بیست‌ونهمین نشست تخصصی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۲ کشور برگزار شد

بیست‌ونهمین نشست تخصصی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۲ کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، در این نشست تخصصی که با هدف هم‌فکری و هم‌اندیشی در خصوص طراحی، تدوین و برنامه‌ریزی فعالیت‌های یک سال آینده منطقه دو کشور و ارایه راهکارهای عملی و راهبردی تثبیت و تقویت جایگاه روابط عمومی برگزار شد، دکتر ندا شفیعی مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت برخط و دکتر حامد رضایی معاون فناوری پارک گلستان نیز حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، دکتر شفیعی مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ابتدای این نشست ضمن تشکر از میزبانی پارک علم و فناوری گلستان و دبیر روابط عمومی‌های منطقه ۲ کشور که برای برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند، گفت: برقراری ارتباط و تعامل خوب و سازنده یک اصل مهم و تاثیرگذار در فعالیت روابط عمومی‌ها است.

وی افزود: به عبارتی مدیران و مسئولان روابط عمومی قبل از هر مهارت دیگری در ابتدا باید به برقراری ارتباط و داشتن تعامل خوب توجه داشته باشند و این تعامل مناسب است که زمینه انجام کارهای تیمی موفق را فراهم می‌کند.

دکتر شفیعی هم‌چنین با اشاره به اینکه اخلاق حرفه‌ای در روابط عمومی نیز یکی دیگر از شاخص‌های موفقیت روابط‌عمومی‌ها است، اخلاق حرفه‌ای را در کنار همدلی سازمانی و تخصص‌گرایی، از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت روابط‌عمومی‌ها برشمرد و با توجه به فعالیت‌های چشمگیر و برنامه‌ریزی شده این منطقه، منطقه دو کشور را گل سرسبد مناطق ده‌گانه کشور معرفی کرد.

در ادامه، دکتر حامد رضایی معاون فناوری پارک گلستان با تاکید بر نقش و جایگاه روابط عمومی در پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های کشور، عنوان کرد: هر نوع قضاوت و برداشت از سازمان نتیجه عملکرد روابط عمومی است. باید بدانیم که روابط عمومی‌ها تنها مسئول رسانه نیستند و نباید صرفاً انجام امور رسانه‌ای را از آنان انتظار داشت.

دکتر رضایی افزود: از آنجایی‌که روابط عمومی پل ارتباطی بین سازمان و محیط بیرون است، چرخه اطلاعاتی بین سازمان و فضای رسانه‌ای و جامعه توسط این بخش انجام می‌شود؛ لذا روابط عمومی باید تلاش کند تا مروج فرهنگ سازمانی باشد.

معاون فناوری پارک علم و فناوری گلستان با تاکید بر ضرورت آینده‌نگری در روابط عمومی‌ها، اظهار داشت: نقش آینده نگری و بحران ستیزی و دفاع از حیثیت اجتماعی سازمان در فضای رسانه‌ای و ارتقای فرهنگ سازمانی از مهم‌ترین وظایف روابط عمومی است.

دکتر رضایی در پایان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را مهم‌ترین مخاطبان پارک‌های علم و فناوری دانست و افزود: باید بتوانیم به بهترین نحو خدمات و حمایت‌های پارک‌های علم و فناوری را که به‌عنوان رابطان و پل‌های ارتباطی بین دانشگاه و صنعت هستند، به جامعه هدف خود یعنی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی معرفی کنیم.

دکتر حسین یحیی‌زاده دبیر منطقه دو کشور نیز در این نشست، ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی شایسته پارک علم و فناوری گلستان، به ارایه گزارشی از فعالیت‌های منطقه در طی چند سال اخیر به‌ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا پرداخت و برگزاری نشست‌های مجازی در منطقه و ۵ دوره مهارت‌افزایی با موضوعات مختلف برای روابط عمومی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور، با بهره‌گیری از اساتید به‌نام کشوری و هم‌چنین تدوین کتاب اقدام و عمل(مجموعه فعالیت‌های منطقه دو کشور در جهت پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا) را از جمله کارهای انجام‌شده در این دوران برشمرد.

دبیر منطقه دو کشور با بیان این‌که برنامه‌ریزی و تدوین فعالیت‌های منطقه دو کشور برای سال آینده و ارایه راهکارهای عملی در راستای ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها، از جمله موارد دستور این نشست می‌باشد، افزود: آنچه که برای ما اهمیت دارد، پویایی روابط عمومی‌های منطقه و حرکت به سمت شادابی، نشاط و زنده‌ بودن مراکز علمی بوده و انتقال این سرزنده ‌بودن به سایر بخش‌ها از جمله هسته‌ها و واحدهای فناور و دانشگاهیان به‌ویژه دانشجویان عزیز در بهار علم و دانش می‌باشد که این مهم، فعال بودن و پویایی منطقه دو کشور را در شرایط کنونی که جامعه بیش از هر زمان دیگری به آن نیازمند است، می‌رساند.

گفتنی است: در این نشست تخصصی، اولین دوره از سلسله دوره‌های آموزشی با عنوان «ارتباطات انسانی و نقش آن در روابط عمومی» با حضور دکتر حسینعلی افخمی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی برای مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور به صورت مجازی برگزار گردید.

در پایان این نشست تخصصی، مدیران روابط عمومی شرکت کننده به بیان دیدگاه‌ها و مسایل حوزه روابط عمومی پرداختند.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات