رئیسی: تغییر رویکرد اقتصاد سنتی به اقتصاد دانش بنیان محور برنامه دولت است


حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه علنی (شنبه، ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی که جهت بررسی برنامه‌های کلان دولت و وزرای پیشنهادی برگزار شد، تغییر رویکرد اقتصاد سنتی به اقتصاد دانش بنیان را محور برنامه های دولت عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، به نقل از کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت دانش بنیان ؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، گذار از تصمیم گیری های سلیقه ای و موسمی در حلقه های بسته کارشناسی و استفاده از فرآینده های جلب مشارکت حداکثری به ویژه بدنه نخبگانی را رویکرد بعدی در برنامه دانست و گفت: ششمین محور تغییر رویکرد مداخله ای به حمایتی و هدایتی و نظارتی در بازارهای سرمایه است.

وی تصریح کرد: محور بعدی ممانعت از تغییر پی در پی مقررات جهت ایجاد ثبات و تقویت تولید و تجارت است. هشتمین محور افزایش نقش دولت در تنظیم گری و تسهیل گری در فضای کسب وکارها است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: تغییر رویکرد اقتصاد سنتی متمرکز بر منابع و توجه بیش از پیش به اقتصاد دانش بنیان و مبتنی بر فناوری های نرم و نوین دیگر محور برنامه دولت است. همچنین تغییر رویکرد از صادرات مبتنی بر مواد خام و اولیه به تولید محصولات صنعتی و با تکنولوژی بازار محور دهم دولت است.

وی ادامه داد: تغییر رویکرد از اداره کشور براساس درآمدهای نفتی و روش های تورم زا در تامین منابع دولت و افزایش بهره وری و خلق ثروت ملی رویکرد بعدی دولت خواهد بود. همچنین محور دوازدهم تغییر رویکرد از بودجه ریزی سنتی و مبتنی بر چانه زنی به بودجه ریزی بر مبنای عملکرد عملیاتی و هوشمند خواهد بود.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات