هدف اصلی ما این است که به توان‌یابان کمک کنیم تا بتوانند مستقل راه بروند


مدیرعامل شرکت پیام آوران هنر و فناوری شرق گفت: راه رفتن یکی از مهمترین و پایه‌ای‌ترین نیازهای زندگی روزمره و یک مکانیسم حفاظتی مهم در بدن انسان است که از عوارض ثانویه ناشی از بی‌تحرکی و عدم فعالیت در هر سنی جلوگیری می‌کند. همچنین حذف راه رفتن از زندگی کودک در حال رشد، عوارض زیادی به دنبال دارد. بنابراین همواره در فرایند توانبخشی بیمار (کودکان و بزرگسالان)، مسئله راه‌اندازی و راه‌رفتن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لذا هدف اصلی ما این است که به توان‌یابان کمک کنیم تا بتوانند به طور مستقل راه بروند.

محمد لطفی در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک علم ‌وفناوری خراسان اظهار کرد: اگرچه بسیاری از افراد مبتلا به بیماری‌های نورولوژیک و حرکتی، بسیاری از خدمات توانبخشی را در کلینیک‌های مربوطه دریافت می‌کنند، اما غالبا به دلیل مشکلات بسیار که شامل راه‌اندازی بیماران، طولانی شدن روند درمان و مشکلات مالی است، متاسفانه مرحله راه‌اندازی و کار بر روی راه رفتن بیماران که جزو مراحل بسیار حیاتی و انتهایی توانبخشی بیمار است، مغفول واقع می‌شود. این در حالی است که بیمار وقتی از کلینیک‌های فیزیوتراپی و کاردرمانی ترخیص می‌شود علی‌رغم بهبودی نسبی، اما هنوز در کیفیت و کمیت راه رفتن خود با مشکلات زیادی مواجه است.

مدیرعامل شرکت پیام آوران هنر و فناوری شرق اضافه کرد: ایده محوری ما طراحی دستگاه بهبود دهنده تعادلی-حرکتی در بیماران نورولوژی و ارتوپدی با قابلیت تعلیق وزن دینامیک است.

لطفی ادامه داد: این دستگاه امکاناتی همچون تعلیق وزن بخشی از وزن بیمار به صورت دینامیک، حرکت همزمان دستگاه با بیمار، قفل بلادرنگ جلوگیری از سقوط بیمار، ارائه گزارش عملکرد بیمار در هر جلسه تمرین، ایجاد شرایط ایمن و مطمئن برای بیمار و درمانگر را برای انجام تمرین‌های متنوع و پیشرفته حرکتی نظیر حفظ تعادل، راه رفتن در مسیر مستقیم، ایستادن و نشستن و عبور از رمپ و پله نوردی را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: برای اولین بار پسر۶ ساله‌ای که دچار ضایعه فلج مغزی بود توانست با کمک این دستگاه و بعد از ۲۰ جلسه تمرین به صورت مستقل راه برود.

مدیرعامل شرکت پیام آوران هنر و فناوری شرق تصریح کرد: در حرفه ما هفت رشته مختلف شامل مهندسی الکترونیک، مکانیک، مهندسی پزشکی، کامپیوتر، هوش مصنوعی، توانبخشی، فیزیوتراپی و طراحی دخیل اند و مجموع این تلاش سبب موفقیت در خروجی کار شد.

وی گفت: سه شرکت آمریکایی توانایی ساخت این دستگاه را دارند که البته دستگاه ما، تفاوت‌هایی را با نمونه های مشابه خارجی داراست. لذا طرح‌هایی را برنامه‌ریزی نموده‌ایم که اگر به نتیجه برسند، دستگاه ما به عنوان اولین دستگاه در این زمینه در دنیا خواهد بود که به کمک توان‌یابان آمده است. همچنین توانسته‌ایم برای اولین بار نسخه خانگی آن را بسازیم.

لطفی عنوان کرد: هدف اصلی ما این است که به توان‌یابان کمک کنیم تا بتوانند مستقل باشند و برای تحقق این امر از خیرین خواستاریم در این راه با ما همقدم شوند.

وی اضافه کرد: پارک علم ‌و فناوری خراسان از لحاظ معنوی و قرار دادن فضای مناسب و تسهیلات، حمایت‌های زیادی از ما داشته است. در حال حاضر قصد داریم فضای خود را توسعه دهیم که در این زمینه نیز، پارک خراسان همکاری خوبی با ما داشته است.

وی در پایان افزود: در هلند شرکت ثبت شده‌ای راه‌اندازی کرده و بستر فروش در اروپا را نیز مهیا نموده ایم، از این رو مشکلی برای صادرات به اروپا و آسیا نداریم.

گفتنی است که شرکت پیام آوران هنر و فناوری شرق از سال ۹۷، فرایند طراحی را آغاز و از سال ۹۸ فعالیت عملی خود را آغاز نمود و از ابتدای سال۱۴۰۰ به عضویت پارک علم ‌وفناوری خراسان درآمده است.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات