داشتن سایت پشتیبان

نوشتن متن‌های طولانی خیلی در تلگرام طرفدار ندارد، از طرفی هم گاهی بعضی از مطالب نیازمند توضیحات بیشتری است؛ بنابراین یک سایت پشتیبان برای توضیحات مفصل‌تر مطالب داشته باشید. همچنین داشتن یک سایت پشتیبان باعث اعتبار بخشیدن به شما و تیمتان می‌شود.

هشتگ ها

هشتگ ها عناصر خوبی برای دسته‌بندی مطالبتان هستند. برای اطلاعات بیشتر و کامل‌تر در خصوص هشتگ گذاری در تلگرام مقاله ما را مطالعه کنید.

نکته آخر در مدیریت کانال‌های تلگرام این است که هیچ‌گاه از تلاش کردن دست برندارید، در ابتدا با اعضای کم شروع می‌کنید و با مرور زمان پیشرفت کرده و بیشتر دیده می‌شوید.

تبلیغ تلگرام با راز

مطالب مرتبط:

ربات تلگرام چیست و چگونه به کسب وکار شما کمک می کند؟ سوپر گروه در تلگرام چیست آشنایی با اصطلاحات تلگرامی چگونه استراتژی تلگرام تدوین کنیم؟ چرا ممبر و تعداد اعضای کانال تلگرام کم می‌شود
لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات