رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه:  پیگیر برگزاری "رویدادهای استارتاپی" با مشارکت ذی نفعانِ اکوسیستم فناوری استان هستیم

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه: پیگیر برگزاری "رویدادهای استارتاپی" با مشارکت ذی نفعانِ اکوسیستم فناوری استان هستیم

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه از برنامه ریزی برای برگزاری رویدادهای استارتاپی در حوزه های مختلف با مشارکت ذی نفعان اکوسیستم فناوری استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه،  دکتر سیامک آزادی در حاشیه کارگاه "مدل کسب و کار سرمایه پذیر" که در سومین روز از رویداد "کارآفرینی استارتاپ تریپ کشاورزی" در کرمانشاه در حال برگزاری است، گفت: این رویداد به همت سازمان جهاد کشاورزی، پارک علم و فناوری کرمانشاه و دانشگاه رازی در کرمانشاه در حال برگزاری است، و برنامه های سومین روز آن برعهده پارک علم و فناوری کرمانشاه است.

وی افزود: در این رویداد، امروز شاهد برگزاری کارگاه "مدل کسب و کار سرمایه پذیر" هستیم و در این کارگاه تیم های منتخب طراحی و توسعه مدل کسب و کار را همراه با منتورهایی که دارند و اساتید برجسته در این حوزه فرا می گیرند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه تصریح کرد: در این کارگاه عملا تیم ها با فرآیند تکمیل اجزای مورد نیاز کسب و کار آشنا می شوند و در پایان نیز نمونه عملی تیم سازی و طراحی ساختارهای استارتاپی را فرا خواهند گرفت.

آزادی با اشاره به ارسال حدود ۴۵ طرح به دبیرخانه رویداد "کارآفرینی استارتاپ تریپ کشاورزی" گفت: در پایان دوره و پس از گذراندن کارگاه های مختلف طرح های برگزیده معرفی خواهند شد.

وی افزود: هریک از این طرح‌ها بصورت مستقل در این رویداد شرکت کرده‌اند، اما امیدواریم بتوانیم در پایان رویداد زمینه جذب و پذیرش تیم های برگزیده را در پارک علم و فناوری فراهم کرده و این تیم ها را در مسیر تجاری سازی ایده هایشان قرار دهیم.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با تاکید بر استمرار رویدادهای اینچنینی در سطح استان، گفت: یکی از برنامه های ما این است که بتوانیم با ذی نفعان مجموعه اکوسیستم فناوری استان متناسب با حوزه های فعالیتشان رویدادهای استارتاپی برگزاری کنیم.

آزادی تاکید کرد: معتقدیم برگزاری این رویدادها منجر به شناسایی هرچه بهتر و جذب هرچه بیشتر صاحبان ایده در حوزه‌های مختلف خواهد شد.

۱۴ طرح در این رویداد ارائه خواهند شد

مهدی طلایی مدیر مرکز استارتاپ استان کرمانشاه نیز در حاشیه برگزاری این کارگاه، با اشاره به استقبال خوب صاحبان ایده از رویداد "کارآفرینی استارتاپ تریپ کشاورزی"، گفت: طرح‌ها و ایده های خوبی به دست ما رسید که در نهایت با داوری‌های صورت گرفته ۱۴ طرح برای ارائه دراین رویداد انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۵ داور تخصصی طرح های رویداد را داوری کرده و طرح هایی که قابلیت بیشتری برای اجرا و تیم سازی داشته اند را از میان آنها انتخاب کردند.

طلایی با بیان اینکه هشت مورد از این طرح ها بصورت مجازی و شش مورد دیگر بصورت حضوری در این رویداد ارائه خواهند داشت گفت: با توجه به شرایط کرونایی زمینه حضور مجازی علاقمندان در این رویداد فراهم شده است اما با توجه به اینکه فضاهای مناسبی برای حضور تیم‌ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته شده انتظار ما این است که گروه‌های شرکت کننده بصورت حضوری در برنامه ها شرکت داشته باشند.

این مسئول از برگزاری کارگاه های متعدد آموزشی دراین رویداد خبر داد و افزود: هدف ما ارائه خدمات آموزشی مطلوب به تیم های شرکت کننده است تا بتوانند ارائه خوبی در رویداد داشته و داوران را برای انتخاب طرحشان اقناع کنند.

طلایی از معرفی طرح های برگزیده رویداد در روز ۳۰ مهر خبر داد و افزود: امیدواریم با مساعد شدن شرایط کرونایی بتوانیم رویدادهای بعدی را بصورت حضوری برگزار کنیم.

وی با قدردانی از پارک علم و فناوری کرمانشاه در برگزاری این رویداد، گفت: مجموعه پارک همکاری خوبی در برگزاری این رویداد داشتند و امیدواریم این همکاری ها تداوم یابد.

طلایی همچنین از سازمان جهاد کشاورزی، مرکز رشد کشاورزی و کارخانه نوآوری کرمانشاه جهت همکاری در برگزاری این رویداد قدردانی کرد.

رویداد "کارآفرینی استارتاپ تریپ کشاورزی" از ۲۶ مهرماه در کرمانشاه آغاز به کار کرده و ۳۰ مهرماه با معرفی تیم های برگزیده به کار خود پایان می دهد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات