دکتر حسن حبیبی به عنوان نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کمیته ارزیابی استانداردسازی محصولات دانش بنیان استان بوشهر منصوب شد

دکتر حسن حبیبی به عنوان نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کمیته ارزیابی استانداردسازی محصولات دانش بنیان استان بوشهر منصوب شد



معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با صدور حکمی، ریٔیس پارک علم و فناوری خلیج فارس را به عنوان نماینده این معاونت در کمیته ارزیابی استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان در استان بوشهر معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خلیج فارس، در این حکم ابلاغ، خطاب به ریٔیس پارک علم و فناوری خلیج فارس آمده است:
در راستای تفاهم‌نامه فی‌مابین معاونت علمی و فناوری و سازمان ملی استاندارد در خصوص توسعه نظام استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان و شیوه نامه اجرایی صدور گواهی‌نامه انطباق COC و محصول COP و نیز تعمیم آن به محصولات فناورانه و نوآورانه، جنابعالی به عنوان نماینده این معاونت در کمیته ارزیابی استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان استان منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود در تعامل با سایر اعضای کمیته، پیگیری‌های لازم مبذول و گزارش‌های بهنگام از روند پیشبرد عملیاتی اقدامات، به دفاتر ذیربط در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان ملی استاندارد ارسال شود.

در بخش پایانی این حکم آمده است: امید است با اتکال به خداوند متعال و با بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند خویش، در پیاده‌سازی قوانین و دستورالعمل‌های مرتبط موفق و موید باشید.

گفتنی است “شیوه‌نامه اجرایی صدور گواهینامه انطباق محصول و نشان دانش نماد ویژه محصولات دانش‌بنیان سال ۹۶ بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین معاونت علمی و فناوری ریٔیس جمهوری و سازمان ملی استاندارد، تدوین و به استان‌ها ابلاغ شده است.“

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به حضور میدانی در زیست‌بوم‌های مختلف دانش‌بنیان کشور بر ضرورت توسعه نظام کیفی‌سازی محصولات و اقتصاد دانش‌بنیان تاکید دارد.

یکی از محورهای این توسعه کیفی، قرار دادن محصولات دانش‌بنیان زیر چتر یک نظام استانداردسازی واحد است. استاندارد بودن محصولات دانش‌بنیان و تدوینساز و کارهای خاص اعطای گواهی استاندارد به این محصولات می‌تواند گام مهمی در باز شدن درهای بازار مصرف به روی این کالاهای فناورانه باشد. این مسیٔله موجب خواهد شد که روند تجاری‌سازی و فروش بیشتر کالاهای ایرانساخت و دانش‌بنیان تسریع شود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

منبع خبر

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

    نظرات