معرفی کتاب "راه شیائومی"

معرفی کتاب "راه شیائومی"

معرفی کتاب

کتاب راه شیائومی (راهبردهای افزایش مشتری در تجارت) نوشته لی وان کیانگ است که توسط کژوان آبهشت، به فارسی ترجمه شده است. برای کسانی که اخبار فناوری را دنبال می‌کنند، چین دیگر فقط سرزمین نیروی کار ارزان نیست. حالا این بهشت سازندگان کالای تقلبی و برندهایی که دنباله‌روی بزرگان پیش رو بوده‌اند، خود تبدیل به نام‌های تجاری‌ای شده‌اند که عظمت آنها به اندازهٔ کافی برای جدی گرفتن‌شان متقاعد کننده است.

علی بابا در حوزه تجارت الکترونیکی، هواوی در حوزه مخابرات و شیائومی در حوزه محصولات الکترونیکی؛ سه غول چینی سربرآورده از چنین فضایی هستند. اما جالب است که بین آنها، آخری نه تنها سرمایه‌گذاران و فعالان عرصهٔ اقتصاد فناوری را به خود جلب کرده، بلکه طیف وسیعی از طرفداران دو آتشه بین مصرف‌کنندگان نهایی را هم به دست آورده است .

به دست آوردن قلب مصرف‌کنندگان نهایی، کار سختی است که «شیائومی» آن را با همان روشی انجام داده که اسلاف غربی‌اش انجام داده‌اند. «شیائومی» توانسته بعد از دوران کپی‌کاری به زبان طراحی/کاربری خاصی برسد که کاملا منحصربه‌فرد است و همانطور که در بازار رقابت، تنه به تنهٔ محصولاتی می‌زند که از آخرین دستاوردهای بازار فناوری استفاده می‌کنند، شبیه به هیچ‌کدام از آنها نیست .

جالب‌تر اینکه همچنان سلاح قیمت هم در اختیار «شیائومی» است و پس زمینه نگاه صرفه‌جویانهٔ مدیران آن در هزینه‌ها باعث شده محصولات این برند معتبر چینی به لحاظ قیمتی تمام سطوح قیمتی کلاسیک بازار را به هم بریزد .

موفقیت شیائومی و رازورمزهای پشت آن، قطعا داستان جذابی برای دنبال کنندگان دنیای تکنولوژی است لذا کتاب «راه شیائومی» را برای ترجمه و انتشار انتخاب کرده‌ایم و مطمئنیم آشنایی با متد شرقی و توسعهٔ یک کسب‌وکار متفاوت، می‌تواند یکی از راه‌های توانمندسازی فعالان عرصه کسب‌وکارهای فناورانه و علاقه‌مندان دنیای فناوری باشد .

صدالبته که ما همیشه پیشنهادهای دوستان و صاحب‌نظران را موقع تصمیم‌گرفتن برای خرید چیزی جدی می‌گیریم، اما این پیشنهادها در گذشته عوامل جلوبرنده خریدهای اساسی نبودند. امروزه در پسِ اندیشه «اعتبار شفاهی داشته باش و سلطنت کن»، این حقیقت نهان است که جابه‌جایی اطلاعات به شیوه‌ای که پیش از این می‌شناختیم، دستخوش چندین تحول اساسی شده است:

۱ اطلاعات از حالت غیرمتقارن به حالت متقارن تغییر یافته است.

۲ سرعت انتقال اطلاعات به‌شدت افزایش یافته و میزان تاثیرگذاری آن هم به اندازه بی‌سابقه‌ای زیاد شده است.

۳ اطلاعات اینترنتی به شیوه‌های تمرکززدایی‌شده‌ای از طریق رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و هر فرد عام خود یک گره اطلاعاتی است و احتمال این را دارد که تبدیل به رهبر یک طرز تفکر خاص بشود.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات