دفاتر کارگزاری دانش‌بنیان‌ها در ترکیه، عراق و عمان راه‌اندازی شد


معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از راه اندازی سه دفتر کارگزاری برای توسعه بازار محصولات دانش بنیان در ترکیه، عراق و عمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان به نقل از خبرگزاری ایرنا، سیاوش ملکی فر روز یکشنبه در چهاردهمین رویداد مجازی یکشنبه های صادراتی صندوق نوآوری وشکوفایی با موضوع  نشست تجاری ایران – اوراسیا که با حضور ۴۰ شرکت دانش بنیان برگزار شد، افزود: بسته خدمات صادراتی صندوق شامل سه بخش توانمندسازی صادراتی، شبکه سازی صادراتی و تامین مالی صادراتی است.

وی بیان کرد: در بسته توانمندسازی صادراتی صندوق خدمات حمایتی در زمینه آموزش و مشاوره صادراتی، اخذ استانداردها و مجوزهای تخصصی و صادراتی و نیز حفاظت از مالکیت فکری دیده شده است.

ملکی فر گفت: در بخش آموزش و مشاوره در بسته توانمندسازی صادراتی، صندوق از آموزش داخلی تا سقف حمایتی ۹۰ درصد به مبلغ سالانه  ۱۰ میلیون تومان از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند. همچنین در زمینه آموزش شرکت ها در سایر کشورها و استفاده از اساتید سایر کشورها تا سقف حمایتی ۹۰درصد به مبلغ ۵۰ میلیون تومان سالانه حمایت خواهد کرد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: در زمینه یادگیری شرکتی نیز صندوق ۹۰ درصد تا سقف ۳۰ میلیون تومان سالانه و در زمینه مشاوره کسب وکار با حمایت ۹۰ درصدی تا سقف ۱۰ میلیون تومان سالانه از شرکت های دانش بنیان  حمایت می کند.

وی با بیان اینکه در بخش توانمندسازی صادرتی نیز صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های دانش بنیان برای اخذ استانداردها و مجوزهای تخصصی و صادراتی کمک بلاعوض در نظر گرفته افزود: اخذ استانداردهای صادراتی، تاییدیه های ملی، خدمات آزمایشگاهی و استانداردهای تخصصی - سیستم چهار بخشی است که شرکت ها از حمایت های صندوق  در حوزه توانمندسازی صادراتی بهره مند خواهند شد.

حمایت ۲۰۰ میلیون تومانی بلاعوض سالانه برای اخذ استانداردهای صادراتی دانش بنیان

ملکی فر افزود: صندوق در بخش اخذ استانداردهای صادراتی تا ۷۰ درصد هزینه ها و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به شرکت ها سالانه کمک بلاعوض پرداخت خواهد کرد. همچنین برای تمدید استاندارد تا ۷۰ درصد هزینه ها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان سالانه کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش تاییدیه های ملی شرکت های دانش بنیان نیز برای دریافت تاییدیه ۷۰ درصد هزینه ها تا سقف ۶۰ میلیون تومان و برای تمدید تا ۷۰ درصد هزینه ها تا سقف ۳۰ میلیون تومان به صورت سالانه  ازکمک بلاعوض صندوق بهره مد خواهند شد.

ملکی فر اظهار داشت: در بخش استانداردهای تخصصی - سیستمی نیز صندوق از شرکت ها برای دریافت استاداردها تا ۷۰درصد هزینه ها تا سقف ۶۰ میلیون تومان و برای تمدید آن تا ۷۰ درصد هزینه ها تا سقف ۳۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض سالانه انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه خدمات آزمایشگاه به تازگی به سبد بخش صادرات اضافه شده، افزود: در این بخش نیز ۷۰ درصد هزینه ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به صورت سالانه پرداخت خواهد شد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه حفاظت از مالکیت فکری محصولاتی با قابلیت صادراتی، اظهار داشت: صندوق ۷۵ درصد هزینه‌ها تا سقف ۲۰ میلیون تومان در سال از شرکت ها در زمینه تحلیل پتنت و تحلیل نقض پتنت حمایت خواهد کرد. در بخش ثبت اختراع خارج از کشور ۸۵ تا ۹۰ درصد هزینه ها تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در سال، در بخش ثبت نشان تجاری خارج کشور ۸۵ درصد هزینه ها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در سال و در بخش ثبت طرح صنعتی خارج کشور ۸۵ درصد هزینه ها تا سقف ۴۵ میلیون تومان در سال حمایت بلاعوض پرداخت می شود.

