تولید لباس خنک کننده در شرکت «کاوش صنعت بروجرد»

تولید لباس خنک کننده در شرکت «کاوش صنعت بروجرد»/ ارائه محصول به بازار حوزه خلیج فارس

شرکت کاوش صنعت بروجرد موفق به ارائه طرح فناورانه و تولید محصول لباس خنک کننده ای شده است که عمده کاربرد آن برای کارکنان پتروشیمی ها، شرکت های نفت و میعانات، معادن و دیگر مکان های با دمای هوای بالا است.

مدیرعامل شرکت کاوش صنعت بروجرد از انجام بیش از ۷۵ تست روی محصول تولیدی شرکت خبر داده تا در نهایت این لباس خنک کننده به مرحله تجاری سازی، تولید انبوه و بازاریابی در کشورهای حوزه خلیج فارس برسد.

کامران خسروی مدیرعامل شرکت فناور کاوش صنعت بروجرد در گفتگو با روابط عمومی پارک علم و فناوری لرستان با اشاره به اینکه شرکت ما در حوزه تولید تجهیزات پزشکی، ماسک های صنعتی و بیهوشی فعالیت می کند، اظهار داشت: از سال ۹۲ شرکت را تاسیس کردیم و در قالب تولید ماسک های تنفسی و صنعتی فعالیت خود را ادامه دادیم، در کنار آن دستمال های میکروفایبر، لباس های زایشگاه و این قبیل کالاها را هم تولید کرده ایم.

وی با بیان اینکه به تازگی ثبت اختراع جدیدی داریم به نام لباس های خنک کننده و گرم کننده تصریح کرد: این محصول در کشورهای توسعه یافته با قیمت های گزافی تولید شده است اما شرکت ما موفق شده است این محصول را با بهره گیری از روش های سیالاتی و با قیمت بسیار پایینی که توجیه اقتصادی داشته باشد، تولید کند.

مدیرعامل شرکت فناور کاوش صنعت بروجرد با تاکید بر اینکه در سراسر دنیا به سمت تغییرات آب و هوایی و افزایش دما پیش می رویم، افزود: لباس خنک کننده تولید شده در شرکت کاوش صنعت بروجرد خاصیت خنک کنندگی در فصل گرما را دارد، اگر در جایی هستید که دمای هوا بالای ۵۵ تا ۶۰ درجه است می توانید این لباس را استفاده کنید.

خسروی در توضیح کارکرد محصول تولیدی شرکت کاوش صنعت بروجرد تصریح کرد: این لباس دارای دو الی سه پاکت شارژی است که از طریق نازل های طراحی شده پاکت ها شارژ می شوند و به لباس وصل می شوند و قدرت خنک کنندگی لباس و کارایی آن شروع می شود؛ همچنین اندازه گیری و تعیین دمای لباس به انتخاب فرد است و هرچقدر بخواهید سرما را کم و زیاد می کنید.

وی یادآور شد: کارایی عمده این لباس خنک کننده برای کارکنان پتروشیمی ها، شرکت های نفت و میعانات، معادن و دیگر مکان های بسیار گرم است.

مدیرعامل شرکت فناور کاوش صنعت بروجرد با اشاره به اینکه تیم کاری تشکیل شده برای تولید این محصول شامل متخصصین در طراحی لباس، سیالات، دوخت، بسته بندی و فروش است، گفت: تاکنون بالغ بر ۷۵ تست روی محصول تولیدی انجام شده است و در حال رسیدن به مراحل نهایی برای تجاری سازی و تولید انبوه این ایده فناورانه هستیم.

خسروی با بیان اینکه محصول تولیدی با همکاری یک شرکت بازرگانی در بخش غرب کشور و در کشورهای حوزه خلیج فارس بازاریابی می شود، افزود: محصولات قبلی که در شرکت ما تولید شده در بازار مصرف داخل کشور به فروش رسیده است و در سطح شهرهای مختلف اصفهان، تهران، خوزستان، کرمان، همدان، اراک و ... توزیع شده است؛ لذا با تولید محصول جدید خود به عرصه بازارهای خارجی هم ورود خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص تقویت مسئله بازاریابی محصولات شرکت های فناور و دانش بنیان گفت: در سراسر دنیا و در کشورهای توسعه یافته زمانی که یک فناور طرح خود را ارائه می دهد یک سرمایه گذار ریسک پذیر در مجموعه های فناور مستقر است که بلافاصله طرح های ارائه شده به قرارداد می رسند و همان جا محصول به سوی تولید می رود.

مدیرعامل شرکت فناور کاوش صنعت بروجرد ادامه داد: با تورمی که وجود دارد، اگر بخواهیم سرمایه ای در ید اختیار یک فناور قرار دهیم باید شامل تسهیلات با درصد سود پایین و مدت زمان بازپرداخت مناسب باشد؛ شرکت فناور کالایی را تولید می کنند که نمونه ندارد، ممکن است در زمان تولید مشکلاتی ایجاد شود که نیاز باشد آپشن هایی اضافه یا کم کند، رقم هایی که برای ارائه تسهیلات به این شرکت ها لحاظ شده بسیار ناچیز است، با تسهیلات ۱۰۰ میلیونی هیچ دردی دوا نمی شود و فقط فرده ایده پرداز به بانک بدهکار می شود.

خسروی تاکید کرد: شرکتی که قرار است تولید انبوه داشته باشد با این رقم ها تنها می تواند نمونه سازی کند، تولید انبوه چه می شود؟ سرمایه گذار چه می شود؟ باید همه آیتم ها را در کنار هم قرار هیم تا شرکت ها به سمت پیشرفت بروند.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات عدیده شرکت های دانش بنیان و فناور مربوط به حوزه سرمایه گذاری و بازاریابی می شود؛ نیاز است یک شرکت بازرگانی و بازاریابی قوی در کنار فناوران باشد، چون این کالا قرار است برای اولین بار به جاهایی معرفی شود که اطلاعاتی در مورد آن ندارند.

مدیرعامل شرکت فناور کاوش صنعت بروجرد با بیان اینکه خوشبختانه پارک علم و فناوری قدم هایی را در این راستا برداشته است، تصریح کرد: کار شرکت های فناور مثل یک تیم فوتبال است، تیم تولید توپ را جلو می برد و کسی که گل را می زند تیم فروش است، تیم فروش برای یک شرکت فناور حکم قلب تپنده را دارد؛ اگر در این بخش قدرتمند باشیم و شرکت های بازرگانی خوبی را معرفی کنیم مطمئن باشید تمام شرکت های فناور قوی می شوند.

خسروی در پایان این گفتگو خطاب به کسانی که ایده فناورانه دارند خاطرنشان کرد: توصیه من و ندای من به این افراد این است که ابتدا بروند دنبال حوزه کاری که عاشق آن هستند، هیچ وقت دست از تلاش برندارند، زمانی که طرحی به ذهن شما می رسد شاید به ذهن هزاران نفر دیگر هم برسد، اما آن کسی پیشرفت می کند که زودتر کار را انجام می دهد و از تلاش برای موفقیت دست برنمی دارد.

برای برقراری ارتباط با شرکت فناور کاوش صنعت بروجرد لینک های زیر را دنبال کنید:

آدرس: لرستان- بروجرد- خیابان حافظ- حافظ جنوبی- کوچه افشار پلاک ۵۳

شماره تماس: ۴۲۶۰۵۷۸۴-۰۶۶

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری استان لرستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری استان لرستان

پارک علم و فناوری استان لرستان

پارک علم و فناوری استان لرستان یک پارک علم و فناوری در شهر خرم آباد می باشد

    نظرات