اقتصاد جهان در سیطره زنجیره بلوک خواهد بود

اقتصاد جهان در سیطره زنجیره بلوک خواهد بود


به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، مدیرعامل شرکت دانش بنیان پردیس نیکان با طرح این مطلب که شفاف سازی و افشاگری درباره سوء استفاده کلاه برداران ارز دیجیتال هزینه سنگینی دارد گفت: در آینده نه چندان دور بازار جهان در سیطره انقلاب بزرگ زنجیره بلوک خواهد بود.

مهندس سید حامد شاهرخی با بیان اینکه از مهمترین رویدادهای توسعه ارزهای دیجیتال و استقرار زنجیره بلوک (Blockchain) حذف واسطه های معاملاتی و بانک های عامل خواهد بود گفت: زنجیره بلوک با حذف اشخاص حقیقی و حقوقی علاوه بر اینکه تقریبا هرگونه سوء استفاده و کلاه برداری در نقل و انتقالات را  غیر ممکن می کند، هزینه خدمات انتقال را به شدت کاهش می دهد.

احتمال هک شدن زنجیره بلوک؛ تقریبا صفر

سید حامد شاهرخی با تاکید براینکه تاکنون بارها صرافی ارز دیجیتال و سایت های مرتبط هک و غیر فعال شده است، افزود: اما تاکنون هیچ زنجیره بلوکی مختل و هک نشده و درحال حاضر بالاترین و مهمترین درگاه نقل و انتقالات دارایی در دنیا محسوب می شود.

وی در خصوص علت بی چون چرای امنیت  بلاک چین ها توضیح داد: به علت اینکه زنجیره بلوک بر پایه الگوریتم های دقیق ریاضی طراحی و رمزنگاری می شود امکان هک شدن آن در حال حاضر نزدیک به صفر است.

زنجیره بلوک بهترین ابزار دور زدن تحریم های اقتصادی

این کارشناس ارزهای دیجیتال با بیان اینکه توسعه رمز ارزها و الگوریتم های بلاک چین بهترین روش برای دور زدن تحریم های اقتصادی کشور در نقل و انتقالات تجاری است، افزود: یکی دیگر از مزایای دنیای رمز ارزها سرعت انتقال دارایی است که از ایران بدون دخالت هیچ واسطه و نظام پولی می توان در عرض کمتر از ۵ دقیقه به هرجای دنیا انتقال دارایی انجام داد.

نقش مهم رسانه ها در اطلاع رسانی رمز ارزها

وی با اشاره به اینکه دنیای دقیق ریاضیات به وسیله زنجیره بلوک به امنیت و بهره وری اقتصاد دنیا کمک شایانی کرده است گفت:  یکی از مشکلات کنونی این حوزه نوپایی این عرصه و در نتیجه نبود اطلاع رسانی کافی است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پردیس نیکان نقش رسانه ها و شبکه های اطلاع رسانی در خصوص ارزهای دیجیتال را امری ضروری و حیاتی تلقی کرد و گفت: متاسفانه کم نیستند افرادی که بدون دانش و در نظر گرفتن جوانب کار وارد این حوزه شده و سرمایه و دارایی خود را از دست داده اند.

وی با  تاکید براینکه این عرصه محل جولان عده ای سودجو و کلاه بردار است گفت: گروه ما در این زمینه دو رسالت اصلی را دنبال می کند یکی در عرصه تولید محتوا و آموزش است و دیگری در زمینه جلوگیری از جولان کلاه برداران اقدام کرده ایم.

در این بازار به هرکس نباید اعتماد کرد

وی با افشای این مساله که هرگاه در خصوص راهکارهای جلوگیری از سوء استفاده و کلاه برداری در زمینه رمز ارزها وارد شده ایم به ما حمله شده است گفت: اطلاع رسانی و شفاف سازی در خصوص پروژه های کلاه برداری منافع برخی از دلالان عرصه ارزهای دیجیتال را به خطر می اندازد و آنها هم در هر فرصتی سایت ما را تهدید و حمله می کنند.

سامانه تبادل امن ارزهای دیجیتال، مهمترین محصول ما

شاهرخی در پاسخ به این سوال که چه مزیت فناورانه ای سبب شده عضو پارک علم و فناوری استان قم شوند، گفت: گروه تخصصی ما از دو مزیت مهم برخوردار است؛ اول اینکه ما توانسته ایم در سامانه تبادل خود، برای اولین بار در ایران مستقیما رمز ارزها را به یکدیگر تبدیل کنیم و دوم اینکه خرید یا فروش رمز ارزها را به صورت شرطی امکان پذیر کرده ایم، یعنی معاملات با توجه به وضعیت و شاخص بازار ثبت می شود.

سامانه آموزش جامع، برای تمام افراد افراد علاقمند به این حوزه

این کارشناس ارزهای دیجیتال با تاکید براینکه  آمادگی هرگونه راهنمایی و آموزش پیشرفته به علاقه مندان سرمایه گذاری در حوزه رمز ارزها دارد گفت: یکی از سایت های مجموعه ما سایت خبری آموزشی به آدرس https://ramzarz.news  است که علاقه مندان از طریق ایت سایت ضمن اینکه می توانند از آخرین اخبار و اطلاعات رمز ارزها برخوردار شوند، می توانند از مجموعه مقالات، تولید محتوا و آموزش های صحیح و پیشرفته در این حوزه مطلع شوند.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات