مسئولیتهای اجتماعی نیاز هر برند
لطفا بیوگرافی کوتاهی از خودتان بفرمایید.
منا سلیمیان هستم متولد ۱۳۶۳؛ رشته تحصیلیام نرمافزار بوده، اما با توجه به علاقهمندی شخصی و مسیر کاری، دورههای MBA را گذراندهام و از سال ۱۳۸۶ هم با شرکت هارمونی آشنا شدم الان حدود ۱۴ سال است در این شرکت مشغول به کار هستم.
با توجه به اینکه هارمونی در سالهای اخیر در حوزه مسئولیت اجتماعی و امور فرهنگی نقش پررنگی داشته و به نوعی اولین مجتمع تجاری تخصصی است که به صورت حرفهای به مقوله مسئولیت اجتماعی برند پرداخته است، نظر خودتان را در مورد این مقوله بفرمایید.
امروزه به دوره جدیدی از انتخاب و مصرف آگاهانه وارد شدهایم. نقطهای که در آن کیفیت محصول، کالا یا خدمات و محتوا به تنهایی کافی نیست،بلکه تاثیرگذاری آنها بر محیط زیست و دیگر فاکتورها در زمینههای مختلف نیز مطرح میشود.
مسئولیت اجتماعی برند یا به اصطلاح همان CSR Corporate Social Responsibility در حقیقت درک و دریافت تاثیر و پیامدهای اخلاقی برند است که امروزه برای مصرفکنندگان بسیار حائز اهمیت است
طوری که اگر یک محصول مشابه با کیفیت مشابه گزینههای یک مشتری باشد، ترجیح میدهد از برندی خرید کند که در زمینه مسئولیت اجتماعی فعال است
هارمونی سعی کرده در کنار کیفیت و طراحی، به این مقوله بپردازد
هارمونی در چه زمینههای مسئولیت اجتماعی برند خود فعال است؟
همگی به صورت غیر انتفاعی انجام میشود
آیا هارمونی در زمینههای زیست محیطی نیز فعالیت میکند؟
بله، بنای مجموعه از معدود بناهای تجاری در جهان است که رویکردهای فرهنگی، تاریخی و زیستمحیطی در آن، بسیار پررنگ و هماهنگ، در کنار یکدیگر و در فضای کسبوکار، ایجاد شده است استفاده از مواد و متریال بازیافتی، استفاده از سیستمهای خنککننده و گرمایشی سازگار با محیط زیست، کاشت حدود ۵هزار راس گیاه و خیلی موارد دیگر باعث شد بنای مجموعه به عنوان بنای سبز از طرف محیطزیست استان، مورد تقدیر قرار گیرد .
خانم سلیمیان، با توجه به سابقه طولانی شما در این مجموعه و انتخاب شما به عنوان یکی از بیست بانوی تاثیرگذار در این صنعت، چالشهای این صنعت را چه میبینید؟
به نظر من چالشهای موجود فقط مربوط به صنعت مبلمان و دکوراسیون نیست
اما مهمترین آن فکر میکنم حفظ کیفیت در سطح استانداردهای برند با توجه به تحریمها و گاها دسترسی نداشتن به مواد و متریال مورد نظر باشد
نظرات