عضو هیئت علمی پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی از پارک علم و فناوری خراسان بازدید کرد


دکتر عبدالحمید واسطی، عضو هیئت علمی پژوهشکده حکمت و دین پژوهی، کارشناس برجسته طراحی سیستم‌های آموزشی مبتنی بر مبانی اسلامی از پارک علم و فناوری خراسان و شرکت های فناور و دانش بنیان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، ظهر چهارشنبه ۱۰ شهریور سال جاری، دکتر عبدالحمید واسطی، عضو هیئت علمی پژوهشکده حکمت و دین پژوهی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از پارک علم و فناوری خراسان و شرکت های دانش بنیان پرتو صنعت پاژ، آهار شرق و بهپویان امین منتظر بازدید کرد.

دکتر عبدالحمید واسطی، با استناد به علم روز، اشاره ای به نحوه برگزاری ورزش یوگا کردند و مقایسه ای برای شباهت عبادت وتفکر وتمرکز بر روی هدف زندگی به این شکل و جایگاه این روش در زندگی ائمه واحادیث موجود بیان کرد و در ادامه از روشی به نقل از امام علی (ع) اشاره کرد که، امیرالمومنین (ع) بهترین زمان برای تفکر وتعقل بر روی اهداف زندگی را ساعاتی قبل از اذان صبح و روز را برای عملی کردن اهداف می دانست.

وی تاکید کرد که تلقین های خوآگاهانه برای فعال شدن ذهن، مکانیزم ذکرگفتن و مهارت تزریق نیت به صورت آگاهانه ومستمر برای ایجاد انگیزه بیشتر برای عملی شدن اهداف، تاثیر به سزایی دارد.

دکتر رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان، با تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان، همچنین خواستار حمایت هایی برای رفع نیازهای آنها نیز شد.

محمد رضا هاتف، مدیرعامل شرکت آهارش شرق گفت: با توجه به موضوع مهاجرت نخبگان، تنها کسانی در کشور میمانند که متعهد به ملت و دولت هستند.

مهندس خطیبی، مدیرعامل شرکت پرتو صنعت پاژ با اشاره به حدیث "زکات علم نشر آن است"، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف این مجموعه پرورش نخبگان است و تمام تلاشمان این است که  دانشجویان جویای علم، بعد از فراگیری مباحث در دانشگاه ها نحوه استفاده و به کارگیری از اندوخته های علمی خود را آموزش ببینند.

وی درباره مشکلاتی که با توجه به تحریم ها بر سر راه شرکت ها قرار گرفته است، افزود: برای واردات قطعات مورد استفاده و دور زدن تحریم ها، باید محصول از چند کشور عبور کرده و بعد به گمرک ایران برسد، ولی با این حال ۸۰ درصد این عمر خیر بوده و باعث خود کفایی ما شده است.

دکتر واسطی، کارشناس برجسته طراحی سیستم‌های آموزشی مبتنی بر مبانی اسلامی، در پایان به این نکته اشاره کرد که؛ قبل از انجام هر عمل باید از خود بپرسیم که آیا خداوند آن را دوست دارد یا خیر، و این مهارت ها نیاز به تمرین و پایگاه عملیاتی مستمر دارد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات