بازدید گروه مدیران پژوهش و فناور...

بازدید گروه مدیران پژوهش و فناور...

بازدید گروه مدیران پژوهش و فناوری مپنا و شرکت های زیرمجموعه از واحدهای فناور پارک علم و فناوری خراسان شمالی
پیرو دعوت انجام شده از شرکت مادر تخصصی مپنا، هیات ویژه‌ای از این گروه  صنعتی جهت بازدید از اکوسیستم فناوری استان خراسان شمالی این هیات در روز نخست (۲۰ مهرماه) از شرکت‌های فناور و صنایع فولاد در شهرستان اسفراین بازدید داشتند و در روز دوم (۲۱ مهرماه) در محل پارک علم و فناوری خراسان شمالی به بازدید و مذاکره با  واحدهای فناور  پرداختند.
در جلسه جمع بندی ابتدا جناب آقای دکتر گرمه‎ء ریاست محترم پارک علم و فناوری خراسان شمالی ضمن عرض خیر مقدم و خوش‌آمد، به معرفی پارک علم و فناوری خراسان شمالی و واحد های فناور این پارک پرداختند. وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری به لحاظ قانونی از مزایای تجاری مناطق آزاد برخوردار است، حمایت از کسب و کارهای نوپا را در قالب ارائه تسهیلات، خدمات مشاوره و واگذاری کارگاه‎های صنعتی در فضای پارک و مجموعه‌های همکار مانند شرکت شهرک‌های صنعتی استان مطرح نمود.
در ادامه جناب آقای دکتر کوکلان کارشناس توسعه فناوری گروه مپنا ضمن قدردانی از بازدید کارآمد روز گذشته(مجتمع فولاد اسفراین،مجتمع صنعتی لوله گستر اسفراین و شرکت دانش بنیان آذین فورج اسفراین) به معرفی این شرکت پرداختند؛ وی با اشاره به اینکه مپنا شرکتی فعال در حوزه فناوری است که در زمینه‌های متنوعی از جمله احداث و توسعه نیروگاه‌های حرارتى، نیروگاه‌هاى انرژى تجدیدپذیر، تاسیسات تولید همزمان برق و حرارت و دیگر زمینه‌ها فعالیت می‌کند افزود: این مجموعه عظیم بیش از ۶۰ شرکت و کارخانه، ۲۰هزار نفر کارمند مستقیم و با احتساب شرکت‌های پیمانکار، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این مجموعه در سراسر کشور مشغول به ساخت و توسعه فناوری‌ها هستند.
کوکلان با بیان اینکه در حوزه زنجیره فولاد، نیاز شرکت مپنا می‌تواند از استان خراسان شمالی و بویژه ناحیه صنعتی اسفراین تامین پذیرد به پتانسیل بالای این شرکت‌ها و مخصوصا شرکت دانش بنیان آذین فورج اشاره و بازدید روز سه‌شنبه را بسیار موفقیت آمیز خواند. وی افزود:
نیازهای گروه مپنا در بخش پژوهش و تامین می‌تواند توسط پارک علم و فناوری، شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان این استان تا حدود چشم گیری رفع شود.
پس از ایراد سخنان جناب اقای کوکلان، نمایندگان شرکت‌های  توگا، موادکاران، پرتو و لوکوموتیو گروه مپنا به ارائه توضیحاتی دقیق درباره حوزه فعالیت خویش و پتانسیل‌های موجود در استان خراسان شمالی جهت همکاری با زیرمجموعه‌های مهم گروه مپنا پرداختند. هیات بازدیدکننده گروه مپنا تاکید ویژه‌ای بر بازدید متقابل واحدهای فناور پارک خراسان شمالی از صنایع و کارخانجات گروه مپنا داشته و درخواست انجام این بازدید را در جلسه مطرح نمودند.

در پایان، نمایندگان گروه مپنا به بازدید از واحدهای فناور مستقر در فضای مجموعه پارک پرداخته و تعداد ۱۰ واحد فناور به گفتگو، ارائه محصولات و معرفی شرکت خود اقدام نمودند.  همچنین جلسات B۲B میان واحدهای فناور، نمایندگان کارخانجات آلومینای ایران(جاجرم) و سیمان بجنورد با متخصصان  مپنا برگزار گردید.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان شمالی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان شمالی

پارک علم و فناوری خراسان شمالی

پارک علم و فناوری خراسان شمالی یک پارک علم و فناوری در شهر بجنورد می باشد

    نظرات