وی ادامه داد: صندوق در بخش شبکه سازی صادراتی،از حضور مستقل شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه های خارجی، حضور شرکت های دانش بنیان در پاویون نمایشگاه های خارجی، حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه های دایمی خارجی، اعزام و پذیرش هیات های تجاری، یکشنبه های صادراتی و کمک های توسعه ای حمایت بلاعوض می کند.

حمایت بلاعوض صندوق نوآوری از حضور دانش بنیان ها در ۱۶۳ نمایشگاه خارجی

ملکی فر با اشاره به اینکه از سال ۹۸ تا کنون ۱۶۳ نمایشگاه خارجی تحت پوشش حمایت های بلاعوض صندوق نوآوری و شکوفایی بوده و به تدریج به لیست آن اضافه می شود، گفت: شرکت‌ها برای حضور مستقل در نمایشگاه ها از حمایت صندوق تا ۷۰ درصد هزینه ها تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان در سال بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: فناوری اطلاعات و ارتباطات، نفت و گاز، سلامت، مواد پیشرفته، صنعت حمل و نقل، گیاهان دارویی و کشاورزی، صنعت و ماشین آلات، نیرو، صنعت ساختمان و زیرساخت، صنایع غذایی، صنایع معدنی، صنایع فرهنگی و خلاق، نساجی و عمومی از جمله حوزه هایی است که تا کنون شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه خارجی حضور پیدا کرده اند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی حضور شرکت ها در قالب پاویون نمایشگاه های خارجی را از دیگر خدمات صندوق برشمرد و گفت: صندوق از حضور شرکت ها در پاویون تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان در سال  ۹۰ درصد هزینه ها کمک بلاعوض می کند.

ملکی فربا بیان اینکه صندوق با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت های خصوصی اقدام به راه اندازی دفاتر کارگزاری برای توسعه بازار محصولات دانش بنیان در خارج از کشور کرده است، افزود: در این زمینه تا کنون ۱۰ دفتر کارگزاری در خارج از کشور راه اندازی شده است.

حمایت ۱۲۰ میلیون تومانی از حضور شرکت ها در نمایشگاه های دایمی خارجی

معاون توسعه صندوق نوآوری همچنین خاطرنشان کرد: به تازگی سه کارگزاری در کشورهای ترکیه، شهر مسقط در عمان و شهر کربلا در عراق به دفاتر کارگزاری در خارج از کشور اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه از شرکت ها به واسطه کارگزاری ها تا ۷۰درصد هزینه ها تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان در سال برای حضور در نمایشگاه ه های دایمی خارجی حمایت می شود، یادآور شد: در حال حاضر دفاتر کارگزاری به همت شرکت های خصوصی در کشورهای چین، روسیه، آذربایجان، افغانستان، عمان، امارت متحده عربی، ارمنستان، ترکیه، سوریه، کنیا، عراق (بغداد و سلیمانیه) فعال شده است.

ملکی فر گفت: همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی ۹۰ درصد هزینه های اعزام هیات تجاری تا سقف ۶۰ میلیون تومان در سال و نیز ۹۰ درصد هزینه های پذیرش هیات تجاری تا سقف ۶۰ میلیون تومان در سال، در سبد خدمات صندوق در شبکه صادراتی در بخش اعزام و پذیرش هیات تجاری از شرکت ها حمایت می کند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات