نخستین نشست هم افزایی مدیران زیست بوم نوآوری و فناوری استان قم برگزار شد

نخستین نشست هم افزایی مدیران زیست بوم نوآوری و فناوری استان قم برگزار شد


به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم، با بیان اینکه یکی از معضلات زیست بوم فناوری نبود انسجام و هم افزایی است گفت: متاسفانه در زیست بوم فناوری استان شاهد پراکنده کاری و رویکرد جزیزه ای هستیم.

دکترحمید رضا شوشتری پور در نخستین نشست هم افزایی مدیران زیست بوم نوآوری و فناوری که در پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه باید در زیست بوم فناوری استان یک شبکه منسجم ایجاد کرد گفت: این شبکه تعاملی می تواند در دوبخش مدیران فناوری و فناوران ایجاد شود تا بتوانیم به یک چارچوب و منطق مشخص در شناخت ظرفیت و کاستی های زیست بوم فناوری  دست پیدا کنیم.

وی با تاکید براینکه باید اولویت استان توجه به نوآوری و فناوری باشد گفت: متاسفانه در خصوص راه اندازی و تکمیل کارخانه نوآوری با مشکلات متعددی مواجه شدیم. در حال حاضر با اختصاص فضایی در محل دانشگاه و ادیان مذاهب و با همکاری مناسب این دانشگاه، در حال راه اندازی کارخانه نوآوری هستیم.

در بخش دیگری از این نشست، کارگزار فن بازار منطقه ای استان قم با تشریح فعالیت فن بازار گفت: مدل همکاری با فن بازار مدل بسیار ساده ای است و شرکت های فناور می توانند از این طریق از خدمات فن بازار استفاده کنند.

دکتر مهدی مرادی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهین راد پژوه با بیان اینکه فن بازار در استان قم دیر فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: فن بازار در زمینه علوم انسانی و اسلامی برنامه ندارد و باید متولیان حوزه علوم انسانی با توجه به ظرفیت های غنی استان قم زیرساخت های توسعه فناورانه علوم انسانی و اسلامی را فراهم کنند.

این نشست که با حضور ۱۵ تن از مدیران زیست بوم فناوری و نوآوری برگزار شد و هریک از فعالان و متولیان حوزه فناوری مباحثی چون لزوم شبکه سازی، هم افزایی و همکاری میان فناوران، رفع موانع و قوانین دست و پاگیر در حمایت از فناوران، حمایت مادی و معنوی از شتاب دهنده ها و گروه های استارتاپی، شناسایی، احصاء و بهره گیری از تمام ظرفیت ها و توانمندی های حوزه فناوران استان  را مطرح و بررسی کردند.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